Spasmer i magen...
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Spasmer i magen...

    Hej hej,
    jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta, men lite då och då känns det som om barnet i magen får rejäla "ryckningar". Är detta normalt eller har min bebis kramper eller nåt?? Det känns som om hela bebisen sprattlar i nån sekund och sen blir det stilla igen. Sparkar och så känner jag precis som vanligt, men detta känns som om hela bebisen sprattlar runt. Normalt? Behöver jag vara orolig?

    Detta kanske var en helknäpp fråga, men jag har ju aldrig varit gravid förut...
  2. 1
    Spasmer i magen... Hej hej,
    jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta, men lite då och då känns det som om barnet i magen får rejäla "ryckningar". Är detta normalt eller har min bebis kramper eller nåt?? Det känns som om hela bebisen sprattlar i nån sekund och sen blir det stilla igen. Sparkar och så känner jag precis som vanligt, men detta känns som om hela bebisen sprattlar runt. Normalt? Behöver jag vara orolig?

    Detta kanske var en helknäpp fråga, men jag har ju aldrig varit gravid förut...
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Jag känner PRECIS samma och har tänkt fråga jag med.
  4. 2
    Jag känner PRECIS samma och har tänkt fråga jag med.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Hmm, då kan det väl inte vara onormalt väl?? Det kanske är precis så det ska vara. Jag menar bebisar sprattlar ju till ibland. Varför skulle dom inte göra det även inne i magen??
  6. 3
    Hmm, då kan det väl inte vara onormalt väl?? Det kanske är precis så det ska vara. Jag menar bebisar sprattlar ju till ibland. Varför skulle dom inte göra det även inne i magen??
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    *Hihi* kolla in ankomst december. Där skrev en tjej precis samma fråga som jag gjorde alldeles nyss... Det verkar som om det är helt normalt att bebisen sprattlar till ordentligt ibland...
  8. 4
    *Hihi* kolla in ankomst december. Där skrev en tjej precis samma fråga som jag gjorde alldeles nyss... Det verkar som om det är helt normalt att bebisen sprattlar till ordentligt ibland...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Säkert helt normalt

    Min lille krabat rycker ibland och gör långsamma yoga-rörelser ibland. Det kan vara hicka, kullerbytta eller vad man nu håller på med när det är så där trångt.
  10. 5
    Säkert helt normalt Min lille krabat rycker ibland och gör långsamma yoga-rörelser ibland. Det kan vara hicka, kullerbytta eller vad man nu håller på med när det är så där trångt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    jag hoppas det är helt normalt

    för så har jag oxå . Och det tror jag nog att det är, har för mig någon stans långt bak i huvudet att jag hade det med mina två tidigare oxå...
    Sarah m. K-99, T-01 & Sigge jan-07
  12. 6
    jag hoppas det är helt normalt för så har jag oxå . Och det tror jag nog att det är, har för mig någon stans långt bak i huvudet att jag hade det med mina två tidigare oxå...
  13. London katten
    #7
    Min har ocksa spasmisk gymnastik for sig. Lite som en kanin som rapporterar fara genom att stampa med foten. Vad det en sadan spasm ni har kannt ocksa? Jag har inte oroat mig for det dock. Ja vem vet det kanske e en liten vit kanin som kommer ut... Hjalp! Far man skojja sa? Nu blir jag ju nastan lite orolig...
  14. 7
    Min har ocksa spasmisk gymnastik for sig. Lite som en kanin som rapporterar fara genom att stampa med foten. Vad det en sadan spasm ni har kannt ocksa? Jag har inte oroat mig for det dock. Ja vem vet det kanske e en liten vit kanin som kommer ut... Hjalp! Far man skojja sa? Nu blir jag ju nastan lite orolig...
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    *Haha* i så fall får jag också en kanin... kan inte låta bli att skratta åt tanken att det ligger en kanin och har spasmer i magen... :-)
  16. 8
    *Haha* i så fall får jag också en kanin... kan inte låta bli att skratta åt tanken att det ligger en kanin och har spasmer i magen... :-)
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Det är nog jättenormalt! Var ju och hälsade på lilla Malin (februaribebben född 24+4) för ett par veckor sedan och det var väldigt intressant för då fick man se hur en liten bebbe rör sig. Och ja det blev en hel del spasmiskliknande ryckningar Så lillskruttan kunde ge väldigt bra förklaringar till vad man känner i magen Nu var ju hon 25 veckor gammal när jag såg henne, men nog borde spasmerna hänga med ett tag till.
  18. 9
    Det är nog jättenormalt! Var ju och hälsade på lilla Malin (februaribebben född 24+4) för ett par veckor sedan och det var väldigt intressant för då fick man se hur en liten bebbe rör sig. Och ja det blev en hel del spasmiskliknande ryckningar Så lillskruttan kunde ge väldigt bra förklaringar till vad man känner i magen Nu var ju hon 25 veckor gammal när jag såg henne, men nog borde spasmerna hänga med ett tag till.
  19. London katten
    #10

    Jag hoppas

    allt ar val med bade Malin o mamman trots alla omstandigheter. Vad harligt att Malin e en stark tjejj.

    Jag skickar lite positiva vibbar at deras hall.
  20. 10
    Jag hoppas allt ar val med bade Malin o mamman trots alla omstandigheter. Vad harligt att Malin e en stark tjejj.

    Jag skickar lite positiva vibbar at deras hall.

Liknande trådar

  1. Ont i magen?
    By LisaBr in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-03-30, 21:31
  2. Ont i magen... =(
    By zoega in forum _0906 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 11:19
  3. Is i magen
    By Husägare in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 09:52
  4. Vad är det med magen..IBS
    By Lena & Anton in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 18:41
  5. Ont i magen?
    By Johanna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 13:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar