Snälla,behöver hjälp,råd,pleas
Abort
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Snälla,behöver hjälp,råd,pleas

    ...Måste det vara så svårt???

    Har en bäbis som är 8 månader..är gravid i vecka 8..och har idag varit på sjukhuset, har tid på måndag för operation/kirurgisk abort....

    MÅSTE göra det...MÅSTE...KOMMER INTE ATT KLARA AV DET MED TVÅ SMÅ BARN, INTE HELLER EKONOMISKT ...DET GÅR INTE....

    Jag grät så mycket hos läkaren idag, såg på ultraljud...är så ledsen, men MÅSTE......

    snälla nån som har gått igenom liknande...att man är så ledsen, men även så MÅSTE man ju..=( Gud,måste man vara så ledsen? och måste det vara så svårt...


    kram till allihopa...
  2. 1
    Snälla,behöver hjälp,råd,pleas ...Måste det vara så svårt???

    Har en bäbis som är 8 månader..är gravid i vecka 8..och har idag varit på sjukhuset, har tid på måndag för operation/kirurgisk abort....

    MÅSTE göra det...MÅSTE...KOMMER INTE ATT KLARA AV DET MED TVÅ SMÅ BARN, INTE HELLER EKONOMISKT ...DET GÅR INTE....

    Jag grät så mycket hos läkaren idag, såg på ultraljud...är så ledsen, men MÅSTE......

    snälla nån som har gått igenom liknande...att man är så ledsen, men även så MÅSTE man ju..=( Gud,måste man vara så ledsen? och måste det vara så svårt...


    kram till allihopa...
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Vännen...

    *kramar om*

    Måste du verkligen? Tror du inte att det ordnar sig? Det låter verkligen som att du inte vill det här...

    Boka tid hos kuratorn är mitt tips, för att få prata igenom det ordentligt!

    Vad du än väljer så kommer du att orka! *kram*
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Vännen... *kramar om*

    Måste du verkligen? Tror du inte att det ordnar sig? Det låter verkligen som att du inte vill det här...

    Boka tid hos kuratorn är mitt tips, för att få prata igenom det ordentligt!

    Vad du än väljer så kommer du att orka! *kram*
  5. Tänk igen
    #3
    Men va jobbigt!.

    Är du så ledsen över en abort borde du se över beslutet. Det är inte mycke jobbigare med två barn än ett. Du får mer i bidrag med 2. Ingen familj har svultit ihjäl i sverige på säkert 100 år. Prata med en kurator:-).
  6. 3
    Men va jobbigt!.

    Är du så ledsen över en abort borde du se över beslutet. Det är inte mycke jobbigare med två barn än ett. Du får mer i bidrag med 2. Ingen familj har svultit ihjäl i sverige på säkert 100 år. Prata med en kurator:-).
  7. Anna-Stina
    #4

    Kära Vännen!

    Det känns inte som om du bör göra en abort. En abort kan man aldrig ångra eller få ogjort. Du vill inte, men skriver hela tiden att du måste. Jag tror inte att du måste. Du kommer att klara av att ta hand om bägge barnen. Syskonen kommer att ha en fantastisk glädje av varandra.

    Är man inte 100% säker, så ska man inte göra någon abort. Man kan bli väldigt deprimerad efter en abort, framförallt om man inte varit 100% säker.

    Känn efter långt in i hjärtat och belsuta sedan. Du kan säga nej, ända tills de sövt dig. Du kan säga nej, närsomhelst. Du behöver inte gå dit.

    Ta hand om dig och gör det som du vet att du kan leva med i ett helt liv...
  8. 4
    Kära Vännen! Det känns inte som om du bör göra en abort. En abort kan man aldrig ångra eller få ogjort. Du vill inte, men skriver hela tiden att du måste. Jag tror inte att du måste. Du kommer att klara av att ta hand om bägge barnen. Syskonen kommer att ha en fantastisk glädje av varandra.

    Är man inte 100% säker, så ska man inte göra någon abort. Man kan bli väldigt deprimerad efter en abort, framförallt om man inte varit 100% säker.

    Känn efter långt in i hjärtat och belsuta sedan. Du kan säga nej, ända tills de sövt dig. Du kan säga nej, närsomhelst. Du behöver inte gå dit.

    Ta hand om dig och gör det som du vet att du kan leva med i ett helt liv...
  9. -demi-
    #5
    boka tid hos kurator och prata igenom! vad är det som är så omöjligt om du vill behålla barnet? det finns social skyddsnät, ingen behöver som sagt svälta i sverige. klart det blir tufft men ta ett samtal och försök hitta lösningar. kuratorer kan hjälpa til lmed sockontakter o s v!

    att göra abort fast man inte vill är mycket svårt. uttöm alla dina möjligheter innan du tar det beslutet så du vet att du verkligen inte hade något val.

    KRAM!
  10. 5
    boka tid hos kurator och prata igenom! vad är det som är så omöjligt om du vill behålla barnet? det finns social skyddsnät, ingen behöver som sagt svälta i sverige. klart det blir tufft men ta ett samtal och försök hitta lösningar. kuratorer kan hjälpa til lmed sockontakter o s v!

    att göra abort fast man inte vill är mycket svårt. uttöm alla dina möjligheter innan du tar det beslutet så du vet att du verkligen inte hade något val.

    KRAM!
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    lilla vän!! klart du klarar det!!hur hade du gjort om din första hade vart tvillingar då??

    en mamma klarar det mesta jag fick sex barn på 12 år och det har gått toppenbra
  12. 6
    lilla vän!! klart du klarar det!!hur hade du gjort om din första hade vart tvillingar då??

    en mamma klarar det mesta jag fick sex barn på 12 år och det har gått toppenbra

Liknande trådar

  1. Snälla, nu behöver jag hjälp!!!...
    By SAGA! in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 17:10
  2. SNÄLLA behöver hjälp!!!
    By patricia76 in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 09:23
  3. Behöver hjälp snälla!!!!!
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 12:22
  4. Jag behöver hjälp! SNÄLLA!
    By morsa83 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 12:44
  5. snälla hjälp!!behöver
    By sussi57 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 12:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar