Ni som är lärare
Barn som yrke
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Ni som är lärare

    har ni märkt att det är svårare att få på barnen galonisar/regnkläder när de börjat skolan, på dagis var det inga problem. Någon med bra tips på vad man kan göra?
  2. 1
    Ni som är lärare har ni märkt att det är svårare att få på barnen galonisar/regnkläder när de börjat skolan, på dagis var det inga problem. Någon med bra tips på vad man kan göra?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    jag brukar inte hålla på att tjata, brukar däremot påpeka att de ska klä sig som deras föräldrar vill se dem om de skulle råka gå förbi...brukar funka bra. Har en etta nu, och sen i tvåan funkar det oxå. Sen brukar inte barnen bli riktgt lika blöta längre om benen.
  4. 2
    jag brukar inte hålla på att tjata, brukar däremot påpeka att de ska klä sig som deras föräldrar vill se dem om de skulle råka gå förbi...brukar funka bra. Har en etta nu, och sen i tvåan funkar det oxå. Sen brukar inte barnen bli riktgt lika blöta längre om benen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Jag brukar säga till att de behöver regnkäder. De har inte riktigt förmågan att bedöma det själva ännu (jobbar i en1-2:a). Alternativet till regnkläder är att stå under tak hela rasten. Jag säger till om någon klätt sig för dåligt och då brukar de snällt fixa till det. Däremot är det ofta så att barnen inte har ordentliga kläder med sig. Då är det inte mycket att göra.....
  6. 3
    Jag brukar säga till att de behöver regnkäder. De har inte riktigt förmågan att bedöma det själva ännu (jobbar i en1-2:a). Alternativet till regnkläder är att stå under tak hela rasten. Jag säger till om någon klätt sig för dåligt och då brukar de snällt fixa till det. Däremot är det ofta så att barnen inte har ordentliga kläder med sig. Då är det inte mycket att göra.....

Liknande trådar

  1. En lärare som
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 15:08
  2. När en ny lärare..
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 13:30
  3. Lärare
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 14:29
  4. Nån lärare med 5:or här??
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 07:28
  5. lärare?
    By blivande lärare? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar