Om Concerta
Bokstavsbarn
  1. Bekymrad anhörig
    #1

    Om Concerta

    Har skrivit här förut om min unga släkting (12 år) som just fått adhd-diagnos. Hon har nu börjat ta Concerta. När jag läser om biverkningarna i Fass blir jag lite mörkrädd. Har ni haft problem med sådant? Jag är också lite förvirrad eftersom jag trodde att man mest blev medicinerad om man var hyper, och det är hon inte. Har ni fått Concerta till era barn även om de är hypo?
  2. 1
    Om Concerta Har skrivit här förut om min unga släkting (12 år) som just fått adhd-diagnos. Hon har nu börjat ta Concerta. När jag läser om biverkningarna i Fass blir jag lite mörkrädd. Har ni haft problem med sådant? Jag är också lite förvirrad eftersom jag trodde att man mest blev medicinerad om man var hyper, och det är hon inte. Har ni fått Concerta till era barn även om de är hypo?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    min son är äter

    Concerta för han är hypo.Och han äter en stor dos men är nästan helt utan biverkningar.Kan känna att han inte är hungrig i bland men inget annat.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag/Nalle Puh
  4. 2
    min son är äter Concerta för han är hypo.Och han äter en stor dos men är nästan helt utan biverkningar.Kan känna att han inte är hungrig i bland men inget annat.
  5. Bekymrad anhörig
    #3
    Nu blir jag ännu mer frågvis: Har han gått ner i vikt sedan han började? Hjälper Concerta mot hypo-biten också, eller är det bara koncentrationen som förbättras?
  6. 3
    Nu blir jag ännu mer frågvis: Har han gått ner i vikt sedan han började? Hjälper Concerta mot hypo-biten också, eller är det bara koncentrationen som förbättras?
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Han har inte gått

    ner i vikt utan har tom gått upp 2 kg.Han är idag 16år.

    Han äter Concerta endast då han har skolgång för att få ett "uppvaknade" och kunna koncentrera sig iskolan.
    Kan inte säga att han blir mera aktiv av Concertan utan han är som vanligt.Han har inga sömnproblem heller.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag/Nalle Puh
  8. 4
    Han har inte gått ner i vikt utan har tom gått upp 2 kg.Han är idag 16år.

    Han äter Concerta endast då han har skolgång för att få ett "uppvaknade" och kunna koncentrera sig iskolan.
    Kan inte säga att han blir mera aktiv av Concertan utan han är som vanligt.Han har inga sömnproblem heller.
  9. Bekymrad anhörig
    #5
    Tack för dina svar. Låter ju som att det kan vara ganska bra. Det känns lite som en chock när en diagnos kommer så pass sent som vid tolv år. Kan inte fatta att ingen fattat tidigare... Men bra att hon får hjälp nu förstås.
  10. 5
    Tack för dina svar. Låter ju som att det kan vara ganska bra. Det känns lite som en chock när en diagnos kommer så pass sent som vid tolv år. Kan inte fatta att ingen fattat tidigare... Men bra att hon får hjälp nu förstås.
  11. Medlem sedan
    Oct 1998
    #6
    Vår son ärter oxå!!!
    Concerata och han är hypo.......men vi fick ett helt nytt barn........går inte att jämföra med hur han var tidigare. Vår grabb har lite lätt att glömma att äta ibland.........men det har inte varit några probelm
  12. 6
    Vår son ärter oxå!!!
    Concerata och han är hypo.......men vi fick ett helt nytt barn........går inte att jämföra med hur han var tidigare. Vår grabb har lite lätt att glömma att äta ibland.........men det har inte varit några probelm
  13. marib
    #7

    Har nyligen lärt mig

    att man får samma medicin oavsett om man är hyper eller tvärtom. Båda tillstånden beror på hjärnans frånvaro av vakenhet.
    När sonen åt C så var de biverkningar HAN fick:
    1. Ingen aptit
    2. Första dygnet sov han inte alls
    3. Magknip ibland.
    Numera äter han Ritalin och vi har inte sett några biverkningar alls.
  14. 7
    Har nyligen lärt mig att man får samma medicin oavsett om man är hyper eller tvärtom. Båda tillstånden beror på hjärnans frånvaro av vakenhet.
    När sonen åt C så var de biverkningar HAN fick:
    1. Ingen aptit
    2. Första dygnet sov han inte alls
    3. Magknip ibland.
    Numera äter han Ritalin och vi har inte sett några biverkningar alls.
  15. Bekymrad anhörig
    #8
    Tack för svaren, både Niccan och marib. Jag håller tummarna för att kära E får bra hjälp av Concerta
  16. 8
    Tack för svaren, både Niccan och marib. Jag håller tummarna för att kära E får bra hjälp av Concerta

Liknande trådar

  1. Concerta.;-)
    By Daga in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 00:09
  2. Ni som Concerta
    By tezziz in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 13:02
  3. Concerta...hur hög dos????
    By Carina in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 07:24
  4. Concerta
    By Safiren in forum Bokstavsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 09:48
  5. Concerta???
    By Hypo in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 12:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar