Gravid
Abort
  1. Total ångest
    #1

    Gravid

    Har hamnat i en smått absurd situation. Maken gjorde en så dum grej, hamnar in under otrohetsfacket, åtminstone för att jag är så kränkt så kränkt och ser massa äckliga bilder framför mig.
    Samma dag som jag fick veta detta testar jag positivt.

    Var i Stockholm ringer jag idag fredag för att gärna idag få komma på vul och kolla hur långt det gått?
    Klart jag vill behålla bebisen egentligen men vet inte om det är rätt just nu. Kanske ska jag och mannen ha tid att reda ut allt istället, eller om vi ska separera så kanske abort är rätt av den anledningen?

    Vi har dessutom redan tre barn.

    Någon som vill tycka något? Jag vet bara att jag är sanslöst förvirrad.
  2. 1
    Gravid Har hamnat i en smått absurd situation. Maken gjorde en så dum grej, hamnar in under otrohetsfacket, åtminstone för att jag är så kränkt så kränkt och ser massa äckliga bilder framför mig.
    Samma dag som jag fick veta detta testar jag positivt.

    Var i Stockholm ringer jag idag fredag för att gärna idag få komma på vul och kolla hur långt det gått?
    Klart jag vill behålla bebisen egentligen men vet inte om det är rätt just nu. Kanske ska jag och mannen ha tid att reda ut allt istället, eller om vi ska separera så kanske abort är rätt av den anledningen?

    Vi har dessutom redan tre barn.

    Någon som vill tycka något? Jag vet bara att jag är sanslöst förvirrad.
  3. -demi-
    #2
    du ringer en familjeplaneringsenht på närmaste stora sjukhus om du vill göra abort. då får du tid hos BM och läkare. eftersom du säger att du inte vet om du skall behålla råder jag till en tid hos kurator också. det beställer du samtidigt. allt är gratis. ta helst med maken på samtalet. du kan beställa aborttid även om du är osäker, men är du osäker rekommenderar jag ABSOLUT kuratorssamtal!

    om du bokar en tid och sedna ångara dig, avboka tiden! kötiderna är långa och många bara struntar i at dyka upp om de ändrar sig, det ökar på köerna ännu mer!

    vill du inte göra abort utan bara kolla längd på grav: ring odengyn, sibyllekliniken t ex.

    hoppas att du komemr fram till ett svar!
  4. 2
    du ringer en familjeplaneringsenht på närmaste stora sjukhus om du vill göra abort. då får du tid hos BM och läkare. eftersom du säger att du inte vet om du skall behålla råder jag till en tid hos kurator också. det beställer du samtidigt. allt är gratis. ta helst med maken på samtalet. du kan beställa aborttid även om du är osäker, men är du osäker rekommenderar jag ABSOLUT kuratorssamtal!

    om du bokar en tid och sedna ångara dig, avboka tiden! kötiderna är långa och många bara struntar i at dyka upp om de ändrar sig, det ökar på köerna ännu mer!

    vill du inte göra abort utan bara kolla längd på grav: ring odengyn, sibyllekliniken t ex.

    hoppas att du komemr fram till ett svar!

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar