Titus har blivit storebror :)
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Titus har blivit storebror :)

    Igår morse strax efter 09 föddes vår lilla Tinja. 4.040 gram och 48 cm lång med massor av svart hår! Värkarna startade på onsdag kväll vid 23-tiden, och vid 02.30 åkte vi in. Det blev en fantastisk förlossning, precis som jag ville ha den. Lugnt tempo och jag kände hela tiden (nåja...) att jag hade kontroll över förloppet.

    Finalen gav 8 minuters krystvärkar och en mamma som inte behövdes sys ett enda stygn. Det är otroligt skönt. Vi är naturligtvis alldeles förälskade allihop, inte minst storebror Titus, 16 månader. Han pussar och klappar och "pratar" med henne. Vi kom hem idag, var kvar en natt på patienthotellet för att vila lite (jag och Tinja alltså). Men i ärlighetens namn satt jag mest och grät och ville hem... Nu är hela familjen hemma, med alla fem storasyskonen, och det känns bara så otroligt bra.

    Nu ska jag gå och snusa på min lilla prinsessa.
    Kramar från en lycklig Ally...
  2. 1
    Titus har blivit storebror :) Igår morse strax efter 09 föddes vår lilla Tinja. 4.040 gram och 48 cm lång med massor av svart hår! Värkarna startade på onsdag kväll vid 23-tiden, och vid 02.30 åkte vi in. Det blev en fantastisk förlossning, precis som jag ville ha den. Lugnt tempo och jag kände hela tiden (nåja...) att jag hade kontroll över förloppet.

    Finalen gav 8 minuters krystvärkar och en mamma som inte behövdes sys ett enda stygn. Det är otroligt skönt. Vi är naturligtvis alldeles förälskade allihop, inte minst storebror Titus, 16 månader. Han pussar och klappar och "pratar" med henne. Vi kom hem idag, var kvar en natt på patienthotellet för att vila lite (jag och Tinja alltså). Men i ärlighetens namn satt jag mest och grät och ville hem... Nu är hela familjen hemma, med alla fem storasyskonen, och det känns bara så otroligt bra.

    Nu ska jag gå och snusa på min lilla prinsessa.
    Kramar från en lycklig Ally...
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    Åh *sitter med tårfyllda ögon*
    GRATTIS GUMMAN!!!
    Skönt att allt gick bra och att ni snabbt kom hem till er stora mysiga familj!

    *väntar på bildbevis någon dag snart*
  4. 2
    Åh *sitter med tårfyllda ögon*
    GRATTIS GUMMAN!!!
    Skönt att allt gick bra och att ni snabbt kom hem till er stora mysiga familj!

    *väntar på bildbevis någon dag snart*
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Grattis till lillflickan!!
    åh, vad underbart med en liten i famnen...
    Glad för er skull och vad mysigt med hela familjen samlad.
    Längtar ännu mera till januari nu.

    Grattis en gång till och hoppas vi snart får lov att se Tinja.
    Skönt att förlossning och allt omkring gått bra.
    kram Susanna
  6. 3
    Grattis till lillflickan!!
    åh, vad underbart med en liten i famnen...
    Glad för er skull och vad mysigt med hela familjen samlad.
    Längtar ännu mera till januari nu.

    Grattis en gång till och hoppas vi snart får lov att se Tinja.
    Skönt att förlossning och allt omkring gått bra.
    kram Susanna
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4

    **GRATTIS***







    gud så mysigt de låter, jag blir helt nostalgisk.... och väldigt avis!!

    Grattis än en gång!!!


    kram kram
  8. 4
    **GRATTIS***





    gud så mysigt de låter, jag blir helt nostalgisk.... och väldigt avis!!

    Grattis än en gång!!!


    kram kram
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Stort Grattis! Jag är såå avundsjuk men gläds med er alla. Förstår att han måste vara stolt Titus, tänkt det var ju inte länge sedan han var så liten själv.
    Kram
  10. 5
    Stort Grattis! Jag är såå avundsjuk men gläds med er alla. Förstår att han måste vara stolt Titus, tänkt det var ju inte länge sedan han var så liten själv.
    Kram
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    GRATTIS!

    Så underbart härligt! Låter som en riktigt bra förlossning precis enligt dina önskemål. Himla fint namn också, Tinja, det har jag inte hört förut tror jag. Kul att Titus är förtjsut också När får vi se bild då? Vilken stor och härlig familj ni är nU!
    Kram!
    Mamma till tre finfina barn!
  12. 6
    GRATTIS! Så underbart härligt! Låter som en riktigt bra förlossning precis enligt dina önskemål. Himla fint namn också, Tinja, det har jag inte hört förut tror jag. Kul att Titus är förtjsut också När får vi se bild då? Vilken stor och härlig familj ni är nU!
    Kram!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    ÅH, vad mysigt!!!
    Jätte grattis!!
  14. 7
    ÅH, vad mysigt!!!
    Jätte grattis!!
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    me gu´!!

    Var det redan dax?! Shit vad fort det gått!! En bebisprinsessa!! Grattis till tusen!

    Kram Milla


    Igår morse strax efter 09 föddes vår lilla Tinja. 4.040 gram och 48 cm lång med massor av svart hår! Värkarna startade på onsdag kväll vid 23-tiden, och vid 02.30 åkte vi in. Det blev en fantastisk förlossning, precis som jag ville ha den. Lugnt tempo och jag kände hela tiden (nåja...) att jag hade kontroll över förloppet.

    Finalen gav 8 minuters krystvärkar och en mamma som inte behövdes sys ett enda stygn. Det är otroligt skönt. Vi är naturligtvis alldeles förälskade allihop, inte minst storebror Titus, 16 månader. Han pussar och klappar och "pratar" med henne. Vi kom hem idag, var kvar en natt på patienthotellet för att vila lite (jag och Tinja alltså). Men i ärlighetens namn satt jag mest och grät och ville hem... Nu är hela familjen hemma, med alla fem storasyskonen, och det känns bara så otroligt bra.

    Nu ska jag gå och snusa på min lilla prinsessa.
    Kramar från en lycklig Ally...
    **Mamma till rallykidsen Jonathan, Alexander & Emanuel**
    http://www.camillaslivochlustar.wordp ress.com
  16. 8
    me gu´!! Var det redan dax?! Shit vad fort det gått!! En bebisprinsessa!! Grattis till tusen!

    Kram Milla


    Igår morse strax efter 09 föddes vår lilla Tinja. 4.040 gram och 48 cm lång med massor av svart hår! Värkarna startade på onsdag kväll vid 23-tiden, och vid 02.30 åkte vi in. Det blev en fantastisk förlossning, precis som jag ville ha den. Lugnt tempo och jag kände hela tiden (nåja...) att jag hade kontroll över förloppet.

    Finalen gav 8 minuters krystvärkar och en mamma som inte behövdes sys ett enda stygn. Det är otroligt skönt. Vi är naturligtvis alldeles förälskade allihop, inte minst storebror Titus, 16 månader. Han pussar och klappar och "pratar" med henne. Vi kom hem idag, var kvar en natt på patienthotellet för att vila lite (jag och Tinja alltså). Men i ärlighetens namn satt jag mest och grät och ville hem... Nu är hela familjen hemma, med alla fem storasyskonen, och det känns bara så otroligt bra.

    Nu ska jag gå och snusa på min lilla prinsessa.
    Kramar från en lycklig Ally...
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Grattis!

    Kull att höra att allt gick så bra!

    Kramar till hela familjen
    Mamma till Lova (0505) och Axel (0703)

    "Tänk att just jag fått världens finaste barn"
  18. 9
    Grattis! Kull att höra att allt gick så bra!

    Kramar till hela familjen
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Stort Grattis!!!!
    Vad härligt medn en liten prinsessa och att allt gick bra. Lycka till nu med din stora härliga familj.
  20. 10
    Stort Grattis!!!!
    Vad härligt medn en liten prinsessa och att allt gick bra. Lycka till nu med din stora härliga familj.
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Åh grattis!!!

    Vad underbart det låter och vad härligt att det gick så bra!!

    Fint namn också!!

    Massa kramar!
  22. 11
    Åh grattis!!!

    Vad underbart det låter och vad härligt att det gick så bra!!

    Fint namn också!!

    Massa kramar!
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12
    Åh, STORT GRATTIS

    Låter som en bra förlossning!!

    TÄnk vad tiden gått fort. Hade för mig att det var ett tag kvar för dig!!

    Grattis än en gång till lilltjejen!!

    Kram
  24. 12
    Åh, STORT GRATTIS

    Låter som en bra förlossning!!

    TÄnk vad tiden gått fort. Hade för mig att det var ett tag kvar för dig!!

    Grattis än en gång till lilltjejen!!

    Kram
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Stort grattis Ally till Tinja, och stort grattis till storebror Titus!

    Låter som en fantastisk förlossning. :-)
  26. 13
    Stort grattis Ally till Tinja, och stort grattis till storebror Titus!

    Låter som en fantastisk förlossning. :-)
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Grattis!!!

    Åh så underbart, sitter med tårar i ögonen och ler så där fånigt som man gör...

    Tänkte på er för någon dag sedan så kul att få läsa om ankomsten av lilla Tinja...vackert namn!


    Grattis kramar i massor!

    / Jill
  28. 14
    Grattis!!!

    Åh så underbart, sitter med tårar i ögonen och ler så där fånigt som man gör...

    Tänkte på er för någon dag sedan så kul att få läsa om ankomsten av lilla Tinja...vackert namn!


    Grattis kramar i massor!

    / Jill
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Vilken lycka! Tusen grattis från mig. Kram och lycka till
  30. 15
    Vilken lycka! Tusen grattis från mig. Kram och lycka till
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16
    Grattis!
    Nästan så man blir sugen på en fyra.....
    Mys på nu med lilla Tinja! Vilket urgulligt namn!
    Martina med B+V+G
  32. 16
    Grattis!
    Nästan så man blir sugen på en fyra.....
    Mys på nu med lilla Tinja! Vilket urgulligt namn!
    Martina med B+V+G
  33. Medlem sedan
    Dec 2004
    #17
    Åh så roligt!!! Jättemånga grattiskramar från mig
  34. 17
    Åh så roligt!!! Jättemånga grattiskramar från mig
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18
    Åh gumman stort grattis till lilltjejen väntar med spänning på bildbevis många kramar
  36. 18
    Åh gumman stort grattis till lilltjejen väntar med spänning på bildbevis många kramar
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Grattis igen vännen!!! Åh så fantastiskt och underbart... iiiih! *fånler* Kan tro att Titus och de andra är stolta och förälskade de med! Hojta när ni har landat så att vi kan komma och beskåda underverket och så jag får krama om dig ordentligt... men jag kan tror att alla står på kö just nu. ;-)

    Njut av att vara hemme nu... bamsekramar!!!!
  38. 19
    Grattis igen vännen!!! Åh så fantastiskt och underbart... iiiih! *fånler* Kan tro att Titus och de andra är stolta och förälskade de med! Hojta när ni har landat så att vi kan komma och beskåda underverket och så jag får krama om dig ordentligt... men jag kan tror att alla står på kö just nu. ;-)

    Njut av att vara hemme nu... bamsekramar!!!!
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20
    Grattis får vi se kort?????


    Kram Emma
  40. 20
    Grattis får vi se kort?????


    Kram Emma
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ebbot har blivit storebror
    By Tinysmamma in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 08:55
  2. Nu har Elliott blivit storebror =)
    By Helena m Z03 E07 F09 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 12:25
  3. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  4. Nu har Leo blivit storebror
    By Annapanna31 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 21:50
  5. Oliver har blivit storebror!
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 21:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar