2-barnsmor!
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    2-barnsmor!

    Ja, då var det verklighet då. Lilla J har blivit storasyster till pyttelilla L som föddes i måndags lö 11.27. Hon kom 16 dagar för tidigt, men vägde ändå 3375 g och var 47 cm lång, så hon är inte så lite egentligen.
    Oj, vad storasyskonet känns stor nu när man bär eller kramar eller så. Det där lilla 3 kgspaketet är ju verkligen lätt!
    Kaoset har börjat, vi har varit hemma en natt nu och det är inte alltid helt lätt att få ihop familjen kan jag redan känna. Värst är väl sömnbristen. Tacksam för alla tips och knep! Men samtidigt är det ju en väldig lycka!

    En slags förlossningsberättelse och bebiskoll finns på ankomst nov 06, om någon är intresserad. Nu måste jag sova.

    Såg din hälsning på ank 1106, Zandra, gulle-dig!

    kramar!
    Femina med J-031123 och L-061106
  2. 1
    2-barnsmor! Ja, då var det verklighet då. Lilla J har blivit storasyster till pyttelilla L som föddes i måndags lö 11.27. Hon kom 16 dagar för tidigt, men vägde ändå 3375 g och var 47 cm lång, så hon är inte så lite egentligen.
    Oj, vad storasyskonet känns stor nu när man bär eller kramar eller så. Det där lilla 3 kgspaketet är ju verkligen lätt!
    Kaoset har börjat, vi har varit hemma en natt nu och det är inte alltid helt lätt att få ihop familjen kan jag redan känna. Värst är väl sömnbristen. Tacksam för alla tips och knep! Men samtidigt är det ju en väldig lycka!

    En slags förlossningsberättelse och bebiskoll finns på ankomst nov 06, om någon är intresserad. Nu måste jag sova.

    Såg din hälsning på ank 1106, Zandra, gulle-dig!

    kramar!
  3. Lisa m J och M
    #2
    Ett stort grattis!

    Vad gör man åt sömnbristen? Ja det hade jag gärna velat veta. Jag antar att man tyvärr som föräldrar får dela på sig och sova i omgångar. Man kan ta den lilla i vagnen och den stora till närmsta lekplats så att den andre kan få en timme eller så i sängen.

    Lycka till nu gnäller min lilla 200602
  4. 2
    Ett stort grattis!

    Vad gör man åt sömnbristen? Ja det hade jag gärna velat veta. Jag antar att man tyvärr som föräldrar får dela på sig och sova i omgångar. Man kan ta den lilla i vagnen och den stora till närmsta lekplats så att den andre kan få en timme eller så i sängen.

    Lycka till nu gnäller min lilla 200602
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Stort grattis gumman många kramar
  6. 3
    Stort grattis gumman många kramar
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Stort grattis till dej. Själv blev min dotter storasyrra i september. det sköna nu är att man "landat" som de kallar det.
    Mina första 4 veckor med lillebror var kaos. Trötthet o sjuka var vi alla.
    Tips? Strunta lite i alla måsten. Rutinerna kommer undan för undan. Kram.
  8. 4
    Stort grattis till dej. Själv blev min dotter storasyrra i september. det sköna nu är att man "landat" som de kallar det.
    Mina första 4 veckor med lillebror var kaos. Trötthet o sjuka var vi alla.
    Tips? Strunta lite i alla måsten. Rutinerna kommer undan för undan. Kram.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Tack!

    Ja, sömnbristen är svår. har kommit ifatt lite idag, då lilltjejen somnade vid 2 i natt och har sedan sovit i princip non-stop, förutom några matningar förstås. Hennes mage verkar ha blivit bättre. Idag har det då också funka bättre med J, hon har på ett naturligt sett fått mer uppmärksamhet och eftersom bebisen inte panikskrikit lika mycket har jag heller inte blivit lika stressad. Fast det är lite jobbigt när hon ska klänga på mig samtidigt som lillan precis ska till och amma. Jag har ju inte precis fått kläm på det ännu.
    Femina med J-031123 och L-061106
  10. 5
    Tack! Ja, sömnbristen är svår. har kommit ifatt lite idag, då lilltjejen somnade vid 2 i natt och har sedan sovit i princip non-stop, förutom några matningar förstås. Hennes mage verkar ha blivit bättre. Idag har det då också funka bättre med J, hon har på ett naturligt sett fått mer uppmärksamhet och eftersom bebisen inte panikskrikit lika mycket har jag heller inte blivit lika stressad. Fast det är lite jobbigt när hon ska klänga på mig samtidigt som lillan precis ska till och amma. Jag har ju inte precis fått kläm på det ännu.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Tack!

    Svarade dig på nov-06 också! Hur går det för dig och dina små? Hur är de mot varandera?
    Femina med J-031123 och L-061106
  12. 6
    Tack! Svarade dig på nov-06 också! Hur går det för dig och dina små? Hur är de mot varandera?
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Tack!

    4 veckor. Det är skönt att höra lite hur andra har sett på det. En annan mamma från dagis tyckte att det blev bättre efter 2 månader. Hursomhelst så blir det nog som du säger bättre när man fått lite kläm på det.

    Var ni sjuka också. Ja, man kan ju inte låta bli att oroa sig lite över alla småbarnsbaciller. J vill ju gärna pussa och så och det tycker jag att hon ska få, men att vi gör det i pannan eller möjligtvis kinden. Det går ju liksom inte att skydda den lilla hur mycket som helst ändå. Och storasyster måste ju få visa sin kärlek. Hon ser fram emot när vi går till dagis igen och hon får visa sin lillasyster! Gulligt.
    Femina med J-031123 och L-061106
  14. 7
    Tack! 4 veckor. Det är skönt att höra lite hur andra har sett på det. En annan mamma från dagis tyckte att det blev bättre efter 2 månader. Hursomhelst så blir det nog som du säger bättre när man fått lite kläm på det.

    Var ni sjuka också. Ja, man kan ju inte låta bli att oroa sig lite över alla småbarnsbaciller. J vill ju gärna pussa och så och det tycker jag att hon ska få, men att vi gör det i pannan eller möjligtvis kinden. Det går ju liksom inte att skydda den lilla hur mycket som helst ändå. Och storasyster måste ju få visa sin kärlek. Hon ser fram emot när vi går till dagis igen och hon får visa sin lillasyster! Gulligt.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    GRATTIS!!!! Åh, jag har tänkt på dig och kollat ank 11/06 miljoner gånger.

    En liten L, men det är ju fantastiskt! En lillasyster, jag blir alldeles tårögd.

    Många hårda kramar till er!!
  16. 8
    GRATTIS!!!! Åh, jag har tänkt på dig och kollat ank 11/06 miljoner gånger.

    En liten L, men det är ju fantastiskt! En lillasyster, jag blir alldeles tårögd.

    Många hårda kramar till er!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Tackar!

    Ja, det känns härligt med 2 små tjejer.

    kram, ska gå och mysa och sova nu mellan dem. J på sin vanliga plats (normalt sover hon första passet i sin säng, men nu lade jag henne där direkt) mellan oss och L i spjälsängen utan sida på andra sidan.

    Kram kram!
    Femina med J-031123 och L-061106
  18. 9
    Tackar! Ja, det känns härligt med 2 små tjejer.

    kram, ska gå och mysa och sova nu mellan dem. J på sin vanliga plats (normalt sover hon första passet i sin säng, men nu lade jag henne där direkt) mellan oss och L i spjälsängen utan sida på andra sidan.

    Kram kram!
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    =) De knallar på dom älskar varann men bråkar en del också kram
  20. 10
    =) De knallar på dom älskar varann men bråkar en del också kram
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    Hittade din förlossningsberättelse nu! Ja visst är vi alla med om nåt fantastiskt. Oavsett förlossningssätt. Jag blev igångsatt både med lillan och lillen... Men allt gick bra så bättre kan det ju inte vara.
    Kram
  22. 11
    Hittade din förlossningsberättelse nu! Ja visst är vi alla med om nåt fantastiskt. Oavsett förlossningssätt. Jag blev igångsatt både med lillan och lillen... Men allt gick bra så bättre kan det ju inte vara.
    Kram

Liknande trådar

  1. 4-barnsmor nu!
    By oncan in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 15:39
  2. Då var man 3-barnsmor:)
    By *Tina* in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 07:41
  3. 2 barnsmor...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 18:29
  4. Så var man 3-barnsmor!!
    By Matilda med 3 in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 06:32
  5. Jag ska bli 4 barnsmor..
    By trollpackan in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar