Tips på kalaslekar
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Tips på kalaslekar

    Felicia ska ju ha kalas imorgon.

    Och nu efterlyser jag lekar helst utan för stort tävlingsinslag.

    Det enda jag kom på var att vi på lekis lekte något som hette ´Tippen´ där man plockade russin tills man plockade tippen. Det borde ju funka med kinapuffar eller något liknande. Frågan är ifall 8 barn är för mycket.

    I den ålder kanske de leker bäst själva, eller?

    Jag har även funderat på att börja med pyssel där de får göra varsin prinsesskrona att sätta på huvudet.

    Två timmar känns så lite men det kanske inte är det.
    Anso m Felicia-02 o Anton-05

    Barnens hemsidor: http://felicia.asafa.se och http://anton.asafa.se
  2. 1
    Tips på kalaslekar Felicia ska ju ha kalas imorgon.

    Och nu efterlyser jag lekar helst utan för stort tävlingsinslag.

    Det enda jag kom på var att vi på lekis lekte något som hette ´Tippen´ där man plockade russin tills man plockade tippen. Det borde ju funka med kinapuffar eller något liknande. Frågan är ifall 8 barn är för mycket.

    I den ålder kanske de leker bäst själva, eller?

    Jag har även funderat på att börja med pyssel där de får göra varsin prinsesskrona att sätta på huvudet.

    Två timmar känns så lite men det kanske inte är det.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Vi gjorde den där tippen med nonstop och det gick jättebra med 6 barn, alla fick göra två gånger var. Sen gjorde vi en lek som går ut på att alla dansade till musik, och när vi stängde av musiken fick alla lägga sig ner på golvet och blunda. Då la jag en filt över ett av barnen och sen fick de andra gissa vem som var borta! Gick också jättebra. Sen hann vi inte mer lekar för de fick ju gå på jakt efter kungen med godispåsarna!
  4. 2
    Vi gjorde den där tippen med nonstop och det gick jättebra med 6 barn, alla fick göra två gånger var. Sen gjorde vi en lek som går ut på att alla dansade till musik, och när vi stängde av musiken fick alla lägga sig ner på golvet och blunda. Då la jag en filt över ett av barnen och sen fick de andra gissa vem som var borta! Gick också jättebra. Sen hann vi inte mer lekar för de fick ju gå på jakt efter kungen med godispåsarna!

Liknande trådar

  1. Tips på kalaslekar?
    By Eva76 in forum _02 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 19:04
  2. Tips på kalaslekar?
    By Eva76 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 09:06
  3. kalaslekar tips någon?
    By Mia med Amanda 03 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 14:21
  4. Behöver tips på kalaslekar
    By Titti:) in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 13:22
  5. Kalaslekar?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 08:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar