egypten
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    egypten

    Hej hej, Någon som varit i Egypten? Vi ska dit med bägge barnen om 2 veckor med min pappa och min bror med familj, ska bli toppen. Undrar bara lite om någon varit i kontakt med sjukvården där nere, min 3,5-åring har haft lite ont i magen från och till nu i typ 2 månader. Jag känner mig lite orolig för detta.
    Annat man bör veta när man åker till Egypten? Vi ska till något som heter El Gouna.
  2. 1
    egypten Hej hej, Någon som varit i Egypten? Vi ska dit med bägge barnen om 2 veckor med min pappa och min bror med familj, ska bli toppen. Undrar bara lite om någon varit i kontakt med sjukvården där nere, min 3,5-åring har haft lite ont i magen från och till nu i typ 2 månader. Jag känner mig lite orolig för detta.
    Annat man bör veta när man åker till Egypten? Vi ska till något som heter El Gouna.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Jag har varit i Egypten med mina barn och mitt bästa tips är: Se upp med pengarna.. Det är de som gör en magsjuk Ta med våtservetter o tvättgel (finns på apoteket) o tvätta barnens händer o era egna så fort ni varit i kontakt med pengarna.
    Ang sjukvården så har jag inga egna erfarenheter tyvärr.. Men det är ett underbart land!!
  4. 2
    Jag har varit i Egypten med mina barn och mitt bästa tips är: Se upp med pengarna.. Det är de som gör en magsjuk Ta med våtservetter o tvättgel (finns på apoteket) o tvätta barnens händer o era egna så fort ni varit i kontakt med pengarna.
    Ang sjukvården så har jag inga egna erfarenheter tyvärr.. Men det är ett underbart land!!
  5. Moonbeam
    #3
    El Gouna hospital är jättebra. Min syster har varit där, när hon bodde i El Gouna ett år. Det är som en liten stängd stad, väldigt säkert för turisterna.

    Köp Alcogel på Apoteket, för att "skydda" er mot pengarna...
  6. 3
    El Gouna hospital är jättebra. Min syster har varit där, när hon bodde i El Gouna ett år. Det är som en liten stängd stad, väldigt säkert för turisterna.

    Köp Alcogel på Apoteket, för att "skydda" er mot pengarna...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    När vi var där med vår dotter som var 1,5 år gammal så fick vi söka läkare - hon blev riktigt förkyld med hög feber...i flera dagar. Hotellet hade en läkare som de anlitade och som kom till vårt rum. Det kostade nog 700 kr med läkarbesök och recept, men det var det värt. Jag tror att hotellen har läkare som är knutna till dem, om du är orolig så ta kontakt med resebyrån och fråga innan ni reser.
  8. 4
    När vi var där med vår dotter som var 1,5 år gammal så fick vi söka läkare - hon blev riktigt förkyld med hög feber...i flera dagar. Hotellet hade en läkare som de anlitade och som kom till vårt rum. Det kostade nog 700 kr med läkarbesök och recept, men det var det värt. Jag tror att hotellen har läkare som är knutna till dem, om du är orolig så ta kontakt med resebyrån och fråga innan ni reser.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Har varit där och legat inlagd på El Gouna hospital. Är väl inte riktigt rätt person att fråga då jag var gravid, fick blödningar och bara ville bara hem till trygga Sverige och vår sjukvård... Men det räknas nog till ett bra sjukhus. Vad undrar du över?
  10. 5
    Har varit där och legat inlagd på El Gouna hospital. Är väl inte riktigt rätt person att fråga då jag var gravid, fick blödningar och bara ville bara hem till trygga Sverige och vår sjukvård... Men det räknas nog till ett bra sjukhus. Vad undrar du över?

Liknande trådar

  1. Egypten?
    By Tilda17 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 08:17
  2. Egypten...
    By catbor in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 12:11
  3. Egypten
    By mimix in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 16:32
  4. Egypten??
    By kimma in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 10:08
  5. Egypten?
    By JOhanna in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar