Nu är lillasyster här!
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Nu är lillasyster här!

    Jag läser alltid här på VB -01, men skriver sällan. Kanske någon kommer ihåg oss dock?

    Nu har Williams och Theos lillasyster äntligen kommit! Hon föddes den 4 november i v 40+6, efter en igångsättning pga förlossningsrädsla. Jag var totalt panikslagen innan, men fick både lugnande och tidig EDA och allt gick jättebra till sist. Det blev faktiskt en förlossning utan förskräcklig smärta! Lite segstartat var det, men när det väl drog igång så gick det i ett rasande tempo. I journalen står det att jag hade etablerade värkar från klockan 00.50, och 01.10 är hon född. En liten skrutta var hon, 3225 g och 49 cm. Storebröderna har varit betydligt större, 4780 g/55 cm och 4380 g/53 cm...

    Grabbarna är jättestolta och William är väldigt beskyddande mot lillasyster. Det är underbart att se!

    Jag har laddat upp några bilder i mitt album också, får se när de syns bara.

    Kram!
    Alla goda ting är tre!

    W-01, T-03 och E -06

    http://cirkustrebarn.blogspot.com
  2. 1
    Nu är lillasyster här! Jag läser alltid här på VB -01, men skriver sällan. Kanske någon kommer ihåg oss dock?

    Nu har Williams och Theos lillasyster äntligen kommit! Hon föddes den 4 november i v 40+6, efter en igångsättning pga förlossningsrädsla. Jag var totalt panikslagen innan, men fick både lugnande och tidig EDA och allt gick jättebra till sist. Det blev faktiskt en förlossning utan förskräcklig smärta! Lite segstartat var det, men när det väl drog igång så gick det i ett rasande tempo. I journalen står det att jag hade etablerade värkar från klockan 00.50, och 01.10 är hon född. En liten skrutta var hon, 3225 g och 49 cm. Storebröderna har varit betydligt större, 4780 g/55 cm och 4380 g/53 cm...

    Grabbarna är jättestolta och William är väldigt beskyddande mot lillasyster. Det är underbart att se!

    Jag har laddat upp några bilder i mitt album också, får se när de syns bara.

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Grattis!! Vilken liten docka. Jag förstår att bröderna är jättestolta.
  4. 2
    Grattis!! Vilken liten docka. Jag förstår att bröderna är jättestolta.
  5. Marie m. E & L
    #3
    Grattis Hanna vilken lite sötnos. Åh vad mysigt med en bebis igen.

    kramar från Marie, Ebba och Ludvig
  6. 3
    Grattis Hanna vilken lite sötnos. Åh vad mysigt med en bebis igen.

    kramar från Marie, Ebba och Ludvig
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Grattis till lilla tjejen! Vilket fint namn hon fått. En riktig liten sötnos är hon.
  8. 4
    Grattis till lilla tjejen! Vilket fint namn hon fått. En riktig liten sötnos är hon.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Grattis!
    Jättefina barn alla tre och vilket vackert namn ni valt!

    Kram Anna med Dante och Meja
  10. 5
    Grattis!
    Jättefina barn alla tre och vilket vackert namn ni valt!

    Kram Anna med Dante och Meja
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6
    Stort GRATTIS Hanna! Det låter helt underbart!

    Nu ska jag kika på bilderna.

    Kram
  12. 6
    Stort GRATTIS Hanna! Det låter helt underbart!

    Nu ska jag kika på bilderna.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7
    Vilken sötis! Och, fina storebrorsor har hon oxå.

    Jättefint namn har ni valt!
    Kramis
  14. 7
    Vilken sötis! Och, fina storebrorsor har hon oxå.

    Jättefint namn har ni valt!
    Kramis
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Grattis

    till lilla Ester !!! Vad skönt att du fick en förlossning som var bra !! Hoppas allt går bra därhemma med lillskruttan !! Lycka till med allt...

    Tänker ofta på er
    Anja m tre
  16. 8
    Grattis till lilla Ester !!! Vad skönt att du fick en förlossning som var bra !! Hoppas allt går bra därhemma med lillskruttan !! Lycka till med allt...

    Tänker ofta på er
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Tack för alla grattis och för alla gulliga inlägg i gästboken! Ni är för rara.
  18. 9
    Tack för alla grattis och för alla gulliga inlägg i gästboken! Ni är för rara.
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Grattis

    till lilltjejen!! Och lycka till med allt.. =)

    Anne (med Nathalie -99, Jennie -01 & Madeleine-03)
  20. 10
    Grattis till lilltjejen!! Och lycka till med allt.. =)

    Anne (med Nathalie -99, Jennie -01 & Madeleine-03)
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11
    Grattis till lillasyster, vad härligt med en bra förlossning och som gick lite lagom snabbt Skoj med en liten tjej nu att snusa på.

    Lycka till med alla barnen
  22. 11
    Grattis till lillasyster, vad härligt med en bra förlossning och som gick lite lagom snabbt Skoj med en liten tjej nu att snusa på.

    Lycka till med alla barnen
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12
    Hittade inga bilder
  24. 12
    Hittade inga bilder
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13
    P g a Aff nylanserade galleri... man måste hämta upp sina bilder till sitt album igen... eller nåt sånt.
  26. 13
    P g a Aff nylanserade galleri... man måste hämta upp sina bilder till sitt album igen... eller nåt sånt.

Liknande trådar

  1. Lillasyster är här
    By mamma till D & A in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 09:23
  2. en lillasyster!
    By Ullu in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 08:58
  3. Lillasyster
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 19:58
  4. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar