Farsdag!
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Farsdag!

    Vad har barnen gett sina pappor idag?

    Vi brukar inte fira farsdag speciellt mkt eftersom det bara är en vecka sedan Stefan fyllde år, det blir liksom lite "tårta på tårta"

    Men han har i alla fall fått en teckning av Olivia och en t-shirt med trycket "världens bästa pappa". I eftermiddag åker vi ut till svärisarna och äter middag. Barnen ska ha med sig ett litet paket till farfar. Min egen pappa har fått ett kort och en trisslott av mig (samt en hälsning på min blogg) och en pärlplatta av Olivia.

    Det är skoj när barnen kan göra egna grejer till dessa dagar, det är ju då det blir äkta på något sätt.
    *** stolt mamma till Olivia (2003) och Isak (2006)***

    http://lillasysteryster.blogspot.com/
  2. 1
    Farsdag! Vad har barnen gett sina pappor idag?

    Vi brukar inte fira farsdag speciellt mkt eftersom det bara är en vecka sedan Stefan fyllde år, det blir liksom lite "tårta på tårta"

    Men han har i alla fall fått en teckning av Olivia och en t-shirt med trycket "världens bästa pappa". I eftermiddag åker vi ut till svärisarna och äter middag. Barnen ska ha med sig ett litet paket till farfar. Min egen pappa har fått ett kort och en trisslott av mig (samt en hälsning på min blogg) och en pärlplatta av Olivia.

    Det är skoj när barnen kan göra egna grejer till dessa dagar, det är ju då det blir äkta på något sätt.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Frukost på sängen fick sambon av oss i morse. Mer än så hade jag inte fixat i ordning till idag. Ska bli kul när barnen blir större coh kan göra egna grejer till honom.
    Barnens farfar är utomlands och min pappa vet jag itne hur ajg ska fira idag. Elliot är allergisk mot hund och dom har en. Nu är han dessutom megaförkyld och då är det sämsta tänkbara läge att utsätta honom för hunden. Antar att jag får åka till mina föräldrar en sväng senare ikväll när barnen somnat här hemma. Om inte dom kan komma till oss idag...
  4. 2
    Frukost på sängen fick sambon av oss i morse. Mer än så hade jag inte fixat i ordning till idag. Ska bli kul när barnen blir större coh kan göra egna grejer till honom.
    Barnens farfar är utomlands och min pappa vet jag itne hur ajg ska fira idag. Elliot är allergisk mot hund och dom har en. Nu är han dessutom megaförkyld och då är det sämsta tänkbara läge att utsätta honom för hunden. Antar att jag får åka till mina föräldrar en sväng senare ikväll när barnen somnat här hemma. Om inte dom kan komma till oss idag...
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    *skäms*

    Jag har inte gjort något för Lasse mer än frukost på sängen och så fick han en teckning av Jonathan. Min egen pappa har jag så dålig kontakt med så kanske att jag ringer.
    Jeanette med Jonathan-02 och Wille-06
  6. 3
    *skäms* Jag har inte gjort något för Lasse mer än frukost på sängen och så fick han en teckning av Jonathan. Min egen pappa har jag så dålig kontakt med så kanske att jag ringer.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    Sånt slipper jag

    Min sambo tycker alla såna där dagar är trams så då slipper jag göra något till honom.

    Fast det tråkiga är att jag inte får något på morsdag.
  8. 4
    Sånt slipper jag Min sambo tycker alla såna där dagar är trams så då slipper jag göra något till honom.

    Fast det tråkiga är att jag inte får något på morsdag.
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Stefan blev firad igår i o m att jag och ungarna lämnade huset och ställde om telefonen så han fick sova ut ordentligt. Sedan när vi kom hem fick han en påse munkar (han älskar munkar). Felicia har pratat om att rita en teckning, men just nu leker hon för fullt i sitt rum. Loke har dagen till ära på sig sin Darth Vader-body med texten: Who's your daddy?

    Min pappa dog för 11 år sedan, så igår var jag ut och tände ett ljus vid hans grav. Mission impossible IV kan man säga med Loke i famnen, tändstickor, Felicia håller i ljuset och så regnar det och blåser halv storm...
  10. 5
    Stefan blev firad igår i o m att jag och ungarna lämnade huset och ställde om telefonen så han fick sova ut ordentligt. Sedan när vi kom hem fick han en påse munkar (han älskar munkar). Felicia har pratat om att rita en teckning, men just nu leker hon för fullt i sitt rum. Loke har dagen till ära på sig sin Darth Vader-body med texten: Who's your daddy?

    Min pappa dog för 11 år sedan, så igår var jag ut och tände ett ljus vid hans grav. Mission impossible IV kan man säga med Loke i famnen, tändstickor, Felicia håller i ljuset och så regnar det och blåser halv storm...
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Barnens pappa fick gå upp och mata Noah klockan halv sex imorse, jag var halvt medvetslös och vaknade inte eftersom jag låg och sov i Lucas säng!!! SÅ var det ju inte tänkt utan tanken var att han skulle få frukost på sängen och fin munkjacka som har svarta och grå ränder. Nu ligger han och vilar sig och vi ska snart väcka honom och ge honom paketen! Funderar på OM vi skulle ta alla tre barnen med oss och gå på restaurang idag men vi har ju börjat banta så egentligen är det nog rätt dumt?! Vi har bara vara på restaurang EN gång med ALLA tre barnen och då var mormor och hennes man med. Vi som brukade äta på restaurang ganska ofta förr och som sa att vi INTE skulle sluta med det för att vi fick barn (gjorde vi inte heller förräns Noah kom *S*)

    Nej nu ska vi väcka sambon tror jag!
  12. 6
    Barnens pappa fick gå upp och mata Noah klockan halv sex imorse, jag var halvt medvetslös och vaknade inte eftersom jag låg och sov i Lucas säng!!! SÅ var det ju inte tänkt utan tanken var att han skulle få frukost på sängen och fin munkjacka som har svarta och grå ränder. Nu ligger han och vilar sig och vi ska snart väcka honom och ge honom paketen! Funderar på OM vi skulle ta alla tre barnen med oss och gå på restaurang idag men vi har ju börjat banta så egentligen är det nog rätt dumt?! Vi har bara vara på restaurang EN gång med ALLA tre barnen och då var mormor och hennes man med. Vi som brukade äta på restaurang ganska ofta förr och som sa att vi INTE skulle sluta med det för att vi fick barn (gjorde vi inte heller förräns Noah kom *S*)

    Nej nu ska vi väcka sambon tror jag!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7

    Nada

    Rasmus avskyr "sådana där dagar som bara gynnar handeln" ! Men vi ska äta god mat som Rasmus fått välja och se på en hyrfilm som han också fått välja!
  14. 7
    Nada Rasmus avskyr "sådana där dagar som bara gynnar handeln" ! Men vi ska äta god mat som Rasmus fått välja och se på en hyrfilm som han också fått välja!
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Trevligt

    med frukost på sängen och det räcker ju gott egentligen. Det är ju tanken som räknas!
    *** stolt mamma till Olivia (2003) och Isak (2006)***

    http://lillasysteryster.blogspot.com/
  16. 8
    Trevligt med frukost på sängen och det räcker ju gott egentligen. Det är ju tanken som räknas!
  17. Medlem sedan
    Apr 2002
    #9

    det räcker väl?

    Jag skulle iaf vara supernöjd om jag fick frukost och en teckning av Olivia på morsdag
    *** stolt mamma till Olivia (2003) och Isak (2006)***

    http://lillasysteryster.blogspot.com/
  18. 9
    det räcker väl? Jag skulle iaf vara supernöjd om jag fick frukost och en teckning av Olivia på morsdag
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10

    hmm..

    ja, det är ju onekligen en nackdel att du inte heller blir firad. Men det kanske kommer när barnen blir större och vill fixa nåt själva?
    *** stolt mamma till Olivia (2003) och Isak (2006)***

    http://lillasysteryster.blogspot.com/
  20. 10
    hmm.. ja, det är ju onekligen en nackdel att du inte heller blir firad. Men det kanske kommer när barnen blir större och vill fixa nåt själva?
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    Cool!

    Värsta grymma tröjan ju! Den som Loke har på sig menar jag Bättre farsdagspresent än så är väl svår att få tag i?
    *** stolt mamma till Olivia (2003) och Isak (2006)***

    http://lillasysteryster.blogspot.com/
  22. 11
    Cool! Värsta grymma tröjan ju! Den som Loke har på sig menar jag Bättre farsdagspresent än så är väl svår att få tag i?
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12

    Restaurangbesök

    låter ju trevligt! Vi har inte kommit iväg på sådant sedan Olivia föddes men vi borde verkligen. Klart det går bra med barnen, det blir helt enkelt som det blir
    *** stolt mamma till Olivia (2003) och Isak (2006)***

    http://lillasysteryster.blogspot.com/
  24. 12
    Restaurangbesök låter ju trevligt! Vi har inte kommit iväg på sådant sedan Olivia föddes men vi borde verkligen. Klart det går bra med barnen, det blir helt enkelt som det blir
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13

    Om några år

    kan ju Frosti göra egna saker och ge pappa, då gynnas inte handeln ett dugg

    Det låter ändå som ni kommer ha en trevlig dag!
    *** stolt mamma till Olivia (2003) och Isak (2006)***

    http://lillasysteryster.blogspot.com/
  26. 13
    Om några år kan ju Frosti göra egna saker och ge pappa, då gynnas inte handeln ett dugg

    Det låter ändå som ni kommer ha en trevlig dag!
  27. Medlem sedan
    Jul 2004
    #14

    Det blir lunch på nåt trevligt

    ställe som D får välja lite senare idag. Eller lunch/middag ska jag nog säga, eftersom vi fortfarande är mätta efter scones-frukosten jag fixade. Sen har Thelma lovat att vara på sitt allra soligaste humör idag på Pappas dag. Tanken var egentligen en förstoring på ett kort av Thelma (nähä?), men så funkade inte framkallningsautomaten där jag var igår...
    Jag minns att både du och Jossan testade positivt på Fars Dag förra året!
  28. 14
    Det blir lunch på nåt trevligt ställe som D får välja lite senare idag. Eller lunch/middag ska jag nog säga, eftersom vi fortfarande är mätta efter scones-frukosten jag fixade. Sen har Thelma lovat att vara på sitt allra soligaste humör idag på Pappas dag. Tanken var egentligen en förstoring på ett kort av Thelma (nähä?), men så funkade inte framkallningsautomaten där jag var igår...
    Jag minns att både du och Jossan testade positivt på Fars Dag förra året!
  29. Medlem sedan
    Oct 2005
    #15

    Absolut ingenting!

    Vi firar inte sånt. Än iallafall.

    Vi firar däremot våra egna pappor litegrann så vi kommer att åka iväg till allihopa och lämna lite blommor och kramar.
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  30. 15
    Absolut ingenting! Vi firar inte sånt. Än iallafall.

    Vi firar däremot våra egna pappor litegrann så vi kommer att åka iväg till allihopa och lämna lite blommor och kramar.
  31. Medlem sedan
    Dec 2005
    #16
    Mattias ficke en hockey biljett Brynäs-Luleå, ett örn gott som det står världens bästa pappa, en film, och fotbolsstrumpor : )
  32. 16
    Mattias ficke en hockey biljett Brynäs-Luleå, ett örn gott som det står världens bästa pappa, en film, och fotbolsstrumpor : )

Liknande trådar

  1. Farsdag
    By Aninisen in forum Styvfamiljer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 15:39
  2. När är farsdag?
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 11:07
  3. Farsdag
    By cassie in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 10:48
  4. Farsdag
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 17:35
  5. Farsdag!
    By -Grynet- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 11:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar