Ryggmärgsbråck vid fvp?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Ryggmärgsbråck vid fvp?

    Jag trodde man även kunde se om fostret hade ryggmärgsbråck vid ett fvp, är det fel??
  2. 1
    Ryggmärgsbråck vid fvp? Jag trodde man även kunde se om fostret hade ryggmärgsbråck vid ett fvp, är det fel??
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Oftast analyseras även fostervattnet, ett så kallat AFP-prov görs, för att kontrollera att fostret inte har ryggmärgsbråck, bukbråck eller liknande.
    Men jag vet inte om det alltid görs fråga din Bm det vet hon.
    På mitt prov gjordes det och det svaret fick man efter en vecka av barnmorskan.
    Kram Annelie
  4. 2
    Oftast analyseras även fostervattnet, ett så kallat AFP-prov görs, för att kontrollera att fostret inte har ryggmärgsbråck, bukbråck eller liknande.
    Men jag vet inte om det alltid görs fråga din Bm det vet hon.
    På mitt prov gjordes det och det svaret fick man efter en vecka av barnmorskan.
    Kram Annelie
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Man kan se öppna bråck eftersom det märks i fostervattnet. Jag tror att det undersöks rutinmässigt vid FVP, men är inte säker.
    Slutna bråck kan man inte se.
  6. 3
    Man kan se öppna bråck eftersom det märks i fostervattnet. Jag tror att det undersöks rutinmässigt vid FVP, men är inte säker.
    Slutna bråck kan man inte se.
  7. annabe
    #4
    man kan se öppna bråck vid FVP. Som jag skrev nedan är de öppna de som ger störst skador. Jag fick en svar nedan att de slutna kunde ge större skador, men jag har läst massor coh aldrig fått den informationen tidigare, så jag tror fortfarande (tills jag överbevisats)att de slutna bråcken ger mildare skador.
  8. 4
    man kan se öppna bråck vid FVP. Som jag skrev nedan är de öppna de som ger störst skador. Jag fick en svar nedan att de slutna kunde ge större skador, men jag har läst massor coh aldrig fått den informationen tidigare, så jag tror fortfarande (tills jag överbevisats)att de slutna bråcken ger mildare skador.
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5

    Tack för era svar. *imt*

    ''
  10. 5
    Tack för era svar. *imt* ''

Liknande trådar

  1. ryggmärgsbråck
    By mammajohi in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 17:12
  2. ryggmärgsbråck
    By mammajohi in forum Flerhandikapp
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 11:11
  3. Ryggmärgsbråck
    By Helene_ in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 09:38
  4. Kan kaniner få ryggmärgsbråck?
    By Kanina in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 17:38
  5. ryggmärgsbråck
    By annab in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 12:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar