Tror knappt att det är sant!
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Tror knappt att det är sant!

    *OT*
    I morgon skall jag till arbetsförmedlingen och skriva på papper om plats som akademikertrainee på biblioteket, fick samtal från universitetet i går och på tisdag börjar jag ))))) Törs knappt tro att det verkligen är så. Har visserligen inte fått klart med A-kassa än, men jag klarar mig utan den ett tag till. Jag skall visst få ersättning motsvarande alfakassa tills dess om jag fattade rätt.

    Så vi firade lite igår med extragod pastasås med bacon, champinjoner och ädelost. Ruskigt gott just då, men mindre kul ett par timmar senare när jag vaknade med otroliga magsmärtor och började kräkas som - ja jag vet inte vad. Det hela slutade med att jag fick åka taxi själv till akuten för koll eftersom det inte verkade som vanlig magsjuka och att sjukvårdsupplysningen rek en koll ioch med att jag är gravid. Och jag misstänkte själv blindtarmen eftersom jag inte kunde stå rak och värsta smärtan satt i sidan. M fick stanna hemma med Johannes. Efter provtagning och lite orolig slummer kändes det bättre och efter ett par panodil och en starkare värktablett kändes det rätt ok och jag fick åka hem igen vid 4.30 men jag var jättevälkommen att åka 8 mil till gynakuten i Karlstad om jag var det minsta orolig. Det var jag nu inte utan bara trött och mörbultad. Idag har jag träningsvärk misstänker jag i hela magen och fattar inte att jag är så dum att jag tog med J på cykel till barnens musik i em. Och M kommer hem först 18.40 från jobbet. Staaaaackars mig

    Just det jag, de fann inget fel på mig men världsbästa AT-läkaren (trad akupunktör som fortsatt utbilda sig till läkare) misstänkte en kombination av vätskebrist, stark mat och ligamentväxtvärk.

    Så nu börjar äntligen nåt slags normalliv med heltidsjobb ända fram till bf för mig och har jag tur kan jag komma tillbaka till praktiken efter mammaledigheten ett par månader till och kanske roffa åt mig nåt jobbaktigt från nån som blir pensionär *flinar* Kan det verkligen få vara så bra???

    Ha det gott vännerna!!!
    Kramar
    R/E
    Mamma till Johannes f sept-03 och Oscar f apr-07
  2. 1
    Tror knappt att det är sant! *OT*
    I morgon skall jag till arbetsförmedlingen och skriva på papper om plats som akademikertrainee på biblioteket, fick samtal från universitetet i går och på tisdag börjar jag ))))) Törs knappt tro att det verkligen är så. Har visserligen inte fått klart med A-kassa än, men jag klarar mig utan den ett tag till. Jag skall visst få ersättning motsvarande alfakassa tills dess om jag fattade rätt.

    Så vi firade lite igår med extragod pastasås med bacon, champinjoner och ädelost. Ruskigt gott just då, men mindre kul ett par timmar senare när jag vaknade med otroliga magsmärtor och började kräkas som - ja jag vet inte vad. Det hela slutade med att jag fick åka taxi själv till akuten för koll eftersom det inte verkade som vanlig magsjuka och att sjukvårdsupplysningen rek en koll ioch med att jag är gravid. Och jag misstänkte själv blindtarmen eftersom jag inte kunde stå rak och värsta smärtan satt i sidan. M fick stanna hemma med Johannes. Efter provtagning och lite orolig slummer kändes det bättre och efter ett par panodil och en starkare värktablett kändes det rätt ok och jag fick åka hem igen vid 4.30 men jag var jättevälkommen att åka 8 mil till gynakuten i Karlstad om jag var det minsta orolig. Det var jag nu inte utan bara trött och mörbultad. Idag har jag träningsvärk misstänker jag i hela magen och fattar inte att jag är så dum att jag tog med J på cykel till barnens musik i em. Och M kommer hem först 18.40 från jobbet. Staaaaackars mig

    Just det jag, de fann inget fel på mig men världsbästa AT-läkaren (trad akupunktör som fortsatt utbilda sig till läkare) misstänkte en kombination av vätskebrist, stark mat och ligamentväxtvärk.

    Så nu börjar äntligen nåt slags normalliv med heltidsjobb ända fram till bf för mig och har jag tur kan jag komma tillbaka till praktiken efter mammaledigheten ett par månader till och kanske roffa åt mig nåt jobbaktigt från nån som blir pensionär *flinar* Kan det verkligen få vara så bra???

    Ha det gott vännerna!!!
    Kramar
    R/E
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Men kära du!

    Först grattis till det där med jobbet förstås!

    Men jag hoppas verkligen att det är bättre med magen nu. Att det "bara" var något du ätit alt maginfluensa. ((kram))
  4. 2
    Men kära du! Först grattis till det där med jobbet förstås!

    Men jag hoppas verkligen att det är bättre med magen nu. Att det "bara" var något du ätit alt maginfluensa. ((kram))
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Grattis!

    Vad glad jag blir över att det ordnat sig för dig! Verkligen jättekul!
    Mindre roligt med magsmärtorna. Se till att ta det lugnt!

    stor kram och lycka till med nya jobbet!
  6. 3
    Grattis! Vad glad jag blir över att det ordnat sig för dig! Verkligen jättekul!
    Mindre roligt med magsmärtorna. Se till att ta det lugnt!

    stor kram och lycka till med nya jobbet!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Grattis!

    Vad underbart roligt! Jag hoppas nu a-kassan inte jävlas med dig utan att det går vägen!

    Skönt att det inte var nån fara med magen.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  8. 4
    Grattis! Vad underbart roligt! Jag hoppas nu a-kassan inte jävlas med dig utan att det går vägen!

    Skönt att det inte var nån fara med magen.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Härligt!

    Grattis runisvännen! Det låter ju jättebra med praktikplatsen!

    Ang magen då, tur att det gått över, men var rädd om dig!
    Kram!
    Mamma till tre finfina barn!
  10. 5
    Härligt! Grattis runisvännen! Det låter ju jättebra med praktikplatsen!

    Ang magen då, tur att det gått över, men var rädd om dig!
    Kram!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Men va härligt! Inte magontet då förstås utan jobbet! Visst måste det få blåsa medvind ibland - kram på dig!
  12. 6
    Men va härligt! Inte magontet då förstås utan jobbet! Visst måste det få blåsa medvind ibland - kram på dig!
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Grattis till jobbet!
    Det med magen lät hemskt, men tur att det gått över!

    Kram och godnatt!
    Jelena med L,MoA
  14. 7
    Grattis till jobbet!
    Det med magen lät hemskt, men tur att det gått över!

    Kram och godnatt!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Skönt att det inte var värre

    och jag ska hålla alla tummar för att allt går på räls nu framöver!
  16. 8
    Skönt att det inte var värre och jag ska hålla alla tummar för att allt går på räls nu framöver!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Härligt, grattis!
    Jag hoppas att magen uppför sig i fortsättningen för det där lät ju allt annat än trevligt
  18. 9
    Härligt, grattis!
    Jag hoppas att magen uppför sig i fortsättningen för det där lät ju allt annat än trevligt
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Tack för grattis och jo det är bättre med magen nu. Maginfluensa var det inte för då hade både M och J åkt på det med. Misstänker nu efteråt att bacon och champinjoner var för hårdsmält ihop med den den feta ädelosten, och smärtorna efteråt helt enkelt kom av ansträngningen för magmusklerna/ligamenten.

    Kramar
    R/E
  20. 10
    Tack för grattis och jo det är bättre med magen nu. Maginfluensa var det inte för då hade både M och J åkt på det med. Misstänker nu efteråt att bacon och champinjoner var för hårdsmält ihop med den den feta ädelosten, och smärtorna efteråt helt enkelt kom av ansträngningen för magmusklerna/ligamenten.

    Kramar
    R/E
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Tackar! Jo jag tar det lugnt, M fick gå ifrån jobbet och hämta J idag och igår och jag är sjukskriven sen igår. Funkar lixom ínte att lyfta varken egna eller andras barn med ontet i magen. Men imorgon är jag nog på topp igen

    Kramar
    R/E
  22. 11
    Tackar! Jo jag tar det lugnt, M fick gå ifrån jobbet och hämta J idag och igår och jag är sjukskriven sen igår. Funkar lixom ínte att lyfta varken egna eller andras barn med ontet i magen. Men imorgon är jag nog på topp igen

    Kramar
    R/E
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Jomenvisst! Jagingde nyss Akassan och frågade hur det gick och PLÖTSLIGEN kunde hon som svarade lägga mitt ärende i en annan kortare kö!!! Hon trodde att jag skulle få beslut inom en vecka. så hååååååll tummarna!

    Kramar
    R/E
  24. 12
    Jomenvisst! Jagingde nyss Akassan och frågade hur det gick och PLÖTSLIGEN kunde hon som svarade lägga mitt ärende i en annan kortare kö!!! Hon trodde att jag skulle få beslut inom en vecka. så hååååååll tummarna!

    Kramar
    R/E
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Tackar *imt*
  26. 13
    Tackar *imt*
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14
    Tackar - när magontet var _inte_ härligt *s* och jag bygger vindseglare för fulla muggar här

    Kramar
    R/E
  28. 14
    Tackar - när magontet var _inte_ härligt *s* och jag bygger vindseglare för fulla muggar här

    Kramar
    R/E
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    Tack! *imt*
  30. 15
    Tack! *imt*
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    Tackar för tummar och jo räls skulle sitta fint nu

    Kramar
    R/E
  32. 16
    Tackar för tummar och jo räls skulle sitta fint nu

    Kramar
    R/E
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17
    Tack för grattis - jo jag är lite försiktigare med vad jag stoppar i mig nu, om inte annat för viktens skull Fet mat är ju inte så nyttigt på så sätt, synd vara att den gör själen så gott emellanåt *flinar*

    Kramar
    R/E
  34. 17
    Tack för grattis - jo jag är lite försiktigare med vad jag stoppar i mig nu, om inte annat för viktens skull Fet mat är ju inte så nyttigt på så sätt, synd vara att den gör själen så gott emellanåt *flinar*

    Kramar
    R/E
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Haha, du fick säkert

    fjortonde pinnen i rutan "ringer och tjatar" - och då måste de byta kö för dig. Jag tror det funkar så, samma på FK.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  36. 18
    Haha, du fick säkert fjortonde pinnen i rutan "ringer och tjatar" - och då måste de byta kö för dig. Jag tror det funkar så, samma på FK.
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19
    *asg* Jo du har nog rätt och jag ÄR snart uppe i 14 ggr *himlar med ögona* fast samtidigt försöker jag låta blatt undra om de haft den möjligheten hela tiden medan jag mått jättedåligt över det här? Och ifall jag kunde fått vanlig kommunpraktik med utan Akassa? Och ifall DET i sin tur påverkat min helkassa sgi? Tror inte jag skall rota i det för då blir jag väl knäpp på riktigt

    Kramar
    R/E
  38. 19
    *asg* Jo du har nog rätt och jag ÄR snart uppe i 14 ggr *himlar med ögona* fast samtidigt försöker jag låta blatt undra om de haft den möjligheten hela tiden medan jag mått jättedåligt över det här? Och ifall jag kunde fått vanlig kommunpraktik med utan Akassa? Och ifall DET i sin tur påverkat min helkassa sgi? Tror inte jag skall rota i det för då blir jag väl knäpp på riktigt

    Kramar
    R/E

Liknande trådar

  1. tror knappt det är sant!
    By eva_n m linnea&elin in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 11:19
  2. Tror knappt det är sant
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 13:10
  3. Tror knappt det e sant! :)
    By Sara25 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 15:03
  4. Ny här, tror knappt det är sant..
    By Aldeles överumplad in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 20:47
  5. Tror knappt att det är sant
    By Lindsey77 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 11:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar