Gravid?
_0708 Augustibarn
  1. Gravid!?!?
    #1

    Gravid?

    Har lite panik och tänker att ni här inne nog har full koll! Har precis testat positivt och kan inte tro att det är sant. Sannolikheten är otroligt låg... Det stod på testet att det kan visa positivt om man nyligen varit gravid, men 7 månader kan väl inte räknas som nyligen? Vet någon om man kan ha hormoner i kroppen pga amningen som gör att man testar positivt? Eller kan det påverkat att jag gjorde fel med det digitala testet. Satte först i en sticka på fel håll (dvs pilarna möttes inte) och kissade på och inget kom upp, när jag tog ut den kom felsymbol. Tydligen ska man vänta en timme innan man sätter i ny sticka, men jag var lite stressad och kollade inte instruktionen, utan satte i en ny direkt och när jag kissade på den blev det positivt. Kan testet ha flippat ur? Jag helammade tills nyligen, vi har haft avbrutet sex typ tre gånger på ett halvår och jag har absolut inte kännt mig gravid. Hur säkert är mitt plus?!?!!
  2. 1
    Gravid? Har lite panik och tänker att ni här inne nog har full koll! Har precis testat positivt och kan inte tro att det är sant. Sannolikheten är otroligt låg... Det stod på testet att det kan visa positivt om man nyligen varit gravid, men 7 månader kan väl inte räknas som nyligen? Vet någon om man kan ha hormoner i kroppen pga amningen som gör att man testar positivt? Eller kan det påverkat att jag gjorde fel med det digitala testet. Satte först i en sticka på fel håll (dvs pilarna möttes inte) och kissade på och inget kom upp, när jag tog ut den kom felsymbol. Tydligen ska man vänta en timme innan man sätter i ny sticka, men jag var lite stressad och kollade inte instruktionen, utan satte i en ny direkt och när jag kissade på den blev det positivt. Kan testet ha flippat ur? Jag helammade tills nyligen, vi har haft avbrutet sex typ tre gånger på ett halvår och jag har absolut inte kännt mig gravid. Hur säkert är mitt plus?!?!!
  3. E&S mamma
    #2
    jag skulle rekommendera att testa idag eller imorgon igen. visar det positivt då, så är du nog med största sannolikhet gravid. jag tror inte det kan visa fel efter så lång tid.
  4. 2
    jag skulle rekommendera att testa idag eller imorgon igen. visar det positivt då, så är du nog med största sannolikhet gravid. jag tror inte det kan visa fel efter så lång tid.
  5. Nog inte gravid
    #3
    Tack, testade negativt idag, men ska även kolla hos mvc. Fick bara sån panik. Har redan två små tätt...
  6. 3
    Tack, testade negativt idag, men ska även kolla hos mvc. Fick bara sån panik. Har redan två små tätt...

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar