hållbarhet
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    hållbarhet

    Hur länge kan man förvara rödbetssallad mm. som man gör själv egentligen?
    Brukar oftast göra lagom så att det räcker men i jul får jag svårt att planera så.
  2. 1
    hållbarhet Hur länge kan man förvara rödbetssallad mm. som man gör själv egentligen?
    Brukar oftast göra lagom så att det räcker men i jul får jag svårt att planera så.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Det beror ju på vad du har i. Har du "bara" majonäs håller den längre än med grädde i som jag har. Det känns ju om grädden blir gammal. Med grädde i skulle jag göra den tidigast två dagar innan om den ska hålla några dagar sen.
    Du får gärna utveckla vad du menar med mm.
  4. 2
    Det beror ju på vad du har i. Har du "bara" majonäs håller den längre än med grädde i som jag har. Det känns ju om grädden blir gammal. Med grädde i skulle jag göra den tidigast två dagar innan om den ska hålla några dagar sen.
    Du får gärna utveckla vad du menar med mm.
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    mamma brukar frysa in

    men då gör hon inte med nåt krämigt i (hennes är alltså inte rosa som de man köper i affär utan lika rödbetsröd som sillsalladen brukar vara)

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    mamma brukar frysa in men då gör hon inte med nåt krämigt i (hennes är alltså inte rosa som de man köper i affär utan lika rödbetsröd som sillsalladen brukar vara)
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4
    Jag har gräddfil och pepparrot och ev. lite majonäs i. Jag kommer att göra den dagen innan. Jag brukar göra så att det räcker precis till julbordet men i år kan vi bli fler så jag måste gardera mig och göra mer. Så risken finns att det blir massor över och jag är lite nyfiken på hur länge man törs äta av den, iof så känner man ju när den smakar illa men det skulle vara bra med lite framförhållning.
  8. 4
    Jag har gräddfil och pepparrot och ev. lite majonäs i. Jag kommer att göra den dagen innan. Jag brukar göra så att det räcker precis till julbordet men i år kan vi bli fler så jag måste gardera mig och göra mer. Så risken finns att det blir massor över och jag är lite nyfiken på hur länge man törs äta av den, iof så känner man ju när den smakar illa men det skulle vara bra med lite framförhållning.

Liknande trådar

  1. Hållbarhet?
    By Imma in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:13
  2. Hållbarhet?
    By Miltonia in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:47
  3. Hållbarhet?
    By jeslin in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 16:43
  4. Hållbarhet
    By chai in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:36
  5. Bag in box, hållbarhet
    By Tanyas in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar