Vad händer med mig?
  1. Lilla Lisa
    #1

    Vad händer med mig?

    Hej på er!

    Vet ej om jag skriver på rätt ställe/ställen...men jag gör ett försök i alla fall. Och hoppas att någon kan/vill svara :-)

    Ja, så här är det. Jag och min man hade avbrutet samlag precis två dagar innan min ägglossning. Ägglossningen känner jag exakt då jag har den (har väldigt ont och har dom speciella flytningarna, "äggvita"). Och nu från och med dag 7 från min ägglossningsdag har jag börjat känna mig "konstig", inte som vanligt innan mens som jag får 13-15 dagar efter ägglosningen. Och mest "konstigt" har det nu varit under 3 dagar dvs dag 7-9. Är idag på dag 10 efter min ägglossningsdag...hänger ni med? ;-)

    Mina symtom är följande...
    - Molande värk (väldigt intensiv periodvis) långt ner i magen, under naveln. Men även lite på sidorna.
    - "Tung" känsla i magen.
    - Små "slitningar" i magen.
    - Uppblåst mage.

    Allt dettta brukar jag ALDRIG ha innan mens. Och dessa symtom är annorluna än då jag har mens. Så jag känner inte igen dessa symtom. Jag känner också precis då mensen sätter i gång. Får en molande känsla och så kommer mensen på en gång och sen kan jag få riktig mensvärk, men aldrig innan mens. Sen brukar jag ha sån huvudvärk 1 vecka innan mens...men inget än.

    Vad kan det vara??? Gravid? Har aldrig varit gravid...så jag har inget att jämföra med. Idag är det dock lite mindre symtom...?

    Hur lätt är det att bli gravid med avbrutet samlag?

    //Lilla Lisa (som gärna är gravid ;-)
  2. 1
    Vad händer med mig? Hej på er!

    Vet ej om jag skriver på rätt ställe/ställen...men jag gör ett försök i alla fall. Och hoppas att någon kan/vill svara :-)

    Ja, så här är det. Jag och min man hade avbrutet samlag precis två dagar innan min ägglossning. Ägglossningen känner jag exakt då jag har den (har väldigt ont och har dom speciella flytningarna, "äggvita"). Och nu från och med dag 7 från min ägglossningsdag har jag börjat känna mig "konstig", inte som vanligt innan mens som jag får 13-15 dagar efter ägglosningen. Och mest "konstigt" har det nu varit under 3 dagar dvs dag 7-9. Är idag på dag 10 efter min ägglossningsdag...hänger ni med? ;-)

    Mina symtom är följande...
    - Molande värk (väldigt intensiv periodvis) långt ner i magen, under naveln. Men även lite på sidorna.
    - "Tung" känsla i magen.
    - Små "slitningar" i magen.
    - Uppblåst mage.

    Allt dettta brukar jag ALDRIG ha innan mens. Och dessa symtom är annorluna än då jag har mens. Så jag känner inte igen dessa symtom. Jag känner också precis då mensen sätter i gång. Får en molande känsla och så kommer mensen på en gång och sen kan jag få riktig mensvärk, men aldrig innan mens. Sen brukar jag ha sån huvudvärk 1 vecka innan mens...men inget än.

    Vad kan det vara??? Gravid? Har aldrig varit gravid...så jag har inget att jämföra med. Idag är det dock lite mindre symtom...?

    Hur lätt är det att bli gravid med avbrutet samlag?

    //Lilla Lisa (som gärna är gravid ;-)
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Visst kan du vara gravid. Jag tycker att du ska vänta tills den dagen då du skulle få mens och gör ett test.
    Att bli gravid efter ett avbrutet samlag är mer vanligt än man tror. Min dotter kom till på det sättet=)
  4. 2
    Visst kan du vara gravid. Jag tycker att du ska vänta tills den dagen då du skulle få mens och gör ett test.
    Att bli gravid efter ett avbrutet samlag är mer vanligt än man tror. Min dotter kom till på det sättet=)
  5. Lilla Lisa
    #3
    Där ser man...det kan bli barn via avbrutet samlag.

    Jag väntar med att testa först om mensen är sen.
  6. 3
    Där ser man...det kan bli barn via avbrutet samlag.

    Jag väntar med att testa först om mensen är sen.
  7. Lilla Ea
    #4

    Lustigt...

    Tror att jag just har blivit gravid för andra gången (är tre dagar sen) och funderade på hur jag skulle beskriva känslan av att vara "nygravid" jämfört med att strax få mens om någon frågade mig. Och du prickade beskrivningen precis!!
    Håller tummarna för oss båda! :-)
  8. 4
    Lustigt... Tror att jag just har blivit gravid för andra gången (är tre dagar sen) och funderade på hur jag skulle beskriva känslan av att vara "nygravid" jämfört med att strax få mens om någon frågade mig. Och du prickade beskrivningen precis!!
    Håller tummarna för oss båda! :-)
  9. Lilla Lisa
    #5
    Där ser man...här är vi två med samma symtom :-)

    Och dessa symtom är helt olikt de jag brukar ha vid mens. Jag ska inte ha mens förrän till helgen så vi får se om den kommer eller om den blir sen.

    Har du testat än? Har du andra symtom än molvärk?

    Jag håller tummarna för dig och för mig! :-)
  10. 5
    Där ser man...här är vi två med samma symtom :-)

    Och dessa symtom är helt olikt de jag brukar ha vid mens. Jag ska inte ha mens förrän till helgen så vi får se om den kommer eller om den blir sen.

    Har du testat än? Har du andra symtom än molvärk?

    Jag håller tummarna för dig och för mig! :-)
  11. Lilla Ea
    #6
    Fortsätter hålla tummarna för dig!! - mina förhoppningar gick i kras i går kväll då jag började blöda. Vaknade i morse med grym mensvärk... grymt besviken... Trodde verkligen att jag var gravid den här gången... tre dagar över tiden + alla symptomen, men icke...

    Lycka till! Hoppas på ett bättre besked för dig!
    Kramis
  12. 6
    Fortsätter hålla tummarna för dig!! - mina förhoppningar gick i kras i går kväll då jag började blöda. Vaknade i morse med grym mensvärk... grymt besviken... Trodde verkligen att jag var gravid den här gången... tre dagar över tiden + alla symptomen, men icke...

    Lycka till! Hoppas på ett bättre besked för dig!
    Kramis

Liknande trådar

  1. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 21:53
  2. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:42
  3. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
  4. Vad händer med mig?
    By Lilla Lisa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar