Presenter o julklappar?
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Presenter o julklappar?

    Har ni köpt några presenter och julklappar till era decemberbarn än?
    Tycker det är svårt när dom både fyller och sen nästan direkt är jul (och har storasyster och ärver alla grejer).
    Tipps önskas!

    Har köpt present:
    pippiklänning och en docka
    Dockan har hon i princip valt själv när hon har tittat i leksakskataloger. Varje gång hon sitter med katalogen säger hon att hon vill titta på "lilla söta dockan badar". Hon menar Fisher Price dockan Little Mommy med dusch.

    http://www.eurotoys.dk/main/index.as...&from=kelkooDK

    Hon är helt kär i den!

    Men julklapp då?
  2. 1
    Presenter o julklappar? Har ni köpt några presenter och julklappar till era decemberbarn än?
    Tycker det är svårt när dom både fyller och sen nästan direkt är jul (och har storasyster och ärver alla grejer).
    Tipps önskas!

    Har köpt present:
    pippiklänning och en docka
    Dockan har hon i princip valt själv när hon har tittat i leksakskataloger. Varje gång hon sitter med katalogen säger hon att hon vill titta på "lilla söta dockan badar". Hon menar Fisher Price dockan Little Mommy med dusch.

    http://www.eurotoys.dk/main/index.as...&from=kelkooDK

    Hon är helt kär i den!

    Men julklapp då?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Jag försöker få släkten att fatta att en tvååring inte blir gladare ju dyrare och fler paketen är.

    Elliot har kommit in i någon glitter-å-glamourperiod. Han fick en skitful handväska med rött fluff på en gång och den springer han runt med och stoppar full med bilar

    Till födelsedagen ska han få ett fantastiskt fint trätåg som en farbror uppe i Örkelljunga sitter och snickrar ihop. Den presenten blir från oss allihop. I julklapp blir det en bilbanematta som jag sytt och förmodligen ett gäng små loppisbilar för de har en lustig förmåga att försvinna.

    Vill släkten handla har jag sagt att de kan leta småbilar till honom, gärna färgglada och glittriga eftersom det verkar gå hem just nu hehe. Jo, en blunddocka också, den går han alltid och släpar på när vi är på biblioteket och en sådan kan de få klöpa också men sen får det vara bra, han hinner ju inte leka med allt om han blir fullständigt överöst med prylar.
  4. 2
    Jag försöker få släkten att fatta att en tvååring inte blir gladare ju dyrare och fler paketen är.

    Elliot har kommit in i någon glitter-å-glamourperiod. Han fick en skitful handväska med rött fluff på en gång och den springer han runt med och stoppar full med bilar

    Till födelsedagen ska han få ett fantastiskt fint trätåg som en farbror uppe i Örkelljunga sitter och snickrar ihop. Den presenten blir från oss allihop. I julklapp blir det en bilbanematta som jag sytt och förmodligen ett gäng små loppisbilar för de har en lustig förmåga att försvinna.

    Vill släkten handla har jag sagt att de kan leta småbilar till honom, gärna färgglada och glittriga eftersom det verkar gå hem just nu hehe. Jo, en blunddocka också, den går han alltid och släpar på när vi är på biblioteket och en sådan kan de få klöpa också men sen får det vara bra, han hinner ju inte leka med allt om han blir fullständigt överöst med prylar.
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Edith har stooor släkt och kommer förmodligen överrösas av presenter. Vi har bett dem köpa vettiga saker. Edith önskar sig följande:

    En växasäng + fina sängkläder
    En trehjuling
    Ett staffli (från Ikeas barnavdelning)
    Böcker (funkar ju alltid!)
    Duplo
    En Rubens barn-docka

    Av oss får hon en tallrik med Barbapapamotiv (hennes idol), två böcker, och så får hon sitt rum omgjort.
  6. 3
    Edith har stooor släkt och kommer förmodligen överrösas av presenter. Vi har bett dem köpa vettiga saker. Edith önskar sig följande:

    En växasäng + fina sängkläder
    En trehjuling
    Ett staffli (från Ikeas barnavdelning)
    Böcker (funkar ju alltid!)
    Duplo
    En Rubens barn-docka

    Av oss får hon en tallrik med Barbapapamotiv (hennes idol), två böcker, och så får hon sitt rum omgjort.
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Vide får

    nog ett pussel i present, storasyster tyckte han skulle få ett lillebrorsspel, men jag försökte då förklara att han nog är liiite liten för spel ännu.. Pussel ja o sen troligen kläder. Julklappar... hmm.. kanske en traktor, han älskar fortfarande allt med hjul, så nåt som rullar blir det nog. Sen ska de få en våningssäng, men det vill vi nog inte ge som present, tror jag.. Svårt detta..

    Fr o m nästa år kommer vi iaf att fira Vides födelsedag, med barnkalas o släkt osv, på sommaren. Sen tar vi lilla familjen på födelsedagen så han får ju såklart present även den dagen han fyller. Så har en kompis till oss gjort med sin dotter o hon har varit helnöjd! (Hon är nu 11 år o vill göra så fortfarande)
  8. 4
    Vide får nog ett pussel i present, storasyster tyckte han skulle få ett lillebrorsspel, men jag försökte då förklara att han nog är liiite liten för spel ännu.. Pussel ja o sen troligen kläder. Julklappar... hmm.. kanske en traktor, han älskar fortfarande allt med hjul, så nåt som rullar blir det nog. Sen ska de få en våningssäng, men det vill vi nog inte ge som present, tror jag.. Svårt detta..

    Fr o m nästa år kommer vi iaf att fira Vides födelsedag, med barnkalas o släkt osv, på sommaren. Sen tar vi lilla familjen på födelsedagen så han får ju såklart present även den dagen han fyller. Så har en kompis till oss gjort med sin dotter o hon har varit helnöjd! (Hon är nu 11 år o vill göra så fortfarande)
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Blir inte så mycket. Vi är inte så presentiga i vår familj. Det blir Duplolegi iaf, det älskar hon. Och sen kritor och papper och PlayDo-lera.
  10. 5
    Blir inte så mycket. Vi är inte så presentiga i vår familj. Det blir Duplolegi iaf, det älskar hon. Och sen kritor och papper och PlayDo-lera.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Miranda kommer att få

    en docka, matstol till dockan, trehjuling, någon bok, pussel och något mer vi inte kommit på än (tar också gärna emot tips) i julklapp.

    I present får hon ett pippi långstrump hus, ett stort kök i plast sedan blir det nog leksaksmat och lite kläder
  12. 6
    Miranda kommer att få en docka, matstol till dockan, trehjuling, någon bok, pussel och något mer vi inte kommit på än (tar också gärna emot tips) i julklapp.

    I present får hon ett pippi långstrump hus, ett stort kök i plast sedan blir det nog leksaksmat och lite kläder
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Astrid ska få i present:
    * en fjällräven kånken i juniorformat
    * ett pippi-paraply
    * ett teletubbiespussel
    * en Bu o Bä-bok
    * en docksäng

    I julklapp blir det bl.a:
    * en dockvagn
    * en pippi-servis
    * böcker
    * duplo
    * ett par ballerina skor att leka med inne..precis likadana som storasyster ska få.
    Det är vårt stora dilemma här hemma, Astrid ska ha allt som Hedda har och det går ju inte.

    Ett litet tips på en bra video vill jag ge:
    Astrid är helt galen i Tweenies, det är som en musikvideo där de kan sjunga med och göra en massa rörelser. En toppen film!
  14. 7
    Astrid ska få i present:
    * en fjällräven kånken i juniorformat
    * ett pippi-paraply
    * ett teletubbiespussel
    * en Bu o Bä-bok
    * en docksäng

    I julklapp blir det bl.a:
    * en dockvagn
    * en pippi-servis
    * böcker
    * duplo
    * ett par ballerina skor att leka med inne..precis likadana som storasyster ska få.
    Det är vårt stora dilemma här hemma, Astrid ska ha allt som Hedda har och det går ju inte.

    Ett litet tips på en bra video vill jag ge:
    Astrid är helt galen i Tweenies, det är som en musikvideo där de kan sjunga med och göra en massa rörelser. En toppen film!
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Har köpt lite till födelsedagen. Det blir ett Fisherprice little people garage (storasyster har massor av gubbar innan som passar ihop med detta) och så blir det en leksaksbil samt en självhäftande mätsticka som jag tänkte ha på garderoben.

    Till jul så blir det den gula barnkammarboken till Jonatan och storasyster får en annan färg (kommer inte ihåg vilken). Leksaker ska jag försöka låta bli för det får de nog av andra
  16. 8
    Har köpt lite till födelsedagen. Det blir ett Fisherprice little people garage (storasyster har massor av gubbar innan som passar ihop med detta) och så blir det en leksaksbil samt en självhäftande mätsticka som jag tänkte ha på garderoben.

    Till jul så blir det den gula barnkammarboken till Jonatan och storasyster får en annan färg (kommer inte ihåg vilken). Leksaker ska jag försöka låta bli för det får de nog av andra
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    Duplo har jag sagt att släkten ska köpa, det leker båda barnen med nu och fler duplo-saker blir inte mer på samma sätt som andra leksaker
  18. 9
    Duplo har jag sagt att släkten ska köpa, det leker båda barnen med nu och fler duplo-saker blir inte mer på samma sätt som andra leksaker
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Vi har inte köpt något ännu. Tycker det är svårt att hitta på saker att önska till barnen då de redan har så mycket saker. Det är ju bara två dagar mellan julafton och födelsedag så det blir ju dubbelt upp att önska till han.

    Jag hade tänkt att önska sängkläder och överkast då han fått en ny vanlig säng. Kanske också en sänghimmel, vi får se.

    Själva ska vi köpa ett parkeringshus till bilarna för det är något som han gillar och saknar. Sen blir det väl att önska helikoptrar och motorcyklar för det är det enda i motorväg han saknar. Får se vad vi själva ska köpa mera, parkeringshuset får han nog i födelsepresent.

    Ja vi får se helt enkelt vad önskelistan blir.
    kram
  20. 10
    Vi har inte köpt något ännu. Tycker det är svårt att hitta på saker att önska till barnen då de redan har så mycket saker. Det är ju bara två dagar mellan julafton och födelsedag så det blir ju dubbelt upp att önska till han.

    Jag hade tänkt att önska sängkläder och överkast då han fått en ny vanlig säng. Kanske också en sänghimmel, vi får se.

    Själva ska vi köpa ett parkeringshus till bilarna för det är något som han gillar och saknar. Sen blir det väl att önska helikoptrar och motorcyklar för det är det enda i motorväg han saknar. Får se vad vi själva ska köpa mera, parkeringshuset får han nog i födelsepresent.

    Ja vi får se helt enkelt vad önskelistan blir.
    kram

Liknande trådar

  1. Julklappar / presenter
    By Heffaklumpen- in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 10:05
  2. Presenter å julklappar...
    By Sommarlat in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 14:36
  3. Julklappar/Presenter?
    By Innerjoin in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 12:41
  4. Julklappar / presenter
    By JEMA in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 22:29
  5. Julklappar och presenter
    By cya in forum Jämlikt?
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar