Julkläder till pojkar
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Julkläder till pojkar

    Tycker det är lätt att hitta julkläder till dottern men svårare till sonen på 3 år. Vad ska era små pojkar ha på sig på julafton? Jag vill att det ska vara mjuka och sköna kläder men ändå att han ska känna sig lite finklädd och julig.
  2. 1
    Julkläder till pojkar Tycker det är lätt att hitta julkläder till dottern men svårare till sonen på 3 år. Vad ska era små pojkar ha på sig på julafton? Jag vill att det ska vara mjuka och sköna kläder men ändå att han ska känna sig lite finklädd och julig.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Mina pojkar ska ha

    beiga jeans, fast mjuk modell, lite som twill. Till dom ska Alexander ha en rutig skjorta med långa vita ärmar. Oliver ska ha rutig Bamse-skjorta. Allt från Lindex.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  4. 2
    Mina pojkar ska ha beiga jeans, fast mjuk modell, lite som twill. Till dom ska Alexander ha en rutig skjorta med långa vita ärmar. Oliver ska ha rutig Bamse-skjorta. Allt från Lindex.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Låter jättefint med sådana byxor + en skjorta! Nu har ju vi tjejer, men om vi hade haft en son skulle han nog ha fått ha något liknande som finkläder.
  6. 3
    Låter jättefint med sådana byxor + en skjorta! Nu har ju vi tjejer, men om vi hade haft en son skulle han nog ha fått ha något liknande som finkläder.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Låter fint. Jag får väl inventera garderoverna och ev ge mig ut på stan och se vad jag kan hitt. Bamse-skjortan skulle jag absolut kunna tänka mig.
  8. 4
    Låter fint. Jag får väl inventera garderoverna och ev ge mig ut på stan och se vad jag kan hitt. Bamse-skjortan skulle jag absolut kunna tänka mig.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    min treåring

    kommer att välja en av sina skjortor o sen ett par fina byxor o sen ju längre dagen lider kommer han klä av sig mer o mer o till sist ha bara kalsonger som vanligt.

    kanske en tomteluva på huvudet?
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  10. 5
    min treåring kommer att välja en av sina skjortor o sen ett par fina byxor o sen ju längre dagen lider kommer han klä av sig mer o mer o till sist ha bara kalsonger som vanligt.

    kanske en tomteluva på huvudet?
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Låter härligt. Mina barn tycker också att det är allra bäst utan kläder och finare kan de ju inte bli...
  12. 6
    Låter härligt. Mina barn tycker också att det är allra bäst utan kläder och finare kan de ju inte bli...
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Min 5-årige son vill alltid ha skjorta och slips vid festliga tillfällen. Och finskor. Till det har han ett par marinblå manchesterbyxor från H&M.
  14. 7
    Min 5-årige son vill alltid ha skjorta och slips vid festliga tillfällen. Och finskor. Till det har han ett par marinblå manchesterbyxor från H&M.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Jag har köpt...

    ...Ett par svarta byxor på Lindex (179.-), enkla i typ jeansmodell men svarta och med reglerbar midja. Kändes mer användbara än "finbyxor". Innan Marcus spontant började vilja ha skjorta på kalas (han är två och ett halvt) brukade vi ta en kortärmad sommarskjorta med en långärmad vit t-shirt under när han skulle vara klasfin. Känns mysigare än skjorta men ser jättefint ut. Till jul nu handlade jag i går tre olika skjortor på HM (jag vet... ska lämna tillbaka åtminstone en av dom), en vit med röd slips, en grå med turkos slips samt en rutig (min favorit).
  16. 8
    Jag har köpt... ...Ett par svarta byxor på Lindex (179.-), enkla i typ jeansmodell men svarta och med reglerbar midja. Kändes mer användbara än "finbyxor". Innan Marcus spontant började vilja ha skjorta på kalas (han är två och ett halvt) brukade vi ta en kortärmad sommarskjorta med en långärmad vit t-shirt under när han skulle vara klasfin. Känns mysigare än skjorta men ser jättefint ut. Till jul nu handlade jag i går tre olika skjortor på HM (jag vet... ska lämna tillbaka åtminstone en av dom), en vit med röd slips, en grå med turkos slips samt en rutig (min favorit).
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Femårige sonen ska ha vit skjorta från Lindex och slips! (Hans val ) Till detta blir det bruna snygga manchesterbyxor från H&M. Han har valt själv och är jättenöjd.
  18. 9
    Femårige sonen ska ha vit skjorta från Lindex och slips! (Hans val ) Till detta blir det bruna snygga manchesterbyxor från H&M. Han har valt själv och är jättenöjd.

Liknande trådar

  1. Julkläder till gossar?
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 16:13
  2. julkläder till pojkar 6och 8 år
    By Elyzabel in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 22:29
  3. Julkläder till pojkar
    By Indra in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 15:10
  4. Julkläder till kille?
    By gullot in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 17:47
  5. Julkläder till våra pojkar
    By Mollamaja in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 19:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar