Vilken bilstol har ni?
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Vilken bilstol har ni?

    Behöver lite hjälp med hur jag ska lösa bilstolsproblemet.
    Rasmuz åker nu i en Britax Eclips men med overall eller
    termokläder sitter han som en ihop tryckt korv rent ut sagt..
    Visst är det trångt för benen men det lär det vara i alla stolar
    tills han får åka frammåtvänd så det spelar ingen roll men
    stolen är så pass skålad så det blir trångt för axlarna och
    han säger att det är trångt för rumpan oxå... Då är ju frågan,
    ska jag satsa på att köpa en ny stol, vilken? Vill vänta så länge
    som jag bara kan med att vända honom. Å han klagar inte över
    att sitta bakåfram så det är bara att fortsätta tycker jag..

    * Vilken stol har ni?
    *Vilka stolar kan man ha både framåtvända och bakåtvända?
    * Ska han få pinas genom vintern att sitta trångt???
    * Kan man sälja en Eclips från -04? Till vilket pris?

    Snälla ni intelligenta tjejer, ge mig lite tips å råd...
    Brittis och Rasmuz
  2. 1
    Vilken bilstol har ni? Behöver lite hjälp med hur jag ska lösa bilstolsproblemet.
    Rasmuz åker nu i en Britax Eclips men med overall eller
    termokläder sitter han som en ihop tryckt korv rent ut sagt..
    Visst är det trångt för benen men det lär det vara i alla stolar
    tills han får åka frammåtvänd så det spelar ingen roll men
    stolen är så pass skålad så det blir trångt för axlarna och
    han säger att det är trångt för rumpan oxå... Då är ju frågan,
    ska jag satsa på att köpa en ny stol, vilken? Vill vänta så länge
    som jag bara kan med att vända honom. Å han klagar inte över
    att sitta bakåfram så det är bara att fortsätta tycker jag..

    * Vilken stol har ni?
    *Vilka stolar kan man ha både framåtvända och bakåtvända?
    * Ska han få pinas genom vintern att sitta trångt???
    * Kan man sälja en Eclips från -04? Till vilket pris?

    Snälla ni intelligenta tjejer, ge mig lite tips å råd...
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Akta Graco Cosmic har vi, den kan man använda både framåt och bakåt (har jag absolut för mej). Den tycker jag är väldigt bra, Karl hade också en sån och han satt bra i den ända tills vi bytte då han var drygt fyra år (Karl är större än Ida, hon sitter nog bakåt längre, Karl hade fått plats i stolen längre men vår bil blev stulen och när jag köpte nya stolar tyckte jag att det var lika bra att han fick en bältesstol på en gång). Syrran har en duoflex som hennes stora kille nu åker framåt i men det ser rätt knepigt ut, tycker jag och hon har inte låtit så nöjd heller, om han tex somnar blir det alltid hängandes fram, ser ju hemskt ut.

    Jag tror säkert du kan sälja eclipsen, marknadsför den som extrabilstol till far/morföräldrar, max 1000 kronor tror jag dock... sen tror jag nog att om du köpte en cosmic och använde den i 1,5-2 år så kan du nog sälja den sen också. Eller om du kanske kan hyra en bilstol? För jag tycker ändå inte att de här vändbara är så himla bra framåtvänt, har iof inte provat cosmicen framåt... jag är ju väldigt nöjd med den
  4. 2
    Akta Graco Cosmic har vi, den kan man använda både framåt och bakåt (har jag absolut för mej). Den tycker jag är väldigt bra, Karl hade också en sån och han satt bra i den ända tills vi bytte då han var drygt fyra år (Karl är större än Ida, hon sitter nog bakåt längre, Karl hade fått plats i stolen längre men vår bil blev stulen och när jag köpte nya stolar tyckte jag att det var lika bra att han fick en bältesstol på en gång). Syrran har en duoflex som hennes stora kille nu åker framåt i men det ser rätt knepigt ut, tycker jag och hon har inte låtit så nöjd heller, om han tex somnar blir det alltid hängandes fram, ser ju hemskt ut.

    Jag tror säkert du kan sälja eclipsen, marknadsför den som extrabilstol till far/morföräldrar, max 1000 kronor tror jag dock... sen tror jag nog att om du köpte en cosmic och använde den i 1,5-2 år så kan du nog sälja den sen också. Eller om du kanske kan hyra en bilstol? För jag tycker ändå inte att de här vändbara är så himla bra framåtvänt, har iof inte provat cosmicen framåt... jag är ju väldigt nöjd med den
  5. Medlem sedan
    Mar 2001
    #3

    Marcus

    får iofs ff plats i vår Britax freeway men den är rätt trång. Vi har en Britax two-way och i den är det gott om plats. Även min 5-åring sitter bra i den.
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  6. 3
    Marcus får iofs ff plats i vår Britax freeway men den är rätt trång. Vi har en Britax two-way och i den är det gott om plats. Även min 5-åring sitter bra i den.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Har köpt bältesstol

    till Eowyn nu för att lillbrorsan växt ur babyskyddet med råge och jag vill inte köpa två bakåtvända stolar för att bara ha ett kort tag. Britax bältesstolar Kid och KidPlus är godkända från 3 år och 15 kg. Hade jag bara haft Eowyn och/eller om vi åkt bil varje dag istället för som nu en gång varannan månad hade jag låtit henne sitta kvar bakåtvänd lite längre.

    Jag tror inte heller på att använda en bakåtvänd stol framåt även om det går. Bältesstolar med huvud- och nackskydd känns säkrare tycker jag.
  8. 4
    Har köpt bältesstol till Eowyn nu för att lillbrorsan växt ur babyskyddet med råge och jag vill inte köpa två bakåtvända stolar för att bara ha ett kort tag. Britax bältesstolar Kid och KidPlus är godkända från 3 år och 15 kg. Hade jag bara haft Eowyn och/eller om vi åkt bil varje dag istället för som nu en gång varannan månad hade jag låtit henne sitta kvar bakåtvänd lite längre.

    Jag tror inte heller på att använda en bakåtvänd stol framåt även om det går. Bältesstolar med huvud- och nackskydd känns säkrare tycker jag.

Liknande trådar

  1. Vilken bilstol har ni?
    By -Majsan- in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 19:19
  2. vilken bilstol???
    By Sarasmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 13:35
  3. Vilken bilstol
    By Jajja m A&A in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 08:35
  4. Vilken bilstol...
    By Frågvis in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 21:09
  5. Vilken bilstol?
    By Karro75 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar