konstig mage efter äg?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    konstig mage efter äg?

    Hejsan!

    Min ägglossning började tror jag i tisdag. Det var då jag fick flytningar och på kvällen och 2 dagar frammåt så hade jag ont i magen, precis om jag haft innan under äl.

    Iallefall så har jag och min sambo haft oskyddadsex varje dag nu i ca en vecka...alltså under min ägglossning åxå.

    Nu och 2 dagar bakåt har min mage betett sig konstigt. Jag känner mig spänd över magen å det hugger till ibland och ibland kittlas det till. Men det där med kittlandet har bara hänt en gång och det var ikväll. Jag har försökt att andas ut osv för att "lugna magen" men det hjälper inte.
    jag har varit stressad nu några dagar så det kanske är stressen så magen vill inte lugna ner sig...

    vad kan det annars vara?
    Jag kan väl inte känna av nåt med graviditet nu. det är ju fredag å jag har ju haft äl tis-tors ca...

    Hoppas nån kan reda ut detta för jag förstår ingenting. Har inte kännt så här i magen innan...*orolig*

    Mvh P
  2. 1
    konstig mage efter äg? Hejsan!

    Min ägglossning började tror jag i tisdag. Det var då jag fick flytningar och på kvällen och 2 dagar frammåt så hade jag ont i magen, precis om jag haft innan under äl.

    Iallefall så har jag och min sambo haft oskyddadsex varje dag nu i ca en vecka...alltså under min ägglossning åxå.

    Nu och 2 dagar bakåt har min mage betett sig konstigt. Jag känner mig spänd över magen å det hugger till ibland och ibland kittlas det till. Men det där med kittlandet har bara hänt en gång och det var ikväll. Jag har försökt att andas ut osv för att "lugna magen" men det hjälper inte.
    jag har varit stressad nu några dagar så det kanske är stressen så magen vill inte lugna ner sig...

    vad kan det annars vara?
    Jag kan väl inte känna av nåt med graviditet nu. det är ju fredag å jag har ju haft äl tis-tors ca...

    Hoppas nån kan reda ut detta för jag förstår ingenting. Har inte kännt så här i magen innan...*orolig*

    Mvh P
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag hade samma känsla förra månaden och trodde att jag var gravid. Jag har funderat över om det är för att man har mys så ofta så man blir lite ommöblerad där inne.
    En tanke bara... eller så har du ett litet frö där som gror. Ägget kanske fäste när det kittlade till ;o)
  4. 2
    Jag hade samma känsla förra månaden och trodde att jag var gravid. Jag har funderat över om det är för att man har mys så ofta så man blir lite ommöblerad där inne.
    En tanke bara... eller så har du ett litet frö där som gror. Ägget kanske fäste när det kittlade till ;o)
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    OBS OBS!

    Glömde säga att huggen har jag bara kännt idag...
  6. 3
    OBS OBS!

    Glömde säga att huggen har jag bara kännt idag...
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Nu längtar man bara tills man ska ha mens så man vet om det är det eller om det är magen som bara stressar...

    Tack för du svarade=)
  8. 4
    Nu längtar man bara tills man ska ha mens så man vet om det är det eller om det är magen som bara stressar...

    Tack för du svarade=)

Liknande trådar

  1. Konstig mage 7 månader efter förlossning
    By anonymt namn in forum Mage & tarm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 10:37
  2. Konstig mage
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 08:01
  3. Konstig mage...
    By Hildur1 in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 12:02
  4. konstig mage?
    By mina00 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 07:35
  5. konstig mage!?
    By fia_plutt in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar