onani
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    onani

    Min 6åring har upptäckt onani .... Hur hanterar ni det ?
    Malin berättade för sin sysster i bilen att hon hadde en skön platt sak som hon rör vid i bland i *vi säger krussi*. Jag funderade på vad jag skulle säga. O sa som så att "Det är ok att röra krussi o tycka det är skönt om man gör det tex när man ligger själv i sängen o under täcket . Bland folk pratar man inte om det men vill hon prata med mig är det ok ".

    Tror ni det var lagom utan o skrämma henne?
    Hur ingående ska man vara om onani ?
  2. 1
    onani Min 6åring har upptäckt onani .... Hur hanterar ni det ?
    Malin berättade för sin sysster i bilen att hon hadde en skön platt sak som hon rör vid i bland i *vi säger krussi*. Jag funderade på vad jag skulle säga. O sa som så att "Det är ok att röra krussi o tycka det är skönt om man gör det tex när man ligger själv i sängen o under täcket . Bland folk pratar man inte om det men vill hon prata med mig är det ok ".

    Tror ni det var lagom utan o skrämma henne?
    Hur ingående ska man vara om onani ?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Jag...

    har sagt till min son att det är okej att "mysa" men om man är själv och helst på sitt rum där ingen annan ser. Jag har inte pratat om att man måste vara under täcket för jag personligen kan känna att det blir mer hyschpysch om onanerande då.
    Jag har även sagt att det är en privat sak och privata saker berättar man inte för alla människor, tex fröken på skolan eller kompisar. Men om han vill, så kan han prata med mig eller sin pappa.

    Jag tycker att du la det på en lagom nivå, hon tog upp det och du satte en gräns. Du lyssnade på henne, du sa att det är okej att göra det - inget förbjudande och skamläggande - vilket är superviktigt att det inte sker!

    Min riktlinje på vad man kan berätta brukar vara att de det sonen frågar om får han svar på. Några andra utlägg gör jag inte då han inte frågar. Sen hur jag berättar och vad jag säger, beror på sonens nivå och vad jag kan tycka är viktigt att förmedla just då.
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  4. 2
    Jag... har sagt till min son att det är okej att "mysa" men om man är själv och helst på sitt rum där ingen annan ser. Jag har inte pratat om att man måste vara under täcket för jag personligen kan känna att det blir mer hyschpysch om onanerande då.
    Jag har även sagt att det är en privat sak och privata saker berättar man inte för alla människor, tex fröken på skolan eller kompisar. Men om han vill, så kan han prata med mig eller sin pappa.

    Jag tycker att du la det på en lagom nivå, hon tog upp det och du satte en gräns. Du lyssnade på henne, du sa att det är okej att göra det - inget förbjudande och skamläggande - vilket är superviktigt att det inte sker!

    Min riktlinje på vad man kan berätta brukar vara att de det sonen frågar om får han svar på. Några andra utlägg gör jag inte då han inte frågar. Sen hur jag berättar och vad jag säger, beror på sonens nivå och vad jag kan tycka är viktigt att förmedla just då.

Liknande trådar

  1. Onani...
    By Desdemona in forum Melodifestivalen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 00:37
  2. Onani??
    By x-tjejen in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 20:38
  3. Onani ok?
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 22:36
  4. onani?!
    By anonymt namn in forum _06 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 16:49
  5. Onani?
    By 74-mamma med 03+ 05 barn in forum Mammasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 18:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar