Snabb hjälp!!!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Snabb hjälp!!!

    Hejsan!

    Kalas imorrn, 2st tårtor ska göras...Bottnar färdiga,smörkräm fixat, MEN i hasten på ICA idag så tar jag mandelmassa istället för marsipan :-(, detta upptäcker jag inte förrens jag kommer hem *gråta blod*

    ICA nära här hade ingen Marsipan & närmaste stormarknad hinner jag inte ta mig till i god tid innan kalaset:-(


    Så VAD GÖRA?? Köra med bara Sugarpasten?, för mandelmassa e väl inte alls på tal om att blanda i? *novis*



    I övrigt ska jag köra lager med ME´s Lemon Curd/Philadelphia "krämtjotafräs" på chokladbottnar på ena samt vit chokladmousse & nån variant med hallon på den andra chokladbotten.




    Men desperat nu, vad gör jag?







    Tack på förhand!



    Jessica
    ~~~Jessica m. L-01&J-03~~~~
  2. 1
    Snabb hjälp!!! Hejsan!

    Kalas imorrn, 2st tårtor ska göras...Bottnar färdiga,smörkräm fixat, MEN i hasten på ICA idag så tar jag mandelmassa istället för marsipan :-(, detta upptäcker jag inte förrens jag kommer hem *gråta blod*

    ICA nära här hade ingen Marsipan & närmaste stormarknad hinner jag inte ta mig till i god tid innan kalaset:-(


    Så VAD GÖRA?? Köra med bara Sugarpasten?, för mandelmassa e väl inte alls på tal om att blanda i? *novis*



    I övrigt ska jag köra lager med ME´s Lemon Curd/Philadelphia "krämtjotafräs" på chokladbottnar på ena samt vit chokladmousse & nån variant med hallon på den andra chokladbotten.




    Men desperat nu, vad gör jag?







    Tack på förhand!



    Jessica
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    ME är inte här just nu (det var ju iofs inte efter just henne du ropade men hon brukar ju ha svaren angående sugarpaste) däremot så har jag frågat henne en del och jag kan utefter hennes svar inte rekommendera bara sugarpasten, det blir fööör sött.
    Hade nog inte vågar blanda i mandelmassan heller, men du kan ju prova med en liten bit och se hur lättarbetad den blir?
    Annars; måste du ha sugarpaste eller annat lock?
    I nödfallets stund kanske du får skippa det och göra gräddtopping?
  4. 2
    ME är inte här just nu (det var ju iofs inte efter just henne du ropade men hon brukar ju ha svaren angående sugarpaste) däremot så har jag frågat henne en del och jag kan utefter hennes svar inte rekommendera bara sugarpasten, det blir fööör sött.
    Hade nog inte vågar blanda i mandelmassan heller, men du kan ju prova med en liten bit och se hur lättarbetad den blir?
    Annars; måste du ha sugarpaste eller annat lock?
    I nödfallets stund kanske du får skippa det och göra gräddtopping?
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Föressten...kan du inte skicka iväg maken till affären nu ikväll? Om han skyndar sig nu kanske han hinner, många affärer stänger ju först 20-21 här i stan
  6. 3
    Föressten...kan du inte skicka iväg maken till affären nu ikväll? Om han skyndar sig nu kanske han hinner, många affärer stänger ju först 20-21 här i stan
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    ÅÅ om det vore så lätt, dem har öppet här till 22:00 tom. Men han ligger nerbäddad i massa feber stackarn..Vill inte störa..
    Men kanske skulle kunna ringa och "flörta" lite med nån som kan köpa åt mig...
    Eller smita ut en stund när ungarna somnat, åka iväg en kvart..
    Jo, så får det bli!


    Har ju lovat sonen en Spöket Laban tårta med svarta ögon (viktigt:-), så jag får fanken ta och fixa det här...



    Tack för dina svar!
  8. 4
    ÅÅ om det vore så lätt, dem har öppet här till 22:00 tom. Men han ligger nerbäddad i massa feber stackarn..Vill inte störa..
    Men kanske skulle kunna ringa och "flörta" lite med nån som kan köpa åt mig...
    Eller smita ut en stund när ungarna somnat, åka iväg en kvart..
    Jo, så får det bli!


    Har ju lovat sonen en Spöket Laban tårta med svarta ögon (viktigt:-), så jag får fanken ta och fixa det här...



    Tack för dina svar!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    Åh, stoppa ner barnen i sängen med maken, muta honom med en kall smoothie och slå på en film åt barnen, sen är det bara att trycka ner gaspedalen

    Hoppas det löser sig, du får berätta imorgon hur det blev
  10. 5
    Åh, stoppa ner barnen i sängen med maken, muta honom med en kall smoothie och slå på en film åt barnen, sen är det bara att trycka ner gaspedalen

    Hoppas det löser sig, du får berätta imorgon hur det blev
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Haha, fixar mutor as we speak:-), barnen redan nerstoppade...Putta på karl lite så att han e medveten om att dem är där...

    Å i´m gone:-)



    Rapporterar imorrn.






    Jessica
  12. 6
    Haha, fixar mutor as we speak:-), barnen redan nerstoppade...Putta på karl lite så att han e medveten om att dem är där...

    Å i´m gone:-)



    Rapporterar imorrn.






    Jessica
  13. I & S
    #7

    Gör marsipan av mandelmassan

    http://www.icakuriren.se/recept_visa.asp?iId=4660

    Om du kanske har lättare att få fram de ingredienserna än att åka till affären igen.
  14. 7
    Gör marsipan av mandelmassan http://www.icakuriren.se/recept_visa.asp?iId=4660

    Om du kanske har lättare att få fram de ingredienserna än att åka till affären igen.
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Så hade jag gjort! Han klarar sig även om han har feber!
  16. 8
    Så hade jag gjort! Han klarar sig även om han har feber!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Såhär lite sent då

    kan jag säga att jag försökt med mandelmassan. Det som skiljer den från marsipan är ju att det är mer socker i marsipan och det man vill få bort genom att blanda _i_ marsipan är att få sugarpasten mindre söt. Den som inte ätit sugarpaste kan räkna ut hur söt den är om den blir _mindre_ söt av att blanda i marsipan... Men jag hade nog inte tagit hälften hälften utan kanske 2/5 mandelmassa eller 1/4.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  18. 9
    Såhär lite sent då kan jag säga att jag försökt med mandelmassan. Det som skiljer den från marsipan är ju att det är mer socker i marsipan och det man vill få bort genom att blanda _i_ marsipan är att få sugarpasten mindre söt. Den som inte ätit sugarpaste kan räkna ut hur söt den är om den blir _mindre_ söt av att blanda i marsipan... Men jag hade nog inte tagit hälften hälften utan kanske 2/5 mandelmassa eller 1/4.

Liknande trådar

  1. snabb overall-hjälp!
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 09:30
  2. Snabb hjälp!
    By Johanna in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 13:03
  3. Snabb hjälp!
    By Venus in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 20:55
  4. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
  5. UJ-snabb hjälp! :)
    By Emma med Agnes-02 + bf 13/2 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 14:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar