Första egna övernattningen
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Första egna övernattningen

    I helgen har Tobias varit på scoutläger. Har tjatats om detta i veckor. I går morse stod han i helt splitternya scoutskjortan redan klockan sju på morgonen och undrade när det var dags att åka. De skulle vara där vid tolv Jag gick till jobbet och pappa lämnade honom, men i dag var det jag som hämtade. Gissa om han haft kul och inte en tillstymmlese till hemlängtan (trodde jag nog inte heller, trots att han stod på morgonen och sa att han skulle lääängta sååå efter mig ). Han sov på 4H-läger redan i somras, men då var ju storebror med. Brukar era barn sova borta? Han har sovit hos släktingar och någon gång hos en kompis, men det här var som sagt första riktiga lägervistelsen utan något syskon. Storebror är annorlunda. Sover borta så ofta hankan.
  2. 1
    Första egna övernattningen I helgen har Tobias varit på scoutläger. Har tjatats om detta i veckor. I går morse stod han i helt splitternya scoutskjortan redan klockan sju på morgonen och undrade när det var dags att åka. De skulle vara där vid tolv Jag gick till jobbet och pappa lämnade honom, men i dag var det jag som hämtade. Gissa om han haft kul och inte en tillstymmlese till hemlängtan (trodde jag nog inte heller, trots att han stod på morgonen och sa att han skulle lääängta sååå efter mig ). Han sov på 4H-läger redan i somras, men då var ju storebror med. Brukar era barn sova borta? Han har sovit hos släktingar och någon gång hos en kompis, men det här var som sagt första riktiga lägervistelsen utan något syskon. Storebror är annorlunda. Sover borta så ofta hankan.
  3. Jenny med Victor
    #2

    Det låter roligt! :)

    Vad spännande att få åka bort sådär själv. Sov han bora en natt eller två?

    Victor hade för första gången en kompis som sov över i helgen. Det gick bra, även om det tog ett tag innan de somnade.

    Själv har Victor inte sovit borta hos kompisar eller på något läger eller så. Det är bara hos släkten än så länge. Till helgen ska han sova två nätter hos hans ena moster. Det tycker han ska bli jättekul. Lillasyrran och två kusiner ska oxå sova där.
  4. 2
    Det låter roligt! :) Vad spännande att få åka bort sådär själv. Sov han bora en natt eller två?

    Victor hade för första gången en kompis som sov över i helgen. Det gick bra, även om det tog ett tag innan de somnade.

    Själv har Victor inte sovit borta hos kompisar eller på något läger eller så. Det är bara hos släkten än så länge. Till helgen ska han sova två nätter hos hans ena moster. Det tycker han ska bli jättekul. Lillasyrran och två kusiner ska oxå sova där.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Roligt!

    Vad kul att han fixade det så bra!

    Lisa brukar sova över hos sin bästa kompis då och då och kompisen hos oss. Ett tag var det en natt varje helg som någon av dem sov hos den andra. De ville mer, men vi satte stopp. Nu har de lugnat sig lite med det, sedan bästisens pappa gick bort...:-( Ja, det är mycket de går igenom tillsammans...
  6. 3
    Roligt! Vad kul att han fixade det så bra!

    Lisa brukar sova över hos sin bästa kompis då och då och kompisen hos oss. Ett tag var det en natt varje helg som någon av dem sov hos den andra. De ville mer, men vi satte stopp. Nu har de lugnat sig lite med det, sedan bästisens pappa gick bort...:-( Ja, det är mycket de går igenom tillsammans...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    En natt

    de var borta från tolv till tolv. Var nog ganska lagom första gången. Sedan kommer det ju att bli längre hajker och läger, när de blir större. Kom på att han har ju sovit hos grannpojken flera gånger och han här, men det räknas ju inte riktigt. Är nästan som hemma, en trappa ner Det var ett tag sedan nu.
  8. 4
    En natt de var borta från tolv till tolv. Var nog ganska lagom första gången. Sedan kommer det ju att bli längre hajker och läger, när de blir större. Kom på att han har ju sovit hos grannpojken flera gånger och han här, men det räknas ju inte riktigt. Är nästan som hemma, en trappa ner Det var ett tag sedan nu.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Det är coolt

    när de hittar en sådan kompis. Undrar om det är vanligare hos tjejer, eller om det bara är mina barn som är ombytliga. Felix, Tobias storebror har en sådan kompis, som han nästan bott hos i perioder, men de har ogta långa pauser från varandra emellanåt. Just nu är han fast utomlands hos sin mamma som höll kvar honom efter sommarvistelsen. Det är rättsligt bråk om honom för tillfället. Felix går här hemma och längtar.
  10. 5
    Det är coolt när de hittar en sådan kompis. Undrar om det är vanligare hos tjejer, eller om det bara är mina barn som är ombytliga. Felix, Tobias storebror har en sådan kompis, som han nästan bott hos i perioder, men de har ogta långa pauser från varandra emellanåt. Just nu är han fast utomlands hos sin mamma som höll kvar honom efter sommarvistelsen. Det är rättsligt bråk om honom för tillfället. Felix går här hemma och längtar.
  11. Helen m E&A&S
    #6

    Samma här

    Emilia sov också borta för första gången nu i helgen. Hon försökte med scouthajk i höstas, men det var samma dag som Signe och jag kom hem från BB, så då gick det inte, men nu gick det. Hon var väldigt nöjd! Annars har de bara sovit med mormor och morfar när det har varit utan föräldrar, förutom natten då Signe föddes, då de sov hos goda vänner.
  12. 6
    Samma här Emilia sov också borta för första gången nu i helgen. Hon försökte med scouthajk i höstas, men det var samma dag som Signe och jag kom hem från BB, så då gick det inte, men nu gick det. Hon var väldigt nöjd! Annars har de bara sovit med mormor och morfar när det har varit utan föräldrar, förutom natten då Signe föddes, då de sov hos goda vänner.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Visst är det kul

    när det fungerar!
  14. 7
    Visst är det kul när det fungerar!

Liknande trådar

  1. Första övernattningen
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 08:31
  2. första övernattningen
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 21:42
  3. Min FÖRSTA egna dag på....
    By mammis in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 14:29
  4. Första riktiga övernattningen
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 13:12
  5. Första dagen på egna ben
    By Helena_2E in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 14:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar