Boktips till man?
Hem & fritid
  1. Filippah
    #1

    Boktips till man?

    Har ni några tips på julklapps-böcker till en man i 40-årsåldern, som läser mycket? Han läser alla möjliga böcker, tex deckare, men gillar inte "larv" som han själv säger. Vad det betyder är jag inte riktigt säker på men jag antar att han vill ha "kvalitéts-böcker".
  2. 1
    Boktips till man? Har ni några tips på julklapps-böcker till en man i 40-årsåldern, som läser mycket? Han läser alla möjliga böcker, tex deckare, men gillar inte "larv" som han själv säger. Vad det betyder är jag inte riktigt säker på men jag antar att han vill ha "kvalitéts-böcker".
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    En bok som jag glömmer bort ibland är en bok som jag fick rekommenderad av min svägerskas PAPPA, trots att det egentligen är en kvinnobok:

    Lutherska badet av Unni Drougge.

    Annars finns det ju hur mycket deckare som helst att rekommendera: Val McDermids serie? (den om Tony Hill).
  4. 2
    En bok som jag glömmer bort ibland är en bok som jag fick rekommenderad av min svägerskas PAPPA, trots att det egentligen är en kvinnobok:

    Lutherska badet av Unni Drougge.

    Annars finns det ju hur mycket deckare som helst att rekommendera: Val McDermids serie? (den om Tony Hill).
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Om han läser mycket kanske han redan läst Mörkrets flod av Rennie Airth? Det är av mina absoluta favoriter vad det gäller deckare.
  6. 3
    Om han läser mycket kanske han redan läst Mörkrets flod av Rennie Airth? Det är av mina absoluta favoriter vad det gäller deckare.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    ja hans böcker är jättebra och inte så dussin aktiga som många andra tycker jag.
  8. 4
    ja hans böcker är jättebra och inte så dussin aktiga som många andra tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5

    ett tips

    Den siste tempelriddaren av Khoury, Raymond
  10. 5
    ett tips Den siste tempelriddaren av Khoury, Raymond
  11. Medlem sedan
    Apr 1999
    #6
    Min sambo har läst tre böcker tror jag under de senaste tjugofem åren. Ingen bokmal precis! För några år sedan läste han Populärmusik från Vittuula (hur det nu stavas) och nu håller han på med den här Fyra nötcreme och en moviebox eller vad den heter. Han läser sådär en sida varje kväll, men han läser i alla fall.

    Till saken. Jag har tänkt köpa Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist åt honom i julklapp. Jag tycker själv att den är helt superbra, och jag skulle så gärna vilja att han läste den! Jag har tänkt köpa den åt mig själv men gör en liten fint och ger den till honom så finns den i huset liksom. He he!
  12. 6
    Min sambo har läst tre böcker tror jag under de senaste tjugofem åren. Ingen bokmal precis! För några år sedan läste han Populärmusik från Vittuula (hur det nu stavas) och nu håller han på med den här Fyra nötcreme och en moviebox eller vad den heter. Han läser sådär en sida varje kväll, men han läser i alla fall.

    Till saken. Jag har tänkt köpa Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist åt honom i julklapp. Jag tycker själv att den är helt superbra, och jag skulle så gärna vilja att han läste den! Jag har tänkt köpa den åt mig själv men gör en liten fint och ger den till honom så finns den i huset liksom. He he!
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Så gjorde jag nu när våra småttingar skulle fira fars dag. "De" köpte Elddansen av Helen Tursten. Vet att han läst ett par av henne och så ville jag läsa den själv
  14. 7
    Så gjorde jag nu när våra småttingar skulle fira fars dag. "De" köpte Elddansen av Helen Tursten. Vet att han läst ett par av henne och så ville jag läsa den själv
  15. -Helena-
    #8
    The Perfect Storm kanske. Andlöst spännande, dokumentär i stilen, definitivt inget "larv".
  16. 8
    The Perfect Storm kanske. Andlöst spännande, dokumentär i stilen, definitivt inget "larv".
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Svar från en man

    Jag gillar Michael Conellys böcker om Harry Bosch. Renodlade deckare
    Likaså tycker jag om, och läser gärna om, Tom Clancys serie om Jack Ryan. Thriller snarare än deckare.
    Båda går förstås att googla fram var man skall börja om han nu inte har läst något alls av dem.

    Anthony Beevors "Stalingrad" är lysande, klart bättre än "Berlin" tyckte jag.
    Om han kan tänka sig fantasy rekommenderar jag "Dune" av Frank Herbert. Detinitivt inget larv.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Svar från en man Jag gillar Michael Conellys böcker om Harry Bosch. Renodlade deckare
    Likaså tycker jag om, och läser gärna om, Tom Clancys serie om Jack Ryan. Thriller snarare än deckare.
    Båda går förstås att googla fram var man skall börja om han nu inte har läst något alls av dem.

    Anthony Beevors "Stalingrad" är lysande, klart bättre än "Berlin" tyckte jag.
    Om han kan tänka sig fantasy rekommenderar jag "Dune" av Frank Herbert. Detinitivt inget larv.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Dennis Lehane Rött regn/Mystic River.

    Passar bäst till alla
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  20. 10
    Dennis Lehane Rött regn/Mystic River.

    Passar bäst till alla
  21. Medlem sedan
    Jul 2000
    #11
    Vindens skugga eller

    jag rekommenderar Vindens skugga av Carlos Ruiz Zarafón eller Havets stjärna bra böcker som passar alla med läsvana - helt könsobundet...
  22. 11
    Vindens skugga eller

    jag rekommenderar Vindens skugga av Carlos Ruiz Zarafón eller Havets stjärna bra böcker som passar alla med läsvana - helt könsobundet...
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    "Med uppenbar känsla för stil" av Stephan Mendel-Enk rekommenderas till alla läsande män från 20 år och uppåt!
  24. 12
    "Med uppenbar känsla för stil" av Stephan Mendel-Enk rekommenderas till alla läsande män från 20 år och uppåt!

Liknande trådar

  1. Ett till boktips
    By Nerthus in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 22:11
  2. Boktips (bla till EN)
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 17:48
  3. Boktips till er
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 20:34
  4. Boktips till 14 åring
    By Samanthan in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 08:33
  5. Boktips till Magnus:
    By lolouise in forum Politik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar