3-årskontroll
_03 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    3-årskontroll

    Jaha, då var 3-årskontrollen avklarad! 12.7 kg och 94.5 cm. Jag fick veta att nu kring 3 år så brukar de börja rita cirklar och så. Och det har jag faktiskt tänkt på. J ritar många runda ringar, ibland med streck på så att det blir solar. Hon försöker göra gubbar också. Fötter brukar hon kunna få dit, men inga direkta ansikten.

    Två enkäter fick man fylla i med samvetsfrågor. T.ex:Hur många timmar per dag tittar era barn på TV? Och hur många ggr i veckan får de något av godis, glass, kakor, kex eller annat sött? Riktlinjerna skulle visst vara Tv 1 timme per dag och sötsaker 1-2 ggr i veckan. Vi ligger något över där kan jag säga, men jag tycker inte att vi varken ser överdrivet på TV eller fikar för mycket. Fast det klart summerar man vissa dagar så kan det ju bli lite mycket...
    Femina med J-031123 och L-061106
  2. 1
    3-årskontroll Jaha, då var 3-årskontrollen avklarad! 12.7 kg och 94.5 cm. Jag fick veta att nu kring 3 år så brukar de börja rita cirklar och så. Och det har jag faktiskt tänkt på. J ritar många runda ringar, ibland med streck på så att det blir solar. Hon försöker göra gubbar också. Fötter brukar hon kunna få dit, men inga direkta ansikten.

    Två enkäter fick man fylla i med samvetsfrågor. T.ex:Hur många timmar per dag tittar era barn på TV? Och hur många ggr i veckan får de något av godis, glass, kakor, kex eller annat sött? Riktlinjerna skulle visst vara Tv 1 timme per dag och sötsaker 1-2 ggr i veckan. Vi ligger något över där kan jag säga, men jag tycker inte att vi varken ser överdrivet på TV eller fikar för mycket. Fast det klart summerar man vissa dagar så kan det ju bli lite mycket...
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    3-års kontroll?
    Har jag inte hört vi ska på... Var på 2½ års kontroll i våras... Kan olika län ha olika kontroller?
    Nästa koll var 4-års kontrollen har jag för mig...
    Ja min lilla ritar cirklar med sträck, inga riktiga ansikten där än.
    kram
  4. 2
    3-års kontroll?
    Har jag inte hört vi ska på... Var på 2½ års kontroll i våras... Kan olika län ha olika kontroller?
    Nästa koll var 4-års kontrollen har jag för mig...
    Ja min lilla ritar cirklar med sträck, inga riktiga ansikten där än.
    kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Aniaras också!

    Glömde nog rapportera.

    Aniara och Eli var samtidigt, på treårs- och femmånaderskontroll. Inga enkäter här (skumt) men många frågor och titta på bilder och förklara vad hon såg, stå på ett ben m.m.
    Fröken är 99 cm lång och vägde 13,3 tror jag - våra pluttor fortsätter att vara rätt jämnstora proportionerligt sett, Femina.

    Aniara är inte så ritande och har visserligen haft en period då hon ritade typ kanelbullar men nu är det mest stort och svepandem streck och kladd. Vad gäller tv så blir det inte mer än en timme i snitt, tack och lov, men där ngnstans tror jag. Det är lite för mycket tycker jag men så blir det. Periodvis lite mycket fika också men godis får hon icke. Däremot snaskar föräldrarna så att det räcker för en armé...
  6. 3
    Aniaras också! Glömde nog rapportera.

    Aniara och Eli var samtidigt, på treårs- och femmånaderskontroll. Inga enkäter här (skumt) men många frågor och titta på bilder och förklara vad hon såg, stå på ett ben m.m.
    Fröken är 99 cm lång och vägde 13,3 tror jag - våra pluttor fortsätter att vara rätt jämnstora proportionerligt sett, Femina.

    Aniara är inte så ritande och har visserligen haft en period då hon ritade typ kanelbullar men nu är det mest stort och svepandem streck och kladd. Vad gäller tv så blir det inte mer än en timme i snitt, tack och lov, men där ngnstans tror jag. Det är lite för mycket tycker jag men så blir det. Periodvis lite mycket fika också men godis får hon icke. Däremot snaskar föräldrarna så att det räcker för en armé...
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Ja, olika!

    Här har man 3-årskoll i stället för 2,5-års koll. Nästa är vid 4 år också!

    kram!
    Femina med J-031123 och L-061106
  8. 4
    Ja, olika! Här har man 3-årskoll i stället för 2,5-års koll. Nästa är vid 4 år också!

    kram!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Spinkisar!

    Ja, det är inte mycket hull på våra småtjejer! BVC-tanten tyckte att vi skulle gå från standardmjölk till mellan eller lätt (för det rekommenderas från 3 år...), men det tycker inte jag behövs.

    J får lördagsgodis, men hon äter inte så mycket. Det är själva proceduren att köpa tablettask som är roligast tror jag.
    Femina med J-031123 och L-061106
  10. 5
    Spinkisar! Ja, det är inte mycket hull på våra småtjejer! BVC-tanten tyckte att vi skulle gå från standardmjölk till mellan eller lätt (för det rekommenderas från 3 år...), men det tycker inte jag behövs.

    J får lördagsgodis, men hon äter inte så mycket. Det är själva proceduren att köpa tablettask som är roligast tror jag.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Nä, herregud, här blir det ingen mellan- eller lättmjölk. Vi lägger till extra fett i maten, massor av avocados, smör på mackan etc. Varenda ben sticker ju ut på ungen så man får mata på.

    Skön kontrast med lillebror här dårå - dryga 9 kg vid fem månaders ålder, muhahaha!
  12. 6
    Nä, herregud, här blir det ingen mellan- eller lättmjölk. Vi lägger till extra fett i maten, massor av avocados, smör på mackan etc. Varenda ben sticker ju ut på ungen så man får mata på.

    Skön kontrast med lillebror här dårå - dryga 9 kg vid fem månaders ålder, muhahaha!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    9 kg?!

    Drygt! Jisses, är vägde tjejerna det, vid 2 eller? Inte riktigt kanske, men vilken skillnad!
    Femina med J-031123 och L-061106
  14. 7
    9 kg?! Drygt! Jisses, är vägde tjejerna det, vid 2 eller? Inte riktigt kanske, men vilken skillnad!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Ja större skillnad på syskon än dom här två får man nog leta efter.
  16. 8
    Ja större skillnad på syskon än dom här två får man nog leta efter.

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  3. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  4. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
  5. 1½-årskontroll
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar