Lägesrapport
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Lägesrapport

    Jag skriver så sällan nu för tiden. Vi är mitt uppe i att försöka få Hugo att sova hela nätter, + att jag funderar på att sluta amma. Vissa dagar blir det ingen amning alls på dagarna, och vissa nätter blir det ingen amning alls. Så brösten blir lite förvirrade och vet inte när de ska producera, tror jag. Är knölig och öm mest hela tiden. Dessutom verkar inte Hugo så där jätteintresserad längre. Själv tycker jag att det känns lite vemodigt, men också rätt skönt.

    Sömnen som jag nämnde går väl så där. Han vaknar alltid någon gång på natten och har svårt att somna om. Fördelen är väl att han inte är ledsen, utan att han bara ligger och vrider och vänder sig. Pratar lite och drar i fötterna och så. Vi ska vänta tills pappan har jobbat färdigt för säsongen (har typ den här veckan kvar bara), sedan ska vi engagera oss i att lära honom sova i spjälisen. Hugos pappa är inte så sugen på det. Han som sa att NEJ, bebisen ska INTE sova med oss!, innan - han har värsta separationsångesten nu och klarar inte ens av att Hugo flyttar till spjälisen (som för övrigt står alldeles bredvid vår säng). Knasboll!

    Tydligen har vi valt helt fel tillfälle att börja med den här grejen, för mellan sju och nio månader ska de tydligen vara lite extra kinkiga. Det rekommenderas inte att införa nya sovrutiner då. Men vi ska försöka i alla fall.

    Annars är Hugo en matglad och nöjd kille. Har börjat spexa lite nu, och är såååå himla go! Första tanden har börjat spricka upp, och han gnager på och masserar tandköttet mot allt han kan komma åt.

    Hoppas allt är bra med er andra! Kram kram från oss!

    /shorty m hugo
  2. 1
    Lägesrapport Jag skriver så sällan nu för tiden. Vi är mitt uppe i att försöka få Hugo att sova hela nätter, + att jag funderar på att sluta amma. Vissa dagar blir det ingen amning alls på dagarna, och vissa nätter blir det ingen amning alls. Så brösten blir lite förvirrade och vet inte när de ska producera, tror jag. Är knölig och öm mest hela tiden. Dessutom verkar inte Hugo så där jätteintresserad längre. Själv tycker jag att det känns lite vemodigt, men också rätt skönt.

    Sömnen som jag nämnde går väl så där. Han vaknar alltid någon gång på natten och har svårt att somna om. Fördelen är väl att han inte är ledsen, utan att han bara ligger och vrider och vänder sig. Pratar lite och drar i fötterna och så. Vi ska vänta tills pappan har jobbat färdigt för säsongen (har typ den här veckan kvar bara), sedan ska vi engagera oss i att lära honom sova i spjälisen. Hugos pappa är inte så sugen på det. Han som sa att NEJ, bebisen ska INTE sova med oss!, innan - han har värsta separationsångesten nu och klarar inte ens av att Hugo flyttar till spjälisen (som för övrigt står alldeles bredvid vår säng). Knasboll!

    Tydligen har vi valt helt fel tillfälle att börja med den här grejen, för mellan sju och nio månader ska de tydligen vara lite extra kinkiga. Det rekommenderas inte att införa nya sovrutiner då. Men vi ska försöka i alla fall.

    Annars är Hugo en matglad och nöjd kille. Har börjat spexa lite nu, och är såååå himla go! Första tanden har börjat spricka upp, och han gnager på och masserar tandköttet mot allt han kan komma åt.

    Hoppas allt är bra med er andra! Kram kram från oss!

    /shorty m hugo
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Lycka till med nattsovandet! Det går säkert jättebra att få till det även om det ligger "fel" i tiden. Vet flera som infört nya sömnrutiner vid den åldern och fått det att fungera.
  4. 2
    Lycka till med nattsovandet! Det går säkert jättebra att få till det även om det ligger "fel" i tiden. Vet flera som infört nya sömnrutiner vid den åldern och fått det att fungera.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Hej!

    Hittar man det någonstans här på nätet? Det är dem att man inte ska införa nya rutiner vid denna åldern?

    Min tjej har inte riktigt tid att ammas på dagarna, men däremot har hon börjat vilja ammas på nätterna istället. Antar att hon saknar myset ändå ;-)

    Lycka till :-)
  6. 3
    Hej! Hittar man det någonstans här på nätet? Det är dem att man inte ska införa nya rutiner vid denna åldern?

    Min tjej har inte riktigt tid att ammas på dagarna, men däremot har hon börjat vilja ammas på nätterna istället. Antar att hon saknar myset ändå ;-)

    Lycka till :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Jag vet faktiskt inte. Det var min bvc-tant som sa det, och hänvisade till ett häfte de hade köpt in om att lära barnen sova hela natten. Vet tyvärr inte författaren till häftet. Det var någon man som hade haft föreläsning för bvc-tanter iaf.

    Ja, det är väl mycket närheten och tryggheten de är ute efter, de små liven.
  8. 4
    Jag vet faktiskt inte. Det var min bvc-tant som sa det, och hänvisade till ett häfte de hade köpt in om att lära barnen sova hela natten. Vet tyvärr inte författaren till häftet. Det var någon man som hade haft föreläsning för bvc-tanter iaf.

    Ja, det är väl mycket närheten och tryggheten de är ute efter, de små liven.

Liknande trådar

  1. lägesrapport
    By peo2005 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 13:50
  2. Lägesrapport
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:34
  3. Lägesrapport
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 13:03
  4. Lägesrapport
    By en av nissorna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:27
  5. Lägesrapport del 2
    By troetter in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar