Julklappar? (enkät)
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Julklappar? (enkät)

    Ska vi inte byta lite julklappstips för våra sexåringar?
  2. 1
    Julklappar? (enkät) Ska vi inte byta lite julklappstips för våra sexåringar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Svarar själv:
    har inte börjat köpa nåt än. Eller - snarare har sonen redan fått vissa saker, lite tråkigt, men vi skulle ut o resa, så han har just fått en bärbar dvd-spelare, och det lär nog tyvärr inte gå att slå det med nån julklapp. Han är jätteglad för den.
    Så jag hoppas på goda idéer från er! :-)
  4. 2
    Svarar själv:
    har inte börjat köpa nåt än. Eller - snarare har sonen redan fått vissa saker, lite tråkigt, men vi skulle ut o resa, så han har just fått en bärbar dvd-spelare, och det lär nog tyvärr inte gå att slå det med nån julklapp. Han är jätteglad för den.
    Så jag hoppas på goda idéer från er! :-)
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Jag funderar på att köpa sådana där magnetiska kulor och stavar man bygger ihop.

    Annars önskar han sig mest Lego Exoforce och allt annat som kan ha nån liknelse med robotar eller dinosaurier.
  6. 3
    Jag funderar på att köpa sådana där magnetiska kulor och stavar man bygger ihop.

    Annars önskar han sig mest Lego Exoforce och allt annat som kan ha nån liknelse med robotar eller dinosaurier.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4

    Sonen...

    har en lååååång önskelista i år så det blir ju inte svårt att köpa.

    Vad säger ni när era barn önskar av Tomten?

    För mig är det nytt för i år då jag har berättat att jag köper hans julklappar och jag försöker lära sonen att man kan inte få jättedyra saker eftersom man inte har så jättemycket pengar. Detta är inget problem på det sättet men nu önskar han sig DYRA leksaker av just Tomten!!!...*s*

    Mina funderingar cirklar kring LEGO (det finns sååå mycket hans önskar inom detta). Visserligen fick han förra året men hellre något dyrare LEGO än annat småplock som han slutar att leka med efter ett tag. LEGO-lekandet har hållt i sig nu i flera år :-)
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  8. 4
    Sonen... har en lååååång önskelista i år så det blir ju inte svårt att köpa.

    Vad säger ni när era barn önskar av Tomten?

    För mig är det nytt för i år då jag har berättat att jag köper hans julklappar och jag försöker lära sonen att man kan inte få jättedyra saker eftersom man inte har så jättemycket pengar. Detta är inget problem på det sättet men nu önskar han sig DYRA leksaker av just Tomten!!!...*s*

    Mina funderingar cirklar kring LEGO (det finns sååå mycket hans önskar inom detta). Visserligen fick han förra året men hellre något dyrare LEGO än annat småplock som han slutar att leka med efter ett tag. LEGO-lekandet har hållt i sig nu i flera år :-)
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5

    Jag har funderat och köpt

    Ska vi inte byta lite julklappstips för våra sexåringar?
    Jag har bara köpt en enda julklapp, det var ett spel som jag letat efter jättelänge... Sonen har pratat om Operation junior, men inte hittat det bara hittat liknande spel. Men så hittade jag det i går så jag köpte det, hoppas att det blir lyckat!

    Funderar även på att köpa "miniskidor" men det vore ju kul om det kom nån snö med.
    Playmobilborg (riddare)

    Så det var lite.... men jag mottager gärna mer tips.
  10. 5
    Jag har funderat och köpt Ska vi inte byta lite julklappstips för våra sexåringar?
    Jag har bara köpt en enda julklapp, det var ett spel som jag letat efter jättelänge... Sonen har pratat om Operation junior, men inte hittat det bara hittat liknande spel. Men så hittade jag det i går så jag köpte det, hoppas att det blir lyckat!

    Funderar även på att köpa "miniskidor" men det vore ju kul om det kom nån snö med.
    Playmobilborg (riddare)

    Så det var lite.... men jag mottager gärna mer tips.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Geomags (eller någon billigare kopia) har jag tänkt att lägga i paketkalendern i år. Annat som jag skrivit upp på listan är en lavalampa, skridskor, Lego, bilbana. Själv har han skrivit dit en tamagotchi också.
  12. 6
    Geomags (eller någon billigare kopia) har jag tänkt att lägga i paketkalendern i år. Annat som jag skrivit upp på listan är en lavalampa, skridskor, Lego, bilbana. Själv har han skrivit dit en tamagotchi också.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Jag har just köpt (kopia)...Barnens hus hade 320 delar för 199 kr.
  14. 7
    Jag har just köpt (kopia)...Barnens hus hade 320 delar för 199 kr.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8
    Jag vet inte riktigt vad du menar är nytt för i år? *lite trög på kvällskvisten*
    Här har sonen aldrig trott att tomten finns på riktigt, det är jag som inte vill lura i barn nåt sånt...
    Men för lego har jag ett tips - om du hittar det du vill ha på www.hikmet.se så är det mycket billigare än i affärerna (typ nån hundring eller mer per lego-låda). Fast det är ju lite leveranstid, och så måste man hämta ut paketet på en bussgodsterminal. Men vi har varit nöjda när vi beställt därifrån.
  16. 8
    Jag vet inte riktigt vad du menar är nytt för i år? *lite trög på kvällskvisten*
    Här har sonen aldrig trott att tomten finns på riktigt, det är jag som inte vill lura i barn nåt sånt...
    Men för lego har jag ett tips - om du hittar det du vill ha på www.hikmet.se så är det mycket billigare än i affärerna (typ nån hundring eller mer per lego-låda). Fast det är ju lite leveranstid, och så måste man hämta ut paketet på en bussgodsterminal. Men vi har varit nöjda när vi beställt därifrån.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    Ja, såna geomag har vi lite, men det är faktiskt vi vuxna som tyckt det varit roligare än sonen...
  18. 9
    Ja, såna geomag har vi lite, men det är faktiskt vi vuxna som tyckt det varit roligare än sonen...
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10
    Ja, sällskapsspel är ju kul, det tror jag att jag ska leta efter nåt.
    Miniskidor, är det såna där korta breda i plast som fanns när vi var små, eller hurdana tänker du på?
  20. 10
    Ja, sällskapsspel är ju kul, det tror jag att jag ska leta efter nåt.
    Miniskidor, är det såna där korta breda i plast som fanns när vi var små, eller hurdana tänker du på?
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11
    Å, lavalampa, dem brukar sonen verkligen beundra när vi sett nån i nån affär...
  22. 11
    Å, lavalampa, dem brukar sonen verkligen beundra när vi sett nån i nån affär...
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12

    Jag menar...

    att sonen har inte önskat av Tomten innan utan bara av mig och resten av de anhöriga.

    Just "Tomten" i sig är faktiskt inget jag uppmuntra att tro på. Sonen säger att han finns och när han frågar mig om han finns, så säger jag bara att endel tror på honom och andra inte. Något mer än så har jag inte gått in på men för sonen är Tomten en verklig person. Han bor på Nordpolen och han delar ut julklappar :-)
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  24. 12
    Jag menar... att sonen har inte önskat av Tomten innan utan bara av mig och resten av de anhöriga.

    Just "Tomten" i sig är faktiskt inget jag uppmuntra att tro på. Sonen säger att han finns och när han frågar mig om han finns, så säger jag bara att endel tror på honom och andra inte. Något mer än så har jag inte gått in på men för sonen är Tomten en verklig person. Han bor på Nordpolen och han delar ut julklappar :-)

Liknande trådar

  1. Julklappar: enkät
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 10:58
  2. Julklappar - enkät
    By cadasi in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:11
  3. Julklappar? (enkät)
    By Strawberryjuice in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 11:20
  4. Julklappar - enkät
    By Lina in forum _02 Vårbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 23:33
  5. Enkät om julklappar ;-)
    By zzau in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 14:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar