Snapping hip
Höftluxationer
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Snapping hip

    Hej!

    Har aldrig skrivit här förut, varit inne på hötledsluxations sidan för länge sedan.
    Jag har en dotter om är 8,8 år och man upptäckte en döljd höft lux på henne för 8 år sedan och hon gipsades den 12 nov -98 och hade flera av dessa i ca 5 mån och sedan en ortos i ca 7 mån. Efter det vart hon kollad 1 g/år och för 2 år sedan började hon klaga att hon hade ont. Hon blev opererad mars -05 och man tog ut stiften i maj detta år efter hon har haft ont och "knäppningar" i höften,de lät högt och gjorde ont. Efter det vart "knäppningarna" bättre och hon mådde bra. Nu har hon börjt få ont igen och det "knäpper" hon äter nu Diclofenak 3ggr/dag det är antiinflamations hämmande och smärtstillande läkemedel som hon ska äta minst i 2 månader. Fast hon äter denna medicin så kan hon känna att hon har ont i bland. Detta var lite bakgrund så nu till min fråga: Är det någon som vet vad snapping hip är? Har försökt hitta info på nätet men detär inte så lätt undrar om det är det hon har eller om det onda kommer någon annanstans ifrån.

    Hoppas att någon vet!!!

    MarieO
  2. 1
    Snapping hip Hej!

    Har aldrig skrivit här förut, varit inne på hötledsluxations sidan för länge sedan.
    Jag har en dotter om är 8,8 år och man upptäckte en döljd höft lux på henne för 8 år sedan och hon gipsades den 12 nov -98 och hade flera av dessa i ca 5 mån och sedan en ortos i ca 7 mån. Efter det vart hon kollad 1 g/år och för 2 år sedan började hon klaga att hon hade ont. Hon blev opererad mars -05 och man tog ut stiften i maj detta år efter hon har haft ont och "knäppningar" i höften,de lät högt och gjorde ont. Efter det vart "knäppningarna" bättre och hon mådde bra. Nu har hon börjt få ont igen och det "knäpper" hon äter nu Diclofenak 3ggr/dag det är antiinflamations hämmande och smärtstillande läkemedel som hon ska äta minst i 2 månader. Fast hon äter denna medicin så kan hon känna att hon har ont i bland. Detta var lite bakgrund så nu till min fråga: Är det någon som vet vad snapping hip är? Har försökt hitta info på nätet men detär inte så lätt undrar om det är det hon har eller om det onda kommer någon annanstans ifrån.

    Hoppas att någon vet!!!

    MarieO
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    min dotter är jämngammal

    ...med din. Hon hade en mycket sen diagnos (3 år). Jag har tyvärr inget svar på din fråga men jag har en fråga tillbaka istället =) Min dotter har ett mindre handikapp pga det här. Hon har svårt att gå långa sträckor och haltar på ena benet. Ibland kan hon få ont. Hon börjar närma sig 9 år och har nu en massa frågor kring operatinerna, varför det blev såhär, varför just hon har fel på höfterna. Hon skulle vilja få kontakt med någon i liknande situation och ålder. Eftersom din dotter var så nära i åldern och också verkar ha lite problem tänkte jag om hon kanske skulle vara intresserad av det? Min dotter har börjat använda mail och msn.
  4. 2
    min dotter är jämngammal ...med din. Hon hade en mycket sen diagnos (3 år). Jag har tyvärr inget svar på din fråga men jag har en fråga tillbaka istället =) Min dotter har ett mindre handikapp pga det här. Hon har svårt att gå långa sträckor och haltar på ena benet. Ibland kan hon få ont. Hon börjar närma sig 9 år och har nu en massa frågor kring operatinerna, varför det blev såhär, varför just hon har fel på höfterna. Hon skulle vilja få kontakt med någon i liknande situation och ålder. Eftersom din dotter var så nära i åldern och också verkar ha lite problem tänkte jag om hon kanske skulle vara intresserad av det? Min dotter har börjat använda mail och msn.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Hej!

    Jag ska fråg henne om hon är intresserad. Jag tror att det skulle vara bra för min dotter att få kontakt med någon i liknande sittuation då hon känner sig ensam och att det är orättvist. Jag undrar var ni bor? Vi bor i Bålsta det ligger nära Enköping mot Stockholmshållet. Min dotter har mail och msn.
    Hälsningar Marie =)
  6. 3
    Hej!

    Jag ska fråg henne om hon är intresserad. Jag tror att det skulle vara bra för min dotter att få kontakt med någon i liknande sittuation då hon känner sig ensam och att det är orättvist. Jag undrar var ni bor? Vi bor i Bålsta det ligger nära Enköping mot Stockholmshållet. Min dotter har mail och msn.
    Hälsningar Marie =)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    hej igen

    Hej! Ursäkta dröjsmålet. Har varit lite annat att stå i såhär före jul. Vi bor i söderförort till Stockholm. Min dotter tyckte det skulle vara väldigt kul att få kontakt. Hon funderar som sagt mycket just nu. Du kan få hennes mailadress så kan du se om din dotter vill skriva något. Hon heter Moa och här är adressen:
    [email protected]. Du kan få min adress genom hennes mail sedan om du vill. (Har efternamnet i min adress och vill helst inte lägga ut den här på forumet.)
  8. 4
    hej igen Hej! Ursäkta dröjsmålet. Har varit lite annat att stå i såhär före jul. Vi bor i söderförort till Stockholm. Min dotter tyckte det skulle vara väldigt kul att få kontakt. Hon funderar som sagt mycket just nu. Du kan få hennes mailadress så kan du se om din dotter vill skriva något. Hon heter Moa och här är adressen:
    [email protected]. Du kan få min adress genom hennes mail sedan om du vill. (Har efternamnet i min adress och vill helst inte lägga ut den här på forumet.)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar