Grop i huvudet?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Grop i huvudet?

    Ibland får *Nova en "grop" uppe på huvudet. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? tror att jag någonstans läste att det var för att dem har vätskebrist, men hittar dock inte vart jag läst de..........
  2. 1
    Grop i huvudet? Ibland får *Nova en "grop" uppe på huvudet. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? tror att jag någonstans läste att det var för att dem har vätskebrist, men hittar dock inte vart jag läst de..........
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Fontanellen

    Det är fontanellen du pratar om, det är liksom hål i skallbenet rakt i till hjärnan *lääääbbigt* Så att huvudet ska kunna växa sig ordentligt stort. Storlek på fontanellen är helt olika.
    Den kan sjunka in lite, det är kanske inte direkt tecken på vätskebrist (finns flera mer tydliga tecken), men det kan vara så.
    Den kan även sjunka in lite när de sitter upp.

    Min första son hade och Tage har stooora fontaneller (de ska väl få stora huvuden ) mellansonen hade ganska liten fontanell.

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  4. 2
    Fontanellen Det är fontanellen du pratar om, det är liksom hål i skallbenet rakt i till hjärnan *lääääbbigt* Så att huvudet ska kunna växa sig ordentligt stort. Storlek på fontanellen är helt olika.
    Den kan sjunka in lite, det är kanske inte direkt tecken på vätskebrist (finns flera mer tydliga tecken), men det kan vara så.
    Den kan även sjunka in lite när de sitter upp.

    Min första son hade och Tage har stooora fontaneller (de ska väl få stora huvuden ) mellansonen hade ganska liten fontanell.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    okej, tack så mkt för svaret! När hon får mat så fylls den alltid ut och man kan knappt känna den.......
  6. 3
    okej, tack så mkt för svaret! När hon får mat så fylls den alltid ut och man kan knappt känna den.......

Liknande trådar

  1. Alla har sin grop
    By Anonym in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 07:16
  2. Vin och grop!
    By Sarina in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 06:45
  3. Grop i handen
    By anonym orolig in forum Kropp & hälsa
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 09:29
  4. Gräver jag en grop nu?
    By krickolino in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 08:42
  5. Gräver jag en grop nu?
    By krickolino in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar