Pratar era barn i sömnen?
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Pratar era barn i sömnen?

    Sonen pratar mycket i vaket tillstånd. Han pratar även en hel del när han sover. Bara man klappar honom eller lägger på honom täcket så drar han igång, långa haranger med rappakalja!

    Ofta pratar han väldigt högt precis innan han vaknar på morgonen. Han väcker sig själv och alla andra (nåja maken sover som ett litet barn).

    Eventuellt har han en körtel bakom näsan som gör att han snarkar men den kan ju inte göra att han pratar i sömnen.

    Tydligen så pratar jag en del i sömnen (jodå, det hör maken minsann). Han kanske helt enkelt har ärvt det av mig. Eller är det så att jag har npf.....vem vet.
    Ovan molnen är himlen alltid himmelsblå!
  2. 1
    Pratar era barn i sömnen? Sonen pratar mycket i vaket tillstånd. Han pratar även en hel del när han sover. Bara man klappar honom eller lägger på honom täcket så drar han igång, långa haranger med rappakalja!

    Ofta pratar han väldigt högt precis innan han vaknar på morgonen. Han väcker sig själv och alla andra (nåja maken sover som ett litet barn).

    Eventuellt har han en körtel bakom näsan som gör att han snarkar men den kan ju inte göra att han pratar i sömnen.

    Tydligen så pratar jag en del i sömnen (jodå, det hör maken minsann). Han kanske helt enkelt har ärvt det av mig. Eller är det så att jag har npf.....vem vet.
  3. nettan
    #2
    Ja, men det gör alla mina fyra, alltså även de två som inte har npf.....
  4. 2
    Ja, men det gör alla mina fyra, alltså även de två som inte har npf.....
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Mellanflickan och den yngsta pratar för fullt på nätterna. Oftast är de arga. På varann. Ingen av dem har nån diagnos dock.
  6. 3
    Mellanflickan och den yngsta pratar för fullt på nätterna. Oftast är de arga. På varann. Ingen av dem har nån diagnos dock.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Här snackas det en hel del!!!!!!
    Ibland om ditt och datt men man tror ju de pratar me en på riktigt ibland. Äen lillebror som e 10 år snagglar bra mycket men e nu den som är tystast av dem.Kanske e det ett sätt att bearbeta mycket som hänt under dagen. Pratar han fort oxså? Det gör vår 11-åring som har diagnos ADHD det går fort även då, när han sover. J hade även körtel bakom näsan och svullna halsmandlar som opererades bort 2002 pga dålig sömn med snarkningar och sömnapne det blev en stor skillnad med hans trötthet på mornarna. Ha det bra!
  8. 4
    Här snackas det en hel del!!!!!!
    Ibland om ditt och datt men man tror ju de pratar me en på riktigt ibland. Äen lillebror som e 10 år snagglar bra mycket men e nu den som är tystast av dem.Kanske e det ett sätt att bearbeta mycket som hänt under dagen. Pratar han fort oxså? Det gör vår 11-åring som har diagnos ADHD det går fort även då, när han sover. J hade även körtel bakom näsan och svullna halsmandlar som opererades bort 2002 pga dålig sömn med snarkningar och sömnapne det blev en stor skillnad med hans trötthet på mornarna. Ha det bra!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Mustangen (som inte har någon diagnos) pratar i sömnen, och går i sömnen ibland också. Lik sin far, som inte har npf-problematik.

    Vildhästen (med npf-diagnoser) snarkar enbart i sömnen, men det gör hon ordentligt. Lik sin mor i det fallet, jag har besvär med sömnapnéer och snarkningar.

    Så för oss är det alltså tvärtom och dessutom likadant... *förvirrande va* 2 npf:are varav 1 pratar i sömnen men inte den andra; 2 ntv:are varav 1 pratar i sömnen och inte den andra.
  10. 5
    Mustangen (som inte har någon diagnos) pratar i sömnen, och går i sömnen ibland också. Lik sin far, som inte har npf-problematik.

    Vildhästen (med npf-diagnoser) snarkar enbart i sömnen, men det gör hon ordentligt. Lik sin mor i det fallet, jag har besvär med sömnapnéer och snarkningar.

    Så för oss är det alltså tvärtom och dessutom likadant... *förvirrande va* 2 npf:are varav 1 pratar i sömnen men inte den andra; 2 ntv:are varav 1 pratar i sömnen och inte den andra.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6
    OH ja!! Min dotter med autism pratar oavbrutet på dagtid och pratar mycket i sömnen. Hon snarkar lite också.
    Hon opererade bort sina mandlar och polyp vid 3 ,5 års ålder och sedan tog hon polypen igen vid 6 år.

    Nu är hon 11 och den har säkert vuxit ut igen.

    Vår son som utreds just nu för ev adhd är knäpptyst på nätterna, man hör honom inte ens andas....Han har också tagit bort polypen men inte mandlarna.

    Anette R
  12. 6
    OH ja!! Min dotter med autism pratar oavbrutet på dagtid och pratar mycket i sömnen. Hon snarkar lite också.
    Hon opererade bort sina mandlar och polyp vid 3 ,5 års ålder och sedan tog hon polypen igen vid 6 år.

    Nu är hon 11 och den har säkert vuxit ut igen.

    Vår son som utreds just nu för ev adhd är knäpptyst på nätterna, man hör honom inte ens andas....Han har också tagit bort polypen men inte mandlarna.

    Anette R
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Sammanfattningsvis tror jag mig kunna se att snackandet på natten nog mer är ärftligt än beroende av npf (vad betyder det, föresten?).
  14. 7
    Sammanfattningsvis tror jag mig kunna se att snackandet på natten nog mer är ärftligt än beroende av npf (vad betyder det, föresten?).
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Hoppas inte sonen blir piigare om körteln ryker. Han är nämligen pigg piggelin klockan 06.00 VARJE morgon!
  16. 8
    Hoppas inte sonen blir piigare om körteln ryker. Han är nämligen pigg piggelin klockan 06.00 VARJE morgon!

Liknande trådar

  1. H pratar i sömnen
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 10:55
  2. pratar i sömnen. :D
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 10:17
  3. Hon pratar i sömnen
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 13:19
  4. Pratar i sömnen!
    By Mysaan med boysen in forum _04 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 23:45
  5. Pratar era barn i sömnen?
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 11:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar