Mer magproblem
Kropp & hälsa
  1. gallsten ?
    #1

    Mer magproblem

    Läste några sidor tillbaka lite om gallsten och undrar om det är det jag har fått.
    Jag födde en liten tjej för 4 veckor sedan och nu har jag ofta ont i magen min. Det gör ont mellan måltiderna i mitten av magen från bröstbenet ner till navelen. Klämmer jag lite i det området med fingrarna så ökar smärtan med minst det dubbla.Smärtan kan sitta i upp till tre till fyra timmar och är rätt jobbig/irriterande och varierar i smärta. Har dock alldrig haft så ont så jag har behövt att söka akut.Kan detta vara gallsten ?
  2. 1
    Mer magproblem Läste några sidor tillbaka lite om gallsten och undrar om det är det jag har fått.
    Jag födde en liten tjej för 4 veckor sedan och nu har jag ofta ont i magen min. Det gör ont mellan måltiderna i mitten av magen från bröstbenet ner till navelen. Klämmer jag lite i det området med fingrarna så ökar smärtan med minst det dubbla.Smärtan kan sitta i upp till tre till fyra timmar och är rätt jobbig/irriterande och varierar i smärta. Har dock alldrig haft så ont så jag har behövt att söka akut.Kan detta vara gallsten ?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Ingen aning om det kan vara gallsten, men jag som periodvis har magkatarr tycker det låter likt det. Då får man ju ont efter måltider och smärtans intensitet beror på vad för man jag ätit. Om det är starkt kryddat och mycket fett så gör det ont, kaffe är inget bra osv. Testa om det gör nån skillnad på vad du äter.
  4. 2
    Ingen aning om det kan vara gallsten, men jag som periodvis har magkatarr tycker det låter likt det. Då får man ju ont efter måltider och smärtans intensitet beror på vad för man jag ätit. Om det är starkt kryddat och mycket fett så gör det ont, kaffe är inget bra osv. Testa om det gör nån skillnad på vad du äter.

Liknande trådar

  1. Magproblem, IBS..
    By Anonym mamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 18:57
  2. Magproblem?
    By Linda&Agnes in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 10:59
  3. magproblem...
    By garbo23 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 10:27
  4. Magproblem...
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 20:17
  5. Magproblem
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar