Mats Wahl
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Mats Wahl

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

    Det här är nog det bästa jag läst på länge. Äntligen någon som inte bara kastar paj omkring sig, utan som börjar närma sig pudelns kärna.
  2. 1
    Mats Wahl http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

    Det här är nog det bästa jag läst på länge. Äntligen någon som inte bara kastar paj omkring sig, utan som börjar närma sig pudelns kärna.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Jag håller helt med...

    Wahl i det som han skriver om att man måste sätta stopp redan då "övertrampen" är så små att man knappt märker dem. Det kan verka vara en petitess, att en elev fnissar då någon annan svarar eller läser högt - men precis som Wahl skriver, det kan vara ett första steg på vägen mot att kliva över gräns efter gräns till dess att man inte drar sig för någonting.
  4. 2
    Jag håller helt med... Wahl i det som han skriver om att man måste sätta stopp redan då "övertrampen" är så små att man knappt märker dem. Det kan verka vara en petitess, att en elev fnissar då någon annan svarar eller läser högt - men precis som Wahl skriver, det kan vara ett första steg på vägen mot att kliva över gräns efter gräns till dess att man inte drar sig för någonting.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Vettiga åsikter. Själv är jag för tillfället ganska trött på att en klass men vanliga, hyggliga, normalt ambitiösa och begåvade elever, varje dag och nästan varje timme måste ta hänsyn till en enda som inte kan uppföra sig. Det spelar ingen roll vad orsaken är och hur synd det möjligen är om lille Pelle; det är helt orimligt.

    Jag är också trött på att se att skituppförandet vinner, för ingen hinnner med att rätta till det hela tiden. Jag är därtill oerhört irriterad på vuxna som blir både akut blinda och stumma när någon barn uppför sig illa. Det är varje vuxens ansvar att säga ifrån och visa vad som gäller.

    Men mest av allt är jag trött på föräldrar som inte fostrar sina barn utan väntar på att samhället ska göra det, elller någon annan.
  6. 3
    Vettiga åsikter. Själv är jag för tillfället ganska trött på att en klass men vanliga, hyggliga, normalt ambitiösa och begåvade elever, varje dag och nästan varje timme måste ta hänsyn till en enda som inte kan uppföra sig. Det spelar ingen roll vad orsaken är och hur synd det möjligen är om lille Pelle; det är helt orimligt.

    Jag är också trött på att se att skituppförandet vinner, för ingen hinnner med att rätta till det hela tiden. Jag är därtill oerhört irriterad på vuxna som blir både akut blinda och stumma när någon barn uppför sig illa. Det är varje vuxens ansvar att säga ifrån och visa vad som gäller.

    Men mest av allt är jag trött på föräldrar som inte fostrar sina barn utan väntar på att samhället ska göra det, elller någon annan.
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Har inte läst hans bok men såg på ett seminarium med honom ifrån bok och bibliotek som var toppen och jag delar i princip allt han säger/skriver i detta ämne.
  8. 4
    Har inte läst hans bok men såg på ett seminarium med honom ifrån bok och bibliotek som var toppen och jag delar i princip allt han säger/skriver i detta ämne.

Liknande trådar

  1. Nej, nu gör Mats fel om han inte ändrar
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 00:01
  2. Den här Mats Alm
    By ~Emma~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 11:08
  3. Allt om mats julspecial
    By Carina_1 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 18:50
  4. Mats Odell angående
    By pbsthlm in forum Politik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 13:07
  5. Mats ska ta up Fp...
    By Åsa m A, M & K in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 22:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar