Sedan några månader
  1. Kittlo
    #1

    Sedan några månader

    tillbaka kan jag känna något som rör sig djupt nere i magen. Eller rör sig vet jag inte, men dt kittlar liksom. Jag tycker mest att det påminner om fosterrörelser men jag är ju inte gravid så det är det inte. Kan tarmarna spöka på det sättet?
    Jag genomgick ett kejsarsnitt för ett år sedan och undrar om det kan ha bidragit till att tarmrörelserna nu känns på ett annat sätt än vad jag är van vid? (Om det nu är tarmarna)
    Jag har inte ont och det är inte alls obehagligt, men borde jag ändå kolla upp det? Vad tror ni andra kloka?
  2. 1
    Sedan några månader tillbaka kan jag känna något som rör sig djupt nere i magen. Eller rör sig vet jag inte, men dt kittlar liksom. Jag tycker mest att det påminner om fosterrörelser men jag är ju inte gravid så det är det inte. Kan tarmarna spöka på det sättet?
    Jag genomgick ett kejsarsnitt för ett år sedan och undrar om det kan ha bidragit till att tarmrörelserna nu känns på ett annat sätt än vad jag är van vid? (Om det nu är tarmarna)
    Jag har inte ont och det är inte alls obehagligt, men borde jag ändå kolla upp det? Vad tror ni andra kloka?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Det är jättevanligt att kvinnor som fött barn (oavsett om det är en vaginal förlossninge eller ett snitt) känner sina tarmrörelser tydligare. Det påminner om just barnets första rörelser. ibland om man lägger handen på magen kan man tom känna tarmarnas rörelser utanpå magen.
  4. 2
    Det är jättevanligt att kvinnor som fött barn (oavsett om det är en vaginal förlossninge eller ett snitt) känner sina tarmrörelser tydligare. Det påminner om just barnets första rörelser. ibland om man lägger handen på magen kan man tom känna tarmarnas rörelser utanpå magen.

Liknande trådar

  1. För 3 år (och några månader) sedan...
    By Nema in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 07:50
  2. Tre månader sedan
    By Carina&Hugo i Ty in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 15:43
  3. För tre månader sedan..
    By callelin in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 11:38
  4. För två månader sedan...
    By Ylva m ängeln Agnes in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar