villrådig
Hälsa & välbefinnande
  1. dilemma
    #1

    villrådig

    Har varit sjukskriven för stress sedan i februari.
    Sedan i september är jag på jobb ca 8-9 tim/vecka, som aktivering.
    Sjukskrivningen går ut i början på januari, möte med FK slutet av december.
    Vet att jag "måste" börja arbetsträna på "allvar".

    Det gör mig så villrådig. Orkar jag? Törs jag? Kan jag? Vill jag?

    Det är en tämligen kaosartad arbetsplats med mer eller mindre bra vikarier, alla fast anställda har sagt upp sig, gått in i väggen eller blivit gravlediga. Försök att få ny fast personal misslyckas gång på gång.

    Jag får ont i magen bara jag tänker på att jag måste orka, eftersom jag är/blir en av nyckelpersonerna på ett gungande skepp.

    Men jag kan ju inte söka nytt jobb, inte nu när jag är sjukskriven. Vem anställer en sån?
  2. 1
    villrådig Har varit sjukskriven för stress sedan i februari.
    Sedan i september är jag på jobb ca 8-9 tim/vecka, som aktivering.
    Sjukskrivningen går ut i början på januari, möte med FK slutet av december.
    Vet att jag "måste" börja arbetsträna på "allvar".

    Det gör mig så villrådig. Orkar jag? Törs jag? Kan jag? Vill jag?

    Det är en tämligen kaosartad arbetsplats med mer eller mindre bra vikarier, alla fast anställda har sagt upp sig, gått in i väggen eller blivit gravlediga. Försök att få ny fast personal misslyckas gång på gång.

    Jag får ont i magen bara jag tänker på att jag måste orka, eftersom jag är/blir en av nyckelpersonerna på ett gungande skepp.

    Men jag kan ju inte söka nytt jobb, inte nu när jag är sjukskriven. Vem anställer en sån?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Funkar det

    att vara på jobbet dessa 8-9 timmar i veckan? Det är ju först om det funkar tillräckligt bra som du kan gå över till arbetsträning. Se till att fk verkligen vet hur du känner inför din arbetsplats. Kanske kan man förlägga arbetsträningen någon annanstans? Jag tror att det kan löna sig att ha en öppen dialog med sin fk-handläggare. Lycka till, hoppas att det ordnar sig för dig!
    Att odla tomater. Du sår ett litet frö och vattnar. Fröet gror och upp ur jorden kommer det en liten, liten spirande tomatplanta. Vad gör du då? Säger du: "Åh, så fint! Det har börjat växa! Nu kommer det!" Eller trampar du ner den lilla plantan och säger: "Vad är det där för värdelöst skit! Det där duger inte! Jag vill ha tomater! Var är tomaterna?"
  4. 2
    Funkar det att vara på jobbet dessa 8-9 timmar i veckan? Det är ju först om det funkar tillräckligt bra som du kan gå över till arbetsträning. Se till att fk verkligen vet hur du känner inför din arbetsplats. Kanske kan man förlägga arbetsträningen någon annanstans? Jag tror att det kan löna sig att ha en öppen dialog med sin fk-handläggare. Lycka till, hoppas att det ordnar sig för dig!
  5. Kristina - stressjuk
    #3
    Jag kan ha fel, men jag tror inte att du måste arbetsträna på din vanliga arbetsplats. Jag vet till exempel folk som arbetstränat i trädgårdar. Lite fel säsong för just det kanske, men du kan väl kolla med FK?
  6. 3
    Jag kan ha fel, men jag tror inte att du måste arbetsträna på din vanliga arbetsplats. Jag vet till exempel folk som arbetstränat i trädgårdar. Lite fel säsong för just det kanske, men du kan väl kolla med FK?

Liknande trådar

  1. villrådig...
    By fulafaria in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 05:36
  2. Villrådig!!!
    By Linda med Jonathan in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 21:08
  3. Villrådig!!
    By Linda med Jonathan in forum Bebissnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 01:15
  4. Villrådig
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 21:25
  5. Villrådig (po.p)
    By Marie in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 15:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar