min berättelse om min fina son - Sidan 2
_0610 Oktoberbarn
  1. Marmelad
    #21
    Det gör ju det hela ännu mer oförståeligt, när du inte blir tagen på allvar och du själv känt en sådan oro.

    Kram
  2. 21
    Det gör ju det hela ännu mer oförståeligt, när du inte blir tagen på allvar och du själv känt en sådan oro.

    Kram
  3. Johanna utan Hjalmar
    #22
    tack Jackie, vi beställde en bok till Alicia som heter "min syster är en ängel" som handlar om en pojke vars lillasyster dör i magen...
    tack ditt stöd
  4. 22
    tack Jackie, vi beställde en bok till Alicia som heter "min syster är en ängel" som handlar om en pojke vars lillasyster dör i magen...
    tack ditt stöd
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #23
    Jag gråter av hela mitt hjärta... Vet faktiskt inte vad jag ska skriva... Kan bara i fantasin föreställa mig vad du och din familj måste gå igenom nu...

    Skickar massor av styrkekramar till dig och din familj!
  6. 23
    Jag gråter av hela mitt hjärta... Vet faktiskt inte vad jag ska skriva... Kan bara i fantasin föreställa mig vad du och din familj måste gå igenom nu...

    Skickar massor av styrkekramar till dig och din familj!
  7. Lina m Meja&Love
    #24

    Att livet är så orättvist!

    Grattis till er underbara lille kille!
    Har tänkt mycket på er och det är så onödigt att sådant här händer. Stor kram!
  8. 24
    Att livet är så orättvist! Grattis till er underbara lille kille!
    Har tänkt mycket på er och det är så onödigt att sådant här händer. Stor kram!
  9. Lina m Meja&Love
    #25

    och nu när jag läser dina svar

    ovan så låter det ju som att det fruktansvärda dessutom hade kunnat förhindras. Så får det ju inte bara vara...
  10. 25
    och nu när jag läser dina svar ovan så låter det ju som att det fruktansvärda dessutom hade kunnat förhindras. Så får det ju inte bara vara...
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #26
    Men herreguuud... jag vill inte tro att det är sant! Jag gråter när jag läser om din otroligt fina son och allt det du fått gå igenom! Det finns inga ord för hur otroligt illa du blev behandlad... kan inte fatta att det får och kan hända i Sverige, vi som ska vara så "duktiga" på allt?!

    Har tänkt massor på dig och tänker fortfarande...
    Skickar många, många varma kramar till dig!
  12. 26
    Men herreguuud... jag vill inte tro att det är sant! Jag gråter när jag läser om din otroligt fina son och allt det du fått gå igenom! Det finns inga ord för hur otroligt illa du blev behandlad... kan inte fatta att det får och kan hända i Sverige, vi som ska vara så "duktiga" på allt?!

    Har tänkt massor på dig och tänker fortfarande...
    Skickar många, många varma kramar till dig!
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #27
    Å Johanna... jag bara gråter när jag läser om vad ni går igenom. Det är _så_ fruktansvärt...
    Har tänkt så mycket på er, det FÅR ju bara inte hända...att mista sitt barn så...
    Det gör så ont i mig, kan inte ens föreställa mig.

    Tänk att du som mor visste att nåt var så fel. Tänk om sjukvården vågade lita på en mors känsla. Då skulle kanske lille Hjalmar ha levt idag....

    Sänder de varmaste kramar till dig o din familj. Tänker på er och lider med er.
    Sänder den största kramen till lilla prinsen (med det vackra namnet) uppe i änglahimlen.
    Liten pojke född 7 mars -05 och ännu mindre pojke född 10 sept -06
  14. 27
    Å Johanna... jag bara gråter när jag läser om vad ni går igenom. Det är _så_ fruktansvärt...
    Har tänkt så mycket på er, det FÅR ju bara inte hända...att mista sitt barn så...
    Det gör så ont i mig, kan inte ens föreställa mig.

    Tänk att du som mor visste att nåt var så fel. Tänk om sjukvården vågade lita på en mors känsla. Då skulle kanske lille Hjalmar ha levt idag....

    Sänder de varmaste kramar till dig o din familj. Tänker på er och lider med er.
    Sänder den största kramen till lilla prinsen (med det vackra namnet) uppe i änglahimlen.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #28
    Fy vad hemskt. Är verkligen lesdsen för er skull.
    De finns inga ord som beskriver känslan som man får när man läser ditt inlägg.
    Tårarna rinner...

    Jätte många STYRKE KRAMAR från mig
  16. 28
    Fy vad hemskt. Är verkligen lesdsen för er skull.
    De finns inga ord som beskriver känslan som man får när man läser ditt inlägg.
    Tårarna rinner...

    Jätte många STYRKE KRAMAR från mig
  17. Erika m Gabriel
    #29
    Jag hittar inte ord, det ni råkat ut för är ju det man är mest rädd för av allt när man är gravid, så fruktansvärt.
    Många många kramar till hela familjen.
  18. 29
    Jag hittar inte ord, det ni råkat ut för är ju det man är mest rädd för av allt när man är gravid, så fruktansvärt.
    Många många kramar till hela familjen.
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #30

    Näää..

    jag kan inte fatta att något sådant kan hända. Så maktlös man är som mamma...

    Tänker på er och skickar styrkekramar. Ta hand om varandra!

    /Gia
  20. 30
    Näää.. jag kan inte fatta att något sådant kan hända. Så maktlös man är som mamma...

    Tänker på er och skickar styrkekramar. Ta hand om varandra!

    /Gia
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #31

    Tänker på er!

    Jag tänker på er massor, och funderar också en massa på "varför"...

    Jag har suttit och skrivit några rader till dig, tagit bort dem, skrivit nya, tagit bort dem, osv. Inser just att jag aldrig kommer att komma på de rätta orden för att kunna skriva ner vad jag vill förmedla... Vill båda trösta dig och ge dig styrka (som jag tror att vi alla som är i denna gruppen vill,) och jag hoppas att du känner det även om orden från mig blir så ... ...tomma. Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom just nu, jag hoppas verkligen att de lyssnar på er mer framöver så att du får den hjälp du behöver för att komma igenom detta. Kan inte fatta att de inte lyssnade på dig från första början...

    Stora kramar från mig!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  22. 31
    Tänker på er! Jag tänker på er massor, och funderar också en massa på "varför"...

    Jag har suttit och skrivit några rader till dig, tagit bort dem, skrivit nya, tagit bort dem, osv. Inser just att jag aldrig kommer att komma på de rätta orden för att kunna skriva ner vad jag vill förmedla... Vill båda trösta dig och ge dig styrka (som jag tror att vi alla som är i denna gruppen vill,) och jag hoppas att du känner det även om orden från mig blir så ... ...tomma. Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom just nu, jag hoppas verkligen att de lyssnar på er mer framöver så att du får den hjälp du behöver för att komma igenom detta. Kan inte fatta att de inte lyssnade på dig från första början...

    Stora kramar från mig!
  23. Majsan_
    #32
    Tänker på dig, din lille söte Hjalmar och resten av din familj.
    Finner inga ord som kan trösta men du ska veta att mina tankar finns hos er.
    Ni har varit med om något fruktansvärt och håren reser sig på mina armar och tårarna rinner när jag läser din berättelse. Tack för att du orkar dela med dig av den. Det är starkt av dig.
    Håller med dig helt och fullt att man frågar sig VARFÖR nåt sånt här måste hända... Så sorgligt så sorgligt...
    Håller tummarna för att du och din familj ska få bästa möjliga stöd i er svåra situation. Ta väl hand om varandra.
    Många många kramar till dig, din man och storasyster. *Kram* Majsan
  24. 32
    Tänker på dig, din lille söte Hjalmar och resten av din familj.
    Finner inga ord som kan trösta men du ska veta att mina tankar finns hos er.
    Ni har varit med om något fruktansvärt och håren reser sig på mina armar och tårarna rinner när jag läser din berättelse. Tack för att du orkar dela med dig av den. Det är starkt av dig.
    Håller med dig helt och fullt att man frågar sig VARFÖR nåt sånt här måste hända... Så sorgligt så sorgligt...
    Håller tummarna för att du och din familj ska få bästa möjliga stöd i er svåra situation. Ta väl hand om varandra.
    Många många kramar till dig, din man och storasyster. *Kram* Majsan
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #33

    Hej vännen min!

    Tack för att du samlade ork att komma in här och berätta om din lilla pojke!
    Mina ögon fylldes med tårar när jag lästeom eran gemensamma kamp..
    och nu rinner de ner för mina kinder..

    Frågar mig ofta varför inte sjukvården tar blivande mammor och pappor på allvar..
    De ignorerar istället och hoppas på att allt går bra..
    Tyvärr förekommer de att barn dör, och de är så fruktansvärt orättvist..

    Men som man säger gumman..

    **Gud plockar alltid de finaste blommorna först***

    Och de va nog de som hände, för visst låter han bedorande med din beskrivning..
    Ta hand om varandra gumman! Och vårda kärleken och så klart lilla Alicia!

    Lilla Hjalmar har de nog jätte bra i Nangijala, och ha väntar där tills ni kommer! <3

    Tänder yttligare ett ljus för eran lilla kämpe ikväll!!

    Massor av styrke och tröst kramar!!!!
  26. 33
    Hej vännen min! Tack för att du samlade ork att komma in här och berätta om din lilla pojke!
    Mina ögon fylldes med tårar när jag lästeom eran gemensamma kamp..
    och nu rinner de ner för mina kinder..

    Frågar mig ofta varför inte sjukvården tar blivande mammor och pappor på allvar..
    De ignorerar istället och hoppas på att allt går bra..
    Tyvärr förekommer de att barn dör, och de är så fruktansvärt orättvist..

    Men som man säger gumman..

    **Gud plockar alltid de finaste blommorna först***

    Och de va nog de som hände, för visst låter han bedorande med din beskrivning..
    Ta hand om varandra gumman! Och vårda kärleken och så klart lilla Alicia!

    Lilla Hjalmar har de nog jätte bra i Nangijala, och ha väntar där tills ni kommer! <3

    Tänder yttligare ett ljus för eran lilla kämpe ikväll!!

    Massor av styrke och tröst kramar!!!!
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #34

    Kära Johanna

    jag kan inte med ord beskriva hur ledsen jag är att inte eran lilla Hjalmar fick stanna kvar hos er.Det är fruktansvärt det ni fått gå igenom att inte de lyssnat ordentligt på er.Jag tänker på dig och din familj och vi har tänt ett ljus för eran fina änglapojke,Stora kramar från Mandie
  28. 34
    Kära Johanna jag kan inte med ord beskriva hur ledsen jag är att inte eran lilla Hjalmar fick stanna kvar hos er.Det är fruktansvärt det ni fått gå igenom att inte de lyssnat ordentligt på er.Jag tänker på dig och din familj och vi har tänt ett ljus för eran fina änglapojke,Stora kramar från Mandie
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #35
    Har tänkt så mycket på dig och din familj sedan jag läste om det tragiska som hänt er. Är tacksam att du orkade berätta om er fina son här!
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  30. 35
    Har tänkt så mycket på dig och din familj sedan jag läste om det tragiska som hänt er. Är tacksam att du orkade berätta om er fina son här!
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #36

    Hej Johanna

    Grattis till er son!


    Jag är så otroligt ledsen för er skull.
    Känns så meningslöst att Hjalmar skall behöva gå vidare till en annan värld bara för läkarna inte lyssnar på en mamma som känner att något är fel. Så maktlös man är..
    Men om de såg på Ul att han hade blodbrist, varför snittade de inte då??

    Jag hoppas att ni finner styrka i varandra nu, även om ni kommer att sörja på olika sätt.

    Tack, för du orkade komma in till oss och berätta. Ni har funnits i mina tankar hela tiden sedan Marmelad skrev om ditt sms.

    Tänker på er o Hjalmar.. Stor kram till er alla fyra.

    Kram Mea
  32. 36
    Hej Johanna Grattis till er son!


    Jag är så otroligt ledsen för er skull.
    Känns så meningslöst att Hjalmar skall behöva gå vidare till en annan värld bara för läkarna inte lyssnar på en mamma som känner att något är fel. Så maktlös man är..
    Men om de såg på Ul att han hade blodbrist, varför snittade de inte då??

    Jag hoppas att ni finner styrka i varandra nu, även om ni kommer att sörja på olika sätt.

    Tack, för du orkade komma in till oss och berätta. Ni har funnits i mina tankar hela tiden sedan Marmelad skrev om ditt sms.

    Tänker på er o Hjalmar.. Stor kram till er alla fyra.

    Kram Mea
  33. Medlem sedan
    Dec 2003
    #37
    Varför, varför, varför???
    Jag hoppas att du och din man orkar gå vidare i livet efter det fruktansvärda som hänt.
    Tänker på dig och din familj!!!
  34. 37
    Varför, varför, varför???
    Jag hoppas att du och din man orkar gå vidare i livet efter det fruktansvärda som hänt.
    Tänker på dig och din familj!!!
  35. Medlem sedan
    Jul 2006
    #38

    Tänker på er!

    Tänker på er och lille Hjalmar och hoppas ni finner styrkan att gå vidare. Så hemsk att ett litet barn tas ifrån oss, kan inte ens föreställa mig den smärtan.

    Styrkekramar till dig och hela familjen
    Malin (Aimee) med Molly 3/10-06, och "Pyret" BF 29/5-09
  36. 38
    Tänker på er! Tänker på er och lille Hjalmar och hoppas ni finner styrkan att gå vidare. Så hemsk att ett litet barn tas ifrån oss, kan inte ens föreställa mig den smärtan.

    Styrkekramar till dig och hela familjen
  37. Medlem sedan
    Oct 2005
    #39
    Tänker på dig! Så fruktansvärt! Det går inte att sätta sig in i hur ni måste känna. Och extra hemskt med alla turer både innan och efter och att du kände att något var fel (och att undersökningarna t o m visade det!) utan att något gjordes! På något sätt tror man att sånt inte händer här och nu.

    Hoppas som så många andra att du fortsätter att skriva här om du känner för det och behöver!
  38. 39
    Tänker på dig! Så fruktansvärt! Det går inte att sätta sig in i hur ni måste känna. Och extra hemskt med alla turer både innan och efter och att du kände att något var fel (och att undersökningarna t o m visade det!) utan att något gjordes! På något sätt tror man att sånt inte händer här och nu.

    Hoppas som så många andra att du fortsätter att skriva här om du känner för det och behöver!
  39. Medlem sedan
    Jan 2002
    #40

    Å, Johanna!

    Så fruktansvärt, fasansfullt hemskt för er! Har tänkt massor på dig, tack för att du orkar dela meddig av berättelsen om din son. Fortsätt absolut att skriva här, du är precis lika välkommen som alla andra. Tänder ett extra ljus för er underbara lille Hjalmar ikväll, och hoppas att ni kan finna tröst och stöd och kraft hos varandra, nu när livet rasat samman för er...
    Alla goda ting är tre!

    W-01, T-03 och E -06

    http://cirkustrebarn.blogspot.com
  40. 40
    Å, Johanna! Så fruktansvärt, fasansfullt hemskt för er! Har tänkt massor på dig, tack för att du orkar dela meddig av berättelsen om din son. Fortsätt absolut att skriva här, du är precis lika välkommen som alla andra. Tänder ett extra ljus för er underbara lille Hjalmar ikväll, och hoppas att ni kan finna tröst och stöd och kraft hos varandra, nu när livet rasat samman för er...
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fina, fina Håkan Hellström...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 20:32
  2. fina och mindre fina arbeten
    By cogitoQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 17:00
  3. Vilka fina bilder på fina barn...
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 15:08
  4. Min berättelse...
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 15:01
  5. Min berättelse
    By sofiamedd in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 21:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar