Hon vaknar för tidigt
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Hon vaknar för tidigt

    Amy har de senaste månaderna sovit mellan 19-06/06,30 men de senaste dagarna har hon vaknat runt 3/4 tiden *gäsp* och ätit och varit ledsen, och sen måste jag ju amma henne igen vid 7 om vi ska slippa att få mattiden mitt i dagislämningspromenaden.
    Och nu när jag bara ammar 2ggr/dag så räckte ju inte mjölken vid 7 tiden i morse så det fick bli välling.
    Ja den senaste väckan dricker hon sin välling utan minsta lilla arga ljud eller min.
    Jag hoppas det här tidiga uppvaknandet och "gnälligheten" beror på tänder, det syns 2st genom tandköttet nere, men ingen har behagat komma upp än.
  2. 1
    Hon vaknar för tidigt Amy har de senaste månaderna sovit mellan 19-06/06,30 men de senaste dagarna har hon vaknat runt 3/4 tiden *gäsp* och ätit och varit ledsen, och sen måste jag ju amma henne igen vid 7 om vi ska slippa att få mattiden mitt i dagislämningspromenaden.
    Och nu när jag bara ammar 2ggr/dag så räckte ju inte mjölken vid 7 tiden i morse så det fick bli välling.
    Ja den senaste väckan dricker hon sin välling utan minsta lilla arga ljud eller min.
    Jag hoppas det här tidiga uppvaknandet och "gnälligheten" beror på tänder, det syns 2st genom tandköttet nere, men ingen har behagat komma upp än.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Ja, tänder är väldigt troligt. Vidar vaknar också vid 4-tiden, för att han då är så tät i näsan. Så då brukar det funka med nässpray. Om Amy är vaken länge och är ledsen och svår att lägga vid 3/4, då skulle jag nog ge en panodil. Jag vet att man inte ska ge i onödan, men det kan kanske hjälpa både er och henne att sova lite bättre.
    Kram
  4. 2
    Ja, tänder är väldigt troligt. Vidar vaknar också vid 4-tiden, för att han då är så tät i näsan. Så då brukar det funka med nässpray. Om Amy är vaken länge och är ledsen och svår att lägga vid 3/4, då skulle jag nog ge en panodil. Jag vet att man inte ska ge i onödan, men det kan kanske hjälpa både er och henne att sova lite bättre.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Hugo hade några sådana nätter för någon vecka sedan. Tror det var tänder för honom, för strax efter såg jag att första tanden hade "spruckit igenom". Var orolig att det var hans nya grej - att vakna för dagen vid fyra. Men det gick över efter några nätter, och nu sover han till åtta igen (som han inte hade gjort på länge innan det)!

    Hoppas det är tänder för Amy också och att det vänder snart! Kram!
  6. 3
    Hugo hade några sådana nätter för någon vecka sedan. Tror det var tänder för honom, för strax efter såg jag att första tanden hade "spruckit igenom". Var orolig att det var hans nya grej - att vakna för dagen vid fyra. Men det gick över efter några nätter, och nu sover han till åtta igen (som han inte hade gjort på länge innan det)!

    Hoppas det är tänder för Amy också och att det vänder snart! Kram!

Liknande trådar

  1. Vaknar tidigt!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 13:16
  2. Vaknar tidigt
    By xsannas in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 10:34
  3. Vaknar tidigt!?
    By alissa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 20:34
  4. Vaknar tidigt....
    By Maggan.... in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 16:43
  5. vaknar TIDIGT!!
    By imported_nettan in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar