Kräks genom näsan?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Kräks genom näsan?

    Får era bäbisar upp kräks genom näsan när de kräks?
    Min lilla Hedvig är ingen kräkbäbis, kräks ganska sällan och lite, men ibland när hon ligger platt på rygg så får hon uppstötningar och då ser man ibland att det rinner mjölk genom näsan och att hon frustar och nyser och har lite jobbigt en stund. Detta kan komma även när det är en pytteliten kräkning som knappt når ner till tröjan, om ni fattar vad jag menar. Det rinner lite längs kinden och kommer några droppar genom näsan. Jag tycker det ser obehagligt ut och kan inte påminna mig att mina andra barn gjort så.

    Hur gör era barn? Kommer det kräks genom näsan?
    Mamma till fyra barn, 3, 7, 9 och 15 år gamla.
  2. 1
    Kräks genom näsan? Får era bäbisar upp kräks genom näsan när de kräks?
    Min lilla Hedvig är ingen kräkbäbis, kräks ganska sällan och lite, men ibland när hon ligger platt på rygg så får hon uppstötningar och då ser man ibland att det rinner mjölk genom näsan och att hon frustar och nyser och har lite jobbigt en stund. Detta kan komma även när det är en pytteliten kräkning som knappt når ner till tröjan, om ni fattar vad jag menar. Det rinner lite längs kinden och kommer några droppar genom näsan. Jag tycker det ser obehagligt ut och kan inte påminna mig att mina andra barn gjort så.

    Hur gör era barn? Kommer det kräks genom näsan?
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2

    Caspian har inte gjort det...

    men jag vet att ettan gjorde det. Fast det sprutade ur både mun och näsa, riktiga kaskader! Däremot känner jag igen de sura uppstötningarna, C får det då och då oxå och blir ledsen, de kommer speciellt när han ligger och stånkar och knorrar. Så är det väl när de äter hela tiden
  4. 2
    Caspian har inte gjort det... men jag vet att ettan gjorde det. Fast det sprutade ur både mun och näsa, riktiga kaskader! Däremot känner jag igen de sura uppstötningarna, C får det då och då oxå och blir ledsen, de kommer speciellt när han ligger och stånkar och knorrar. Så är det väl när de äter hela tiden
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Oj ja! Isac är ju en riktig kräkunge och det kommer massor genom både mun och näsa. Det är lite läskigt ibland när det är segt och stockar sej. nu klarar han av det bättre än när han var alldeles ny, men det är fortfarande lite jobbigt.Tror inte det är nån fara, det blir nog så eftersom mun o näsa är så nära på de små.
  6. 3
    Oj ja! Isac är ju en riktig kräkunge och det kommer massor genom både mun och näsa. Det är lite läskigt ibland när det är segt och stockar sej. nu klarar han av det bättre än när han var alldeles ny, men det är fortfarande lite jobbigt.Tror inte det är nån fara, det blir nog så eftersom mun o näsa är så nära på de små.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Nej, faktiskt inte

    trots att Elian är en riktig kräkbebis, så har jag aldrig sett att det kommer genom näsan.
  8. 4
    Nej, faktiskt inte trots att Elian är en riktig kräkbebis, så har jag aldrig sett att det kommer genom näsan.

Liknande trådar

  1. Leia kräks och kräks och kräks.
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 03:30
  2. Juni bara kräks och kräks
    By bibbi_ in forum _0307 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 22:44
  3. Mjölk genom näsan???
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 19:27
  4. Prat genom näsan
    By Frågvis in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 20:35
  5. Kan inte andas genom näsan
    By nickan73 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar