Vad får era 00-or i julklapp?
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Vad får era 00-or i julklapp?

    Det börjar ju bli hög tid att fundera på det. Vad får era 00-or? Lite tips vore inte helt fel.....
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  2. 1
    Vad får era 00-or i julklapp? Det börjar ju bli hög tid att fundera på det. Vad får era 00-or? Lite tips vore inte helt fel.....
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Mmm, det börjar bli dags ...
    Hampus tycker Lego är toppen just nu. Gärna tekniklego eller lite större Legoprojekt. Så mera Lego blir det.

    Han har också önskat sig spel i olika former, dels till Xboxen och också Kalaha och ett Scooby Doo-spel. Mjukdjur, radiostyrd bil, kläder, lite godis och böcker.

    Kram Elle
  4. 2
    Mmm, det börjar bli dags ...
    Hampus tycker Lego är toppen just nu. Gärna tekniklego eller lite större Legoprojekt. Så mera Lego blir det.

    Han har också önskat sig spel i olika former, dels till Xboxen och också Kalaha och ett Scooby Doo-spel. Mjukdjur, radiostyrd bil, kläder, lite godis och böcker.

    Kram Elle
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Jaa, det är svårt nu tycker jag... Hon har ju så himla mycket saker tycker jag. Vi håller på "mutar" båda stora tjejerna att jag ska få rensa i deras rum innan jul, då ska dom få 100 kr. Tilda snart 5 har nappat, men Louise är tveksam...
    Iaf. så önskar hon sig mest av allt en bratz som åker skridskor... Gillar INTE bratz, men få se om jag blir övertalad... Annars blir det nog någon/några nya musik CD:n, något sällskapsspel, lite böcker iaf. Håller på leta sådana lättlästa böcker som hon kan läsa själv. Sago Cd önskar hon oxå.
  6. 3
    Jaa, det är svårt nu tycker jag... Hon har ju så himla mycket saker tycker jag. Vi håller på "mutar" båda stora tjejerna att jag ska få rensa i deras rum innan jul, då ska dom få 100 kr. Tilda snart 5 har nappat, men Louise är tveksam...
    Iaf. så önskar hon sig mest av allt en bratz som åker skridskor... Gillar INTE bratz, men få se om jag blir övertalad... Annars blir det nog någon/några nya musik CD:n, något sällskapsspel, lite böcker iaf. Håller på leta sådana lättlästa böcker som hon kan läsa själv. Sago Cd önskar hon oxå.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Saga får ridskolelegot, bratz, prinsessgardiner, prinsessmorgonrock och kalaha samt lite smått och gott.
  8. 4
    Saga får ridskolelegot, bratz, prinsessgardiner, prinsessmorgonrock och kalaha samt lite smått och gott.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Vad många presenter! Fast ni kanske inte får från så många andra håll. Mina barn får så mycket paket på julafton så vi håller ner det lite från vårt håll. Vi pytsar ut lite finare saker i adventskalendern ibland så det blir lite spridning på det, julafton blir nästan absurd annars och barnen somnar mitt i röran innan de hunnit öppna allt.
  10. 5
    Vad många presenter! Fast ni kanske inte får från så många andra håll. Mina barn får så mycket paket på julafton så vi håller ner det lite från vårt håll. Vi pytsar ut lite finare saker i adventskalendern ibland så det blir lite spridning på det, julafton blir nästan absurd annars och barnen somnar mitt i röran innan de hunnit öppna allt.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Linus är oxå

    väldigt förtjust i kalaha! HAn önskar sig det han med, men jag berättade då att vi ju faktiskt har det spelet hemma, hans storebror fick det för nåt år sen.

    För Linus del blir det nog oxåp spe till playstation och x-boxen, ev ett shack-spel som han kan spela själv på (nån datormekanism i det hela), aknske mer tekniklego...ja det är lite svårt.....
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  12. 6
    Linus är oxå väldigt förtjust i kalaha! HAn önskar sig det han med, men jag berättade då att vi ju faktiskt har det spelet hemma, hans storebror fick det för nåt år sen.

    För Linus del blir det nog oxåp spe till playstation och x-boxen, ev ett shack-spel som han kan spela själv på (nån datormekanism i det hela), aknske mer tekniklego...ja det är lite svårt.....
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    SagoCD är smart

    med böcker man kan läsa till. Det gillar Linus. Kom just på att jag ju oxå beställt en Bamse-prenumeration från nån jultidning så det får han oxå. OCh så ska han få en cd-skiva, en HAmmerfall skiva som är signerad till honom personligen. HAn kommer att bli överlycklig.
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  14. 7
    SagoCD är smart med böcker man kan läsa till. Det gillar Linus. Kom just på att jag ju oxå beställt en Bamse-prenumeration från nån jultidning så det får han oxå. OCh så ska han få en cd-skiva, en HAmmerfall skiva som är signerad till honom personligen. HAn kommer att bli överlycklig.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    En till som

    gillar KAlaha. Verkar vara ett populärt spel bland 6-åringar.
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  16. 8
    En till som gillar KAlaha. Verkar vara ett populärt spel bland 6-åringar.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    det är inte bara ifrån oss , utan från mormor och farmor oxå , det är det hon önskat sig som jag vet att hon får=)
    Legot och morgonrocken får hon av oss och lite smått och gott i 24 kalendern...
  18. 9
    det är inte bara ifrån oss , utan från mormor och farmor oxå , det är det hon önskat sig som jag vet att hon får=)
    Legot och morgonrocken får hon av oss och lite smått och gott i 24 kalendern...
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10
    ja visst är det roligt, de har blivit så stora tycker jag.
    Saga spelar alla möjliga spel jag trodde att hon inte fixade, vilka höga tankar jag har om henne=)

    kalaha är ju ett rätt bra spel. så då kan man ju tänka sig att spela tillsammans utan att tråka ut sig,, är rätt trött på finns i sjön ,,,=)
  20. 10
    ja visst är det roligt, de har blivit så stora tycker jag.
    Saga spelar alla möjliga spel jag trodde att hon inte fixade, vilka höga tankar jag har om henne=)

    kalaha är ju ett rätt bra spel. så då kan man ju tänka sig att spela tillsammans utan att tråka ut sig,, är rätt trött på finns i sjön ,,,=)
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11

    HAha

    ja det är faktiskt roligare och spela lite mer "vuxenspel" än bara finns i sjön eller memory...

    Linus fixar oxå en hel del spel som jag ialdrig trodde han kunde. Tex shack!! Det är ett spel som inte ens jag kan! Och kalaha har jag aldrig spelat, men Linus har lovat att lära mig.
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  22. 11
    HAha ja det är faktiskt roligare och spela lite mer "vuxenspel" än bara finns i sjön eller memory...

    Linus fixar oxå en hel del spel som jag ialdrig trodde han kunde. Tex shack!! Det är ett spel som inte ens jag kan! Och kalaha har jag aldrig spelat, men Linus har lovat att lära mig.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Linnea ska få

    en tamagotsi (vet inte hur det stavas) örhängen, pyjamas, ritpennor och papper, läs och skrivböcker, sagoCD.
  24. 12
    Linnea ska få en tamagotsi (vet inte hur det stavas) örhängen, pyjamas, ritpennor och papper, läs och skrivböcker, sagoCD.
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13
    William fàr av oss Lego flygplanet, bok om späckhuggare, dinousar byggset och nàgot till. Han fàr Lego polisstation av mina föräldrar.
  26. 13
    William fàr av oss Lego flygplanet, bok om späckhuggare, dinousar byggset och nàgot till. Han fàr Lego polisstation av mina föräldrar.
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14
    Evelina frå en tv (tillsammans med lillasyster) till deras rum, en 14 tums med inbyggd dvd. Sen ska vi köpa något spel från oss också.

    Vet att hon får ett dataspel, en saccosäck och lite mer av mormor & morfar och moster.
    Väldigt svårt att hitta på vettiga saker men som tur är så har jag en syster som är lärare och vill köpa pedagogiska saker så hon föreslog själv ett dataspel som hon visste skulle passa.
    Jag behöver också mer tips, farmor & farfar kommer säkert fråga snart också.

    /Nettis
  28. 14
    Evelina frå en tv (tillsammans med lillasyster) till deras rum, en 14 tums med inbyggd dvd. Sen ska vi köpa något spel från oss också.

    Vet att hon får ett dataspel, en saccosäck och lite mer av mormor & morfar och moster.
    Väldigt svårt att hitta på vettiga saker men som tur är så har jag en syster som är lärare och vill köpa pedagogiska saker så hon föreslog själv ett dataspel som hon visste skulle passa.
    Jag behöver också mer tips, farmor & farfar kommer säkert fråga snart också.

    /Nettis
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    en tv

    Det låter kanonbra att få.
    Vi flyttade i somras, vi bor nu i etagelägenhet, barnen har varsitt rum där uppe och så är det ett litet allrum när man kommer upp för trappen. Vi har hela tiden sagt att barnen ska få ha en tv däruppe, då ställer vi även upp dvdn, videon och så deras pluginspel. Skönt att slippa de grejerna nere i vardagsrummet.

    Vi vet inte vad vi ska köpa en beg tv till dem, eller en ny tv till oss.
  30. 15
    en tv Det låter kanonbra att få.
    Vi flyttade i somras, vi bor nu i etagelägenhet, barnen har varsitt rum där uppe och så är det ett litet allrum när man kommer upp för trappen. Vi har hela tiden sagt att barnen ska få ha en tv däruppe, då ställer vi även upp dvdn, videon och så deras pluginspel. Skönt att slippa de grejerna nere i vardagsrummet.

    Vi vet inte vad vi ska köpa en beg tv till dem, eller en ny tv till oss.
  31. Medlem sedan
    Feb 2000
    #16

    Linus har oxå önskat sig en

    tamagotchi, fast han kommer inte att få nån, inte från oss iaf..... Den ska ju hållas vid liv och han får inte ta med den till skolan....
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  32. 16
    Linus har oxå önskat sig en tamagotchi, fast han kommer inte att få nån, inte från oss iaf..... Den ska ju hållas vid liv och han får inte ta med den till skolan....
  33. Medlem sedan
    Dec 1999
    #17
    Vi köpte en ny tv till oss själva och då fick dom in våran gamla i deras rum men den är på väg att gå sönder så när SIBA sålde en 14 tums tv med dvd för 990 kr förra månaden så köpte jag en direkt.
    Tyckte det va ett kanonbra tillfälle och så ska den upp på väggen sen också för att spara yta.
    Har redan köpt upphägningsanordning på IKEA också.
  34. 17
    Vi köpte en ny tv till oss själva och då fick dom in våran gamla i deras rum men den är på väg att gå sönder så när SIBA sålde en 14 tums tv med dvd för 990 kr förra månaden så köpte jag en direkt.
    Tyckte det va ett kanonbra tillfälle och så ska den upp på väggen sen också för att spara yta.
    Har redan köpt upphägningsanordning på IKEA också.
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18
    Upplysningsvis: Man kan ge den nytt liv!!!

    Här tjatades det en hel del om det tidigare i höstas och jag föll till föga på höstlovet. Sonen fick ta sina sparpengar och köpa en och det har jag faktiskt inte ångrat... På "vår" skola är den tillåten och han har lärt känna nya barn genom denna lilla tingest!

    Vill inte alls ifrågasätta dit beslut - bara berätta att ditt argument inte håller... *fniss*
  36. 18
    Upplysningsvis: Man kan ge den nytt liv!!!

    Här tjatades det en hel del om det tidigare i höstas och jag föll till föga på höstlovet. Sonen fick ta sina sparpengar och köpa en och det har jag faktiskt inte ångrat... På "vår" skola är den tillåten och han har lärt känna nya barn genom denna lilla tingest!

    Vill inte alls ifrågasätta dit beslut - bara berätta att ditt argument inte håller... *fniss*
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19
    Har fortfarande ingen aning! Och nu börjar det bli litet stressat...

    Han har önskat sig en radiostyrd bil, men det kommer mormor och morfar med...

    Antar att det blir ett par ljudböcker, nån dvd och lego...
  38. 19
    Har fortfarande ingen aning! Och nu börjar det bli litet stressat...

    Han har önskat sig en radiostyrd bil, men det kommer mormor och morfar med...

    Antar att det blir ett par ljudböcker, nån dvd och lego...
  39. Åsa m Love
    #20
    Nya skidor och lego, brandstation. Han önskar sig Lilla Melodifestivalen-skivan. Är numera ett big fan av Benjamin. Till det vill han gärna ha en mikrofon, men det får han önska av någon annan.
  40. 20
    Nya skidor och lego, brandstation. Han önskar sig Lilla Melodifestivalen-skivan. Är numera ett big fan av Benjamin. Till det vill han gärna ha en mikrofon, men det får han önska av någon annan.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Min julklapp!
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 14:25
  2. Vad ger ni er man i julklapp?
    By -Catharina- in forum _1106 Junibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 12:21
  3. vad får era små i julklapp
    By mandelblomma in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 09:17
  4. Min julklapp:)
    By Amiling in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 12:27
  5. vad i julklapp
    By petrapeps in forum _95 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar