Vad ska ni köpa i julklapp
Förskoleklass (6-års.)
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Vad ska ni köpa i julklapp

    till era barn?
    Tycker det är så svårt för de har ju typ allt i denna åldern, iallafall har sonen det.. Rummet är överfullt med leksaker, kläder, ja allt man behöver och mycket mer..
    Skulle vara bra om man kunde köpa nåt som är lärorikt, nåt som hjälper en att tex lära sig räkna, läsa.. Men vad skulle det vara?
    Sonen har tex redan Kalle kunskap 2 Ettan PC, Matte riddaräventyret i matteborgen PC, Myror i brallan PC, böcker som man tittar i samtidigt som sagan läses på cd skiva, Alfapetet, Monopol junior, Memory, Puzzel 150 bitars, jag lär mig räkna, fem myror är fler än fyra elefanter film + spel ABC, Världs Atlas, Djur liv jorden runt bok..
    Puzzel funderar vi på att köpa fler för 150 bitars är lätt säger han, så han vill ha svårare.. Men vad mer?
  2. 1
    Vad ska ni köpa i julklapp till era barn?
    Tycker det är så svårt för de har ju typ allt i denna åldern, iallafall har sonen det.. Rummet är överfullt med leksaker, kläder, ja allt man behöver och mycket mer..
    Skulle vara bra om man kunde köpa nåt som är lärorikt, nåt som hjälper en att tex lära sig räkna, läsa.. Men vad skulle det vara?
    Sonen har tex redan Kalle kunskap 2 Ettan PC, Matte riddaräventyret i matteborgen PC, Myror i brallan PC, böcker som man tittar i samtidigt som sagan läses på cd skiva, Alfapetet, Monopol junior, Memory, Puzzel 150 bitars, jag lär mig räkna, fem myror är fler än fyra elefanter film + spel ABC, Världs Atlas, Djur liv jorden runt bok..
    Puzzel funderar vi på att köpa fler för 150 bitars är lätt säger han, så han vill ha svårare.. Men vad mer?
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Min kille gillar pysselböcker med bokstäver, läsning och matematik.
    Gillar han att bygga och konstruera är Geomag jättekul. Det är stavar och kulor som är magnetiska att bygga och konstruera med. Här är en länk som visar det:
    http://www.geomagsa.com/?gclid=CLz3v...FSxEMAodBGzgkA

    Sonen önskar sig dessutom ett mikroskop med tillbehör, Bionicle lego och meccano.
  4. 2
    Min kille gillar pysselböcker med bokstäver, läsning och matematik.
    Gillar han att bygga och konstruera är Geomag jättekul. Det är stavar och kulor som är magnetiska att bygga och konstruera med. Här är en länk som visar det:
    http://www.geomagsa.com/?gclid=CLz3v...FSxEMAodBGzgkA

    Sonen önskar sig dessutom ett mikroskop med tillbehör, Bionicle lego och meccano.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Jag har ju inte en son som gladeligen fixar siffror och bokstäver så vi kan fortfarande satsa på lite sådana spel och jag letar just nu efter något bra pedagogiskt, roligt, lärorikt spel - gärna till PS2.

    Annars kommer vi nog köpa något vanligt spel och någon legosats - det fungerar fortfarande hemma hos oss.
  6. 3
    Jag har ju inte en son som gladeligen fixar siffror och bokstäver så vi kan fortfarande satsa på lite sådana spel och jag letar just nu efter något bra pedagogiskt, roligt, lärorikt spel - gärna till PS2.

    Annars kommer vi nog köpa något vanligt spel och någon legosats - det fungerar fortfarande hemma hos oss.

Liknande trådar

  1. Vad ska ni köpa för julklapp...
    By Ramona_G in forum _02 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 16:46
  2. Köpa kläder i julklapp?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 16:56
  3. vad ska ni köpa i julklapp
    By Millan med 4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 06:14
  4. Vet ni inte vad ni ska köpa i julklapp?
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 22:56
  5. vad ska ni köpa i julklapp
    By tolovi in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar