Februaribebis har anlänt!
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Februaribebis har anlänt!

    Hej,
    Ville bara berätta att februarigruppens andra bebis kom igår, jag födde min dotter på 1496g (v. 29+1) på morgonen. Jag har varit inlagd i 10 dagar för risk för förtidsbörd och hon höll på att komma redan förra torsdagen den 16.e. Som tur väl är så beslöt hon att stanna i magen i en vecka till och anlände alltså igår den 24.e istället. På grund av blödningar vågade de inte ge mig verkhämmande medel, annars kanske hon stannat lite till i magen. Allt ser bra ut än så länge och hon andas vanlig luft i cpap. Idag fick vi faktiskt hålla henne i famnen tätt intill (med slangar och allt) och det kändes underbart. Jag är hemma ett par timmar nu på permis från sjukhuset men ska strax tillbaka. Tänkte bara berätta för er alla jag "talat" med här på forumet de sista veckorna.
    Håll om era magar !
    Hälsningar
    Emmerly
  2. 1
    Februaribebis har anlänt! Hej,
    Ville bara berätta att februarigruppens andra bebis kom igår, jag födde min dotter på 1496g (v. 29+1) på morgonen. Jag har varit inlagd i 10 dagar för risk för förtidsbörd och hon höll på att komma redan förra torsdagen den 16.e. Som tur väl är så beslöt hon att stanna i magen i en vecka till och anlände alltså igår den 24.e istället. På grund av blödningar vågade de inte ge mig verkhämmande medel, annars kanske hon stannat lite till i magen. Allt ser bra ut än så länge och hon andas vanlig luft i cpap. Idag fick vi faktiskt hålla henne i famnen tätt intill (med slangar och allt) och det kändes underbart. Jag är hemma ett par timmar nu på permis från sjukhuset men ska strax tillbaka. Tänkte bara berätta för er alla jag "talat" med här på forumet de sista veckorna.
    Håll om era magar !
    Hälsningar
    Emmerly
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Nämen! Va roligt!!! Grattis!
    Vilken tur att hon stannade en vecka till i alla fall och vad skönt att det går så bra för den lilla Hoppas att allt går bra för er!
    Massor av grattiskramar!
  4. 2
    Nämen! Va roligt!!! Grattis!
    Vilken tur att hon stannade en vecka till i alla fall och vad skönt att det går så bra för den lilla Hoppas att allt går bra för er!
    Massor av grattiskramar!
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Gu va kul! STORT grattis..!!! åhh ja nu längtar jag ännu mer efter min bebis..
    Kram!
  6. 3
    Gu va kul! STORT grattis..!!! åhh ja nu längtar jag ännu mer efter min bebis..
    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Ett jätte grattis!! Det är inte så jättelångt kvar för oss andra heller, längtar. Vad ska hon heta, har ni bestämt det?

    Gosa på! Kram
  8. 4
    Ett jätte grattis!! Det är inte så jättelångt kvar för oss andra heller, längtar. Vad ska hon heta, har ni bestämt det?

    Gosa på! Kram
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    Åhhhh grattis, vad mysigt med en liten bebba. Håller tummar och tår för att hon snart är hemma med er

    KRAM
  10. 5
    Åhhhh grattis, vad mysigt med en liten bebba. Håller tummar och tår för att hon snart är hemma med er

    KRAM
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Vad roligt, grattis! Så skönt att allt gått bra hittills, hoppas det fortsätter på samma sätt.
  12. 6
    Vad roligt, grattis! Så skönt att allt gått bra hittills, hoppas det fortsätter på samma sätt.
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7

    Åh Grattis!

    Grattis till en liten dotter!
    Skönt att hon mår bra!
    *kram*
    ♥♥3 prinsessor & 1 liten prins♥♥
  14. 7
    Åh Grattis! Grattis till en liten dotter!
    Skönt att hon mår bra!
    *kram*
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Stort grattis och så skönt att höra att det ser såpass bra ut fast hon var så tidig. Ser fram emot bilder på henne!
    Grattis än en gång! /Maria
  16. 8
    Stort grattis och så skönt att höra att det ser såpass bra ut fast hon var så tidig. Ser fram emot bilder på henne!
    Grattis än en gång! /Maria
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9

    GRATTIS!!

    Stort grattis!! Våra bebisar ville tydligen inte vänta till februari..men vad skönt att hon mår bra, ja, nu så bra man kan må när man är så liten!!

    Jisses vad stor hon va, Love e född i v.29+1 o vägde 1186gr och läkarna tyckte det var mer än bra. haha.

    Hoppas allt går bra för er!! Jag håller tummarna. Kram Mia!
    5 barnsmamma. Minstingen Malin född 061020 i v.24+3.

    Blogg: http://mohlina.blogdog.se
  18. 9
    GRATTIS!! Stort grattis!! Våra bebisar ville tydligen inte vänta till februari..men vad skönt att hon mår bra, ja, nu så bra man kan må när man är så liten!!

    Jisses vad stor hon va, Love e född i v.29+1 o vägde 1186gr och läkarna tyckte det var mer än bra. haha.

    Hoppas allt går bra för er!! Jag håller tummarna. Kram Mia!
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    WOW,GRATTIS!!!!!!!!!!och välkommen till världen lillskruttan! Hoppas allt är bra med er och att lillan återhämtar sig snabbt.
    kram kram
    ______________________________ _____________
    AngelJo + lillfis v 28
  20. 10
    WOW,GRATTIS!!!!!!!!!!och välkommen till världen lillskruttan! Hoppas allt är bra med er och att lillan återhämtar sig snabbt.
    kram kram
    ______________________________ _____________
    AngelJo + lillfis v 28
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11

    Jättegrattis!!

    Åååå vad roligt..... Längtar såååå tills jag får snuffsa på min lill*
    Sköt om er nu!

    Kram V
  22. 11
    Jättegrattis!! Åååå vad roligt..... Längtar såååå tills jag får snuffsa på min lill*
    Sköt om er nu!

    Kram V
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12
    Grattis till prinsessan! Vad skönt att hon stannade de där extra dagarna. Hoppas att hon snart tjockar på sig och får åka hem med mamma och pappa. Stora kramar från oss och kom gärna in och rapportera när du har tid.
  24. 12
    Grattis till prinsessan! Vad skönt att hon stannade de där extra dagarna. Hoppas att hon snart tjockar på sig och får åka hem med mamma och pappa. Stora kramar från oss och kom gärna in och rapportera när du har tid.
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13

    Oj, grattis till en dotter!

    Vad stor hon var för sin ålder! Skönt att allt har gått bra och mysigt att ni har fått lov att hålla henne!

    *kram*
  26. 13
    Oj, grattis till en dotter! Vad stor hon var för sin ålder! Skönt att allt har gått bra och mysigt att ni har fått lov att hålla henne!

    *kram*
  27. Medlem sedan
    Jul 2006
    #14
    Ett jättegrattis till er!!!
    Skönt att allt ser bra ut, fortsätt gärna att skriva du med så vi får veta hur det går!
    Många kramar!
  28. 14
    Ett jättegrattis till er!!!
    Skönt att allt ser bra ut, fortsätt gärna att skriva du med så vi får veta hur det går!
    Många kramar!
  29. MichelleG BF 17/2
    #15
    Grattis!! Vad roligt att du tog dig tid att skriva. Hoppas att du och tjejen mår bra!

    Tänk att det nu finns 2 februaribarn redan!?!
  30. 15
    Grattis!! Vad roligt att du tog dig tid att skriva. Hoppas att du och tjejen mår bra!

    Tänk att det nu finns 2 februaribarn redan!?!
  31. Medlem sedan
    Jul 2005
    #16
    Härligt att höra att lilltjejen mår bra trots hennes tidiga ankomst...

    Hur funkar det med matning och så? Handmjölkar du och ger henne din bröstmjölk eller är det bara ersättning än så länge? Eller kan du amma henne trots alla slangar?

    Ett stort grattis till din lilla lilla dotter!
  32. 16
    Härligt att höra att lilltjejen mår bra trots hennes tidiga ankomst...

    Hur funkar det med matning och så? Handmjölkar du och ger henne din bröstmjölk eller är det bara ersättning än så länge? Eller kan du amma henne trots alla slangar?

    Ett stort grattis till din lilla lilla dotter!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Stort grattis! Två tjejer ute med andra ord! Om hon kunde övertalas att stanna inne en extra vecka under inläggningen så antar jag att de har kunnat medicinera henne så att allt som ska funka verkligen gör det ;-) Närmare 1½ kg är ju en toppenvikt att utgå ifrån, så hon är nog ikapp innan våra bebisar är ett halvår! Kram på er!
  34. 17
    Stort grattis! Två tjejer ute med andra ord! Om hon kunde övertalas att stanna inne en extra vecka under inläggningen så antar jag att de har kunnat medicinera henne så att allt som ska funka verkligen gör det ;-) Närmare 1½ kg är ju en toppenvikt att utgå ifrån, så hon är nog ikapp innan våra bebisar är ett halvår! Kram på er!
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18
    Nämen grattis! Jag minns att du skrev att din bebis hade fixerat sig tidigt men inte kunde man tror att hon hade så bråttom ut. Stort grattis och lycka till.
  36. 18
    Nämen grattis! Jag minns att du skrev att din bebis hade fixerat sig tidigt men inte kunde man tror att hon hade så bråttom ut. Stort grattis och lycka till.
  37. Medlem sedan
    Jul 2006
    #19
    Grattis! va skönt att det gick så bra,
    Jätte kramar Annelie
  38. 19
    Grattis! va skönt att det gick så bra,
    Jätte kramar Annelie
  39. Medlem sedan
    Feb 2005
    #20
    Grattis Vad härligt att allt gått så bra - att det räcker med vanlig luft i CPAP framför allt.
    Kram,
  40. 20
    Grattis Vad härligt att allt gått så bra - att det räcker med vanlig luft i CPAP framför allt.
    Kram,
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Februaribebis?
    By lemon in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 07:26
  2. Februaribebis!
    By PrinsessansDagbok in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 22:21
  3. februaribebis!!
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 18:48
  4. Februaribebis
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 21:53
  5. Februaribebis...
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 21:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar