Diabetes ?
Kropp & hälsa
  1. xxxx
    #1

    Diabetes ?

    Vilka symptom har man vid diabetes ? Jag gjorde glukosbelastning när jag var gravid och jag hade inte gravdiabetes men bm sa att det var lite högt men under gränsen. Löper jag större risk nu att få diabetes ? är smal 166 cm 50 kg. Jag har problem med förstoppningar plus att jag har haft ett par svampinfektioner i underlivet men inget annat. Kan jag ha fått diabetes ?
  2. 1
    Diabetes ? Vilka symptom har man vid diabetes ? Jag gjorde glukosbelastning när jag var gravid och jag hade inte gravdiabetes men bm sa att det var lite högt men under gränsen. Löper jag större risk nu att få diabetes ? är smal 166 cm 50 kg. Jag har problem med förstoppningar plus att jag har haft ett par svampinfektioner i underlivet men inget annat. Kan jag ha fått diabetes ?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Hej!! De mest vanliga tecknen för att man drabbats av diabetes är ökad törst och ökad urinmängd, vid typ 1 är också viktnedgång ett tecken. Nu vet ju inte jag vilket resultat du fick på din glukosbelastning . Är du orolig så kan du ju be att få läna ett blodprov där de mäter ditt HbA1c ( långtidsvärde) Då får du ett bra svar på om dina sockervärden ligger för högt
  4. 2
    Hej!! De mest vanliga tecknen för att man drabbats av diabetes är ökad törst och ökad urinmängd, vid typ 1 är också viktnedgång ett tecken. Nu vet ju inte jag vilket resultat du fick på din glukosbelastning . Är du orolig så kan du ju be att få läna ett blodprov där de mäter ditt HbA1c ( långtidsvärde) Då får du ett bra svar på om dina sockervärden ligger för högt

Liknande trådar

  1. Diabetes
    By Foppa21 in forum Diabetes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 08:17
  2. Diabetes?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 15:20
  3. Ni med diabetes.(även på diabetes )
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 14:44
  4. diabetes?
    By H med E in forum Diabetes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 10:27
  5. Det ÄR diabetes...
    By - Veronica - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 21:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar