angående julklappar
_00 Alla barn
  1. milla m nico 00
    #1

    angående julklappar

    läste här under pm julklappar. Jag har lite julklapps mani när jag köper åt min son. firade första gången julen med min svärföräldrar förra julen och de höll på att dimpa ur soffan när det märkte hur mycket julklappar min son fick. hur mycket köper ni åt era barn?
  2. 1
    angående julklappar läste här under pm julklappar. Jag har lite julklapps mani när jag köper åt min son. firade första gången julen med min svärföräldrar förra julen och de höll på att dimpa ur soffan när det märkte hur mycket julklappar min son fick. hur mycket köper ni åt era barn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Jag handlar...

    nog klappar för ca 1000:-

    Förra året resonerade jag som så att om sonen får för många klappar så tröttnar han på att öppna alla. Då är det bättre att köpa något han verkligen vill ha.

    Han kommer ändå att få klappar av morföräldrarna, moster, morbror och kusinen. Sen firar han även jul med sin pappa och hans släktingar.

    I år har jag inte bestämt mig om det ska bli två lite dyrare eller mer i antal men inte så dyra. Men runt tusenlappen lär det nog bli i år oxå.

    Sen har jag den förbenade kalandern som jag måste fixa... Där går det oxå på några hundrlappar utöver klapparna...
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  4. 2
    Jag handlar... nog klappar för ca 1000:-

    Förra året resonerade jag som så att om sonen får för många klappar så tröttnar han på att öppna alla. Då är det bättre att köpa något han verkligen vill ha.

    Han kommer ändå att få klappar av morföräldrarna, moster, morbror och kusinen. Sen firar han även jul med sin pappa och hans släktingar.

    I år har jag inte bestämt mig om det ska bli två lite dyrare eller mer i antal men inte så dyra. Men runt tusenlappen lär det nog bli i år oxå.

    Sen har jag den förbenade kalandern som jag måste fixa... Där går det oxå på några hundrlappar utöver klapparna...
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Vi köper 1-2 saker för sen får de multum med klappar från hela släkten (enda barnen)...Det är hopplöst, men jag försöker att få folk att begränsa sig...

    Men jag räknade ut att det inte är en omöjlighet att de tillsammans får 60-70 nya grejer. Om det blir så så vette fåglarna var de sakerna ska stå...för deras rum är knökfullt och rensat.
  6. 3
    Vi köper 1-2 saker för sen får de multum med klappar från hela släkten (enda barnen)...Det är hopplöst, men jag försöker att få folk att begränsa sig...

    Men jag räknade ut att det inte är en omöjlighet att de tillsammans får 60-70 nya grejer. Om det blir så så vette fåglarna var de sakerna ska stå...för deras rum är knökfullt och rensat.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Jo, det blir för en hel del, för några tusen säkert. Men så får han knappt från några andra än oss (möjligen långt efter jul).
    Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga om mina svärföräldrar haft synpunkter på det. Det enda är väl om barnet självt får så många att det inte orkar öppna/blir glad för dem. Annars kan man väl köpa så mkt man har råd med (om man nu gillar det alltså...)?
    Hur tänker du själv?
  8. 4
    Jo, det blir för en hel del, för några tusen säkert. Men så får han knappt från några andra än oss (möjligen långt efter jul).
    Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga om mina svärföräldrar haft synpunkter på det. Det enda är väl om barnet självt får så många att det inte orkar öppna/blir glad för dem. Annars kan man väl köpa så mkt man har råd med (om man nu gillar det alltså...)?
    Hur tänker du själv?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Målet är 1 julklapp per barn!

    Vi bestämde förra året att begränsa antalet julklappar till våra barn. Vi försöker att själva bara ge en sak till vardera barnet (fast det blev nog två från mig om man räknar klappen under sängen på morgonen) och vi uppmanar släkten att bara ge en enda klapp per person och barn. Det räcker och blir över ändå... Och vi har inte så värst många släktingar. Och fastänk jag är en rätt sträng leksaksasket så tycker jag att vi drunknar i lekprylar i hela lägenheten... Jag lägger heller pengar på teater- och biobesök eller vara ute på stan och fika med barnen (som jag visserligen inte har tid med numera som nybliven kaféägare...).
  10. 5
    Målet är 1 julklapp per barn! Vi bestämde förra året att begränsa antalet julklappar till våra barn. Vi försöker att själva bara ge en sak till vardera barnet (fast det blev nog två från mig om man räknar klappen under sängen på morgonen) och vi uppmanar släkten att bara ge en enda klapp per person och barn. Det räcker och blir över ändå... Och vi har inte så värst många släktingar. Och fastänk jag är en rätt sträng leksaksasket så tycker jag att vi drunknar i lekprylar i hela lägenheten... Jag lägger heller pengar på teater- och biobesök eller vara ute på stan och fika med barnen (som jag visserligen inte har tid med numera som nybliven kaféägare...).
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Oj! Med din princip skulle vår son få fem klappar. Är det nåt i den stilen du tänker dig, så har du all min respekt, men det känns "konstigt" för mig, jag skulle inte fixat att vara såpass sträng.
    (Om det inte hade varit för att vi absolut inte hade pengar, förstås, för då är det såklart helt ok.)
  12. 6
    Oj! Med din princip skulle vår son få fem klappar. Är det nåt i den stilen du tänker dig, så har du all min respekt, men det känns "konstigt" för mig, jag skulle inte fixat att vara såpass sträng.
    (Om det inte hade varit för att vi absolut inte hade pengar, förstås, för då är det såklart helt ok.)

Liknande trådar

  1. Angående julklappar
    By Julklappsfunderaren in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 20:35
  2. Angående rättvisa julklappar igen..
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 11:47
  3. Angående julklappar?
    By Majsan med Y0103 & E0407 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 15:22
  4. Angående julklappar
    By ASU in forum Styvfamiljer
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 17:37
  5. Angående julklappar.
    By ASU in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar