Toppar stegligan!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Toppar stegligan!

    Förra veckan startade en stegutmaning här på jobbet. Vi är fyra studentcentrum som ska tävla mot varandra i en månad, och så blir det prisutdelning på vår stora julfest!. Igår hade vi vår första veckoavläsning, och jag var den som hade stegat mest här på mitt studentcentrum. Blev både glad och överraskad, eftersom jag tyckte att jag inte rört så mycket på mig. 72 500 steg landade jag på, och det inkluderar två pass på gymmet (StepUp+medelpass) samt två stavgångsturer om ca 40 minuter. Ska bli intressant att se vad räknaren landar på nån vecka när jag känner mig nöjd med motionen (om jag nu hinner bli frisk innan jul *morr*)!

    Förresten: finns det någon riktlinje för hur många steg man bör gå på en dag? Jag har ju absolut ingen aning! Själv har jag haft som mål att gå i snitt 10000 steg/dag, men jag har ingen aning om detta är lite eller mycket!
  2. 1
    Toppar stegligan! Förra veckan startade en stegutmaning här på jobbet. Vi är fyra studentcentrum som ska tävla mot varandra i en månad, och så blir det prisutdelning på vår stora julfest!. Igår hade vi vår första veckoavläsning, och jag var den som hade stegat mest här på mitt studentcentrum. Blev både glad och överraskad, eftersom jag tyckte att jag inte rört så mycket på mig. 72 500 steg landade jag på, och det inkluderar två pass på gymmet (StepUp+medelpass) samt två stavgångsturer om ca 40 minuter. Ska bli intressant att se vad räknaren landar på nån vecka när jag känner mig nöjd med motionen (om jag nu hinner bli frisk innan jul *morr*)!

    Förresten: finns det någon riktlinje för hur många steg man bör gå på en dag? Jag har ju absolut ingen aning! Själv har jag haft som mål att gå i snitt 10000 steg/dag, men jag har ingen aning om detta är lite eller mycket!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Tror 10.000 steg/dag räknas som hälsosamt Bra jobbat
  4. 2
    Tror 10.000 steg/dag räknas som hälsosamt Bra jobbat
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Vad roligt att du är den som stegat bäst! :-)
  6. 3
    Vad roligt att du är den som stegat bäst! :-)

Liknande trådar

  1. Torra toppar
    By annchen in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 10:52
  2. Basic toppar
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 22:56
  3. grå toppar?
    By majsanr in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 11:03
  4. 2 söta toppar
    By kizze66 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 20:57
  5. Hur många toppar...
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 22:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar