Magen bara växer o växer
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Magen bara växer o växer

    Hej!

    Kan inte fatta att magen har kunnat bli så stor redan, känner av livmodern hela tiden när jag sitter, känner definitivt att barnet rör på sig med jämna mellanrum och undrar hur det här ska sluta, magen känns större för varje dag. Har gått upp 2 kg sen i fredags, totalt 4, och börjar bli lätt förtvivlad (väger lika mycket nu som när jag var i v. 30 med sonen. När jag väntade honom för nästan 5 år sedan hade jag en söt liten "bula" i v. 20 och hade inte gått upp något alls, och nu ser jag ut som i v. 25 eller något. "Då" kände jag mig inte rundare annars, men nu tycker jag att jag ser svullen ut i ansiktet och att höfterna har blivit bredare. Illamåendet varade i 5 veckor förra, nu har jag snart haft det i 9 veckor, och livmoderkänningar i princip hela tiden, inte roligt när det känns som det drar och sliter inne i magen! Är minnet kort eller kan det verkligen vara så stor skillnad?

    Och ja, det är bara en bebis i magen ;-)


    Hälsningar,
    Kristina bf 4/6
  2. 1
    Magen bara växer o växer Hej!

    Kan inte fatta att magen har kunnat bli så stor redan, känner av livmodern hela tiden när jag sitter, känner definitivt att barnet rör på sig med jämna mellanrum och undrar hur det här ska sluta, magen känns större för varje dag. Har gått upp 2 kg sen i fredags, totalt 4, och börjar bli lätt förtvivlad (väger lika mycket nu som när jag var i v. 30 med sonen. När jag väntade honom för nästan 5 år sedan hade jag en söt liten "bula" i v. 20 och hade inte gått upp något alls, och nu ser jag ut som i v. 25 eller något. "Då" kände jag mig inte rundare annars, men nu tycker jag att jag ser svullen ut i ansiktet och att höfterna har blivit bredare. Illamåendet varade i 5 veckor förra, nu har jag snart haft det i 9 veckor, och livmoderkänningar i princip hela tiden, inte roligt när det känns som det drar och sliter inne i magen! Är minnet kort eller kan det verkligen vara så stor skillnad?

    Och ja, det är bara en bebis i magen ;-)


    Hälsningar,
    Kristina bf 4/6
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    det kan vara jättestor skillna

    från en grav till en annan

    Ofta reagerar kroppen tidigare vid andra graviditeten iom att magen varit uttänjd en gång... man har inte samma muskulatur som man hade första gången.

    Därmed inte sagt att slutresultatet behöver bli värre, jag var lika stor i vecka 35 vid båda mina förra graviditeter trots att magen i vecka 12 andra gånger var som i vecka 20 första...

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    det kan vara jättestor skillna från en grav till en annan

    Ofta reagerar kroppen tidigare vid andra graviditeten iom att magen varit uttänjd en gång... man har inte samma muskulatur som man hade första gången.

    Därmed inte sagt att slutresultatet behöver bli värre, jag var lika stor i vecka 35 vid båda mina förra graviditeter trots att magen i vecka 12 andra gånger var som i vecka 20 första...
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Tack för ditt uppmuntrande svar! Jag hoppas att det blir så för mig med.

    Hälsningar,
    Kristina bf 4/6
  6. 3
    Tack för ditt uppmuntrande svar! Jag hoppas att det blir så för mig med.

    Hälsningar,
    Kristina bf 4/6

Liknande trådar

  1. magen växer!
    By ho0mii3z in forum _1107 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 19:26
  2. Inte bara magen som växer????
    By -Helena m AoM- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 19:32
  3. Magen bara växer snart spricker jag
    By engelnore in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 11:19
  4. Oj oj vad magen växer!
    By sol¤ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 15:22
  5. magen växer...
    By wivsan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 18:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar