hjälp!
Abort
  1. olycklig
    #1

    hjälp!

    e gravid o kan av alla möjliga anledningar inte behålla barnet.
    har tid i morgon för att diskutera antingen kirurgisk eller medicinsk.

    saken är den att väljer jag medicinsk så tar jag andra tabletten på lördag och jag ska joibba lördag kväll... hur går det? kan man jobba eller måste man vara hemma?
    om mna gör kirurgisk ska man varahemma några dagar då med?

    jag vill veta allt!
  2. 1
    hjälp! e gravid o kan av alla möjliga anledningar inte behålla barnet.
    har tid i morgon för att diskutera antingen kirurgisk eller medicinsk.

    saken är den att väljer jag medicinsk så tar jag andra tabletten på lördag och jag ska joibba lördag kväll... hur går det? kan man jobba eller måste man vara hemma?
    om mna gör kirurgisk ska man varahemma några dagar då med?

    jag vill veta allt!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Jobbigt!

    Tror inte det är lämpligt alls att gå och jobba efter att man har tagit sista tabletten. Man kan både blöda mycket och ha rejält ont!

    Efter en kirurgisk abort bör man nog oxå vila ett tag eftersom man både varit sövd och utsatt kroppen för ett ingrepp. Ett par dagar får du nog räkna med att vara hemma i alla fall.

    Hoppas allt går bra!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Jobbigt! Tror inte det är lämpligt alls att gå och jobba efter att man har tagit sista tabletten. Man kan både blöda mycket och ha rejält ont!

    Efter en kirurgisk abort bör man nog oxå vila ett tag eftersom man både varit sövd och utsatt kroppen för ett ingrepp. Ett par dagar får du nog räkna med att vara hemma i alla fall.

    Hoppas allt går bra!
  5. Anonym
    #3

    Jag gjorde en sen abort

    och fick alltså både ta tabletter, födde fram fostret och sedan en skrapning under narkos. Jag mådde inte alls illa eller hade ont efteråt, och blödde med avslag ungefär som efter mina förlossningar. Det var på det stora hela rätt likt mina förlossningar, och även då var jag på benen direkt efteråt.

    Tror det är väldigt olika, och jag skulle inte chansa på att jobba.
  6. 3
    Jag gjorde en sen abort och fick alltså både ta tabletter, födde fram fostret och sedan en skrapning under narkos. Jag mådde inte alls illa eller hade ont efteråt, och blödde med avslag ungefär som efter mina förlossningar. Det var på det stora hela rätt likt mina förlossningar, och även då var jag på benen direkt efteråt.

    Tror det är väldigt olika, och jag skulle inte chansa på att jobba.
  7. Panik!!!
    #4
    Hur sen abort gjorde du ( om man får fråga)? Går med ångesttankar och vet inte hur jag ska göra. Detta är min 3 e graviditet på 3 år och jag har ett väldigt sjukt barn sen tidigare... så jag vet inte om jag orkar. Vet inte heller om jag kan ta ett beslut att göra abort, även om det kanske skulle vara det bästa för hela familjen. Mår sååå dåligt. Och tiden bara går...
  8. 4
    Hur sen abort gjorde du ( om man får fråga)? Går med ångesttankar och vet inte hur jag ska göra. Detta är min 3 e graviditet på 3 år och jag har ett väldigt sjukt barn sen tidigare... så jag vet inte om jag orkar. Vet inte heller om jag kan ta ett beslut att göra abort, även om det kanske skulle vara det bästa för hela familjen. Mår sååå dåligt. Och tiden bara går...

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar