ettårskontroll
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    ettårskontroll

    Jisses vilken blick Astrid gav sköterskan efter vaccinationen
    Anars var allt bra, de hade dock ingen annan lösning än tillväxthormon på hennes pyttiga fötter (börjar bli riktigt oroad, hittar inga dojjor till ungen...)

    Iaf: 72cm lång, 8.9kilo (prick och 46cm homf (så vi firade sprutan med en ny mössa i stl 2-6 månader alla andra åker ju ner i ögonen

    Så hur stora är era små godisar?
  2. 1
    ettårskontroll Jisses vilken blick Astrid gav sköterskan efter vaccinationen
    Anars var allt bra, de hade dock ingen annan lösning än tillväxthormon på hennes pyttiga fötter (börjar bli riktigt oroad, hittar inga dojjor till ungen...)

    Iaf: 72cm lång, 8.9kilo (prick och 46cm homf (så vi firade sprutan med en ny mössa i stl 2-6 månader alla andra åker ju ner i ögonen

    Så hur stora är era små godisar?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Vilmes siffror!

    På ettårskontrollen, visserligen en vecka i förväg, var 10410g och 76cm. han har gått upp 8050g och vuxit 29cm på ett år. Slå det om ni kan..

    Tråkigt med fötterna.. Har inte kavat strl 18? Eller är det för stort oxå..? Hm har ju små skor, men de kanske inte är så stabila om hon går och så...
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  4. 2
    Vilmes siffror! På ettårskontrollen, visserligen en vecka i förväg, var 10410g och 76cm. han har gått upp 8050g och vuxit 29cm på ett år. Slå det om ni kan..

    Tråkigt med fötterna.. Har inte kavat strl 18? Eller är det för stort oxå..? Hm har ju små skor, men de kanske inte är så stabila om hon går och så...
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Vi ska på ett års kontroll imorgon, så jag får återkomma. men det var skönt att höra att det finns fler bebisar med litet huvud! En vikarie på bvc (en gammal dam) blev alldeles till sig en gång när vi var där, för hon hade ju för litet huvud... Jaha och liksom... Tror att Ellen har ungefär samma som din tjej. Bara det att hon är lite större i övrigt... Återkommer imorgon...
  6. 3
    Vi ska på ett års kontroll imorgon, så jag får återkomma. men det var skönt att höra att det finns fler bebisar med litet huvud! En vikarie på bvc (en gammal dam) blev alldeles till sig en gång när vi var där, för hon hade ju för litet huvud... Jaha och liksom... Tror att Ellen har ungefär samma som din tjej. Bara det att hon är lite större i övrigt... Återkommer imorgon...
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Theos siffror

    Ett år och fem dagar gammal:
    Vikt: 10760 g (+ 6875 g sedan födseln)
    Längd: 76,5 cm (+24,5 cm)
    Huvud: 49,6 cm (+12,1 cm)

    Han ligger nästan precis på medel vad gäller längd och vikt, huvudet är däremot lite större .
  8. 4
    Theos siffror Ett år och fem dagar gammal:
    Vikt: 10760 g (+ 6875 g sedan födseln)
    Längd: 76,5 cm (+24,5 cm)
    Huvud: 49,6 cm (+12,1 cm)

    Han ligger nästan precis på medel vad gäller längd och vikt, huvudet är däremot lite större .
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    var ju tvungen

    att räkna hur mycket astrid vuxit; 28 cm och 6,3 kilo - alltid något

    Hittar inga vinterskor från kavat i stl 18, vi har ett par i 19 med kardborre men de ramlar bara va så jag får leta några med snörning tror jag. Behöver ett par varma pjucks, annars har jag ett par underbara små timberalnd liknande skor med pingu på.
  10. 5
    var ju tvungen att räkna hur mycket astrid vuxit; 28 cm och 6,3 kilo - alltid något

    Hittar inga vinterskor från kavat i stl 18, vi har ett par i 19 med kardborre men de ramlar bara va så jag får leta några med snörning tror jag. Behöver ett par varma pjucks, annars har jag ett par underbara små timberalnd liknande skor med pingu på.
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    jisses

    vad såna där tanter kan få för sig saker...
    Har haft jätetur med mina bvc-tanter (är inne på tredje alla har varit rätt avslappnade och inte haussat upp sig så mycket, skönt!

    Är säker på att Ellens huvud innehåller mer än tantens
  12. 6
    jisses vad såna där tanter kan få för sig saker...
    Har haft jätetur med mina bvc-tanter (är inne på tredje alla har varit rätt avslappnade och inte haussat upp sig så mycket, skönt!

    Är säker på att Ellens huvud innehåller mer än tantens
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    fina siffror

    Det var lite kul att vi hade tid idag för det var hennes bf (fast hon är född den 16e november).

    Ja de växer så olika de små liven. Min äldsta var större än Astrid redan när hon cvar nio månader, idag är hon väl som en 6-7åring fast hon bara är 4,5år...
    Mellan har varit just mellan och en här liten då... Skumt det där
  14. 7
    fina siffror Det var lite kul att vi hade tid idag för det var hennes bf (fast hon är född den 16e november).

    Ja de växer så olika de små liven. Min äldsta var större än Astrid redan när hon cvar nio månader, idag är hon väl som en 6-7åring fast hon bara är 4,5år...
    Mellan har varit just mellan och en här liten då... Skumt det där
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8
    Skor till små hittade jag på Coop. De finns från stl 18, vinterkängor med kardborrelås. fick visst bäst i test på Råd och rön eller likn.
  16. 8
    Skor till små hittade jag på Coop. De finns från stl 18, vinterkängor med kardborrelås. fick visst bäst i test på Råd och rön eller likn.
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Ludvigs siffror 1 år o 2 dagar: 9870g, 75,5 cm, 46 cm homf.

    Han har gått upp 6070g och vuxit 25,5 cm på längden och 10,5 cm runt huvudet!

    Nu börjar han närma sig 13 månader, stora killen. Går bättre och bättre, visar mer och mer vilja och självständighet (kombinerat med stort behov av att vara nära och vara liten). Han är inte särskilt harmonisk just nu, det märks att det stormar inom honom av alla nya intryck. Men snart har han nog smält sin nya tvåbenta tillvaro
  18. 9
    Ludvigs siffror 1 år o 2 dagar: 9870g, 75,5 cm, 46 cm homf.

    Han har gått upp 6070g och vuxit 25,5 cm på längden och 10,5 cm runt huvudet!

    Nu börjar han närma sig 13 månader, stora killen. Går bättre och bättre, visar mer och mer vilja och självständighet (kombinerat med stort behov av att vara nära och vara liten). Han är inte särskilt harmonisk just nu, det märks att det stormar inom honom av alla nya intryck. Men snart har han nog smält sin nya tvåbenta tillvaro
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    jo var inne på dem

    tills min kompis köpte dem och upptäckte att de läckte som såll och var iskalla...
    Men tack för tipset!
  20. 10
    jo var inne på dem tills min kompis köpte dem och upptäckte att de läckte som såll och var iskalla...
    Men tack för tipset!
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    aha

    har aldrig tänkt på att det är en stor omväxling att börja gå. Bra att få såna påminnelser ibland, tack
    Hoppas han snart trivs med sitt nya tvåbenta liv!
    Här har vi inte kommit dit riktigt och eftersom storasyster just gått ur gapperiod och mellansyster gått in i en så synes Astrid vara den mest harmoniska, så kan hon ju iof inte gå ordentligt heller (bara stå i kyrkliga lokaler....)
  22. 11
    aha har aldrig tänkt på att det är en stor omväxling att börja gå. Bra att få såna påminnelser ibland, tack
    Hoppas han snart trivs med sitt nya tvåbenta liv!
    Här har vi inte kommit dit riktigt och eftersom storasyster just gått ur gapperiod och mellansyster gått in i en så synes Astrid vara den mest harmoniska, så kan hon ju iof inte gå ordentligt heller (bara stå i kyrkliga lokaler....)
  23. KAJO
    #12

    Oj!

    Robin har vuxit lite mindre: ca 7500 gram och 28 cm...
  24. 12
    Oj! Robin har vuxit lite mindre: ca 7500 gram och 28 cm...
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    Simon vid ett år

    mättes till 72 cm och 9,9 kilo.

    Spritan brydde han sig inte alls om... lik mamma tror jag.
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  26. 13
    Simon vid ett år mättes till 72 cm och 9,9 kilo.

    Spritan brydde han sig inte alls om... lik mamma tror jag.
  27. Medlem sedan
    Sep 1999
    #14

    hahaha

    ja då är väl den här lik sin mamma då för jag tittade bort när de tog sprutan fniss.....
  28. 14
    hahaha ja då är väl den här lik sin mamma då för jag tittade bort när de tog sprutan fniss.....
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Jo, alltså

    tittar bort gör jag också, både när de sticker mig och andra... men annars bekommer det mig inte alls. Är ju blodgivare också...


    Har dock lovat lära mig ge ge mamma hennes sprutor (hon är ganska ny som sprut-diabetiker) och undrar hur sjutton det ska gå om jag inte vill titta *s*. För att inte tala om hur det ska gå den dagen jag är där hon är nu - diabetes typ två finns gott om i den sidan av släkten nämligen och jag gör mig inga illusioner...
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  30. 15
    Jo, alltså tittar bort gör jag också, både när de sticker mig och andra... men annars bekommer det mig inte alls. Är ju blodgivare också...


    Har dock lovat lära mig ge ge mamma hennes sprutor (hon är ganska ny som sprut-diabetiker) och undrar hur sjutton det ska gå om jag inte vill titta *s*. För att inte tala om hur det ska gå den dagen jag är där hon är nu - diabetes typ två finns gott om i den sidan av släkten nämligen och jag gör mig inga illusioner...
  31. Medlem sedan
    Sep 1999
    #16
    Nu Kommer Ellens siffror.
    Var ju idag på bvc, Ellen 1 år och 10 dagar är nu 77cm lång, och väger hela 11080. Lilla huvudet var ynka 45.5cm. Sprutan var ingenting tyckte Ellen. Hon gillade hela besöket öht. Men fick lite pekpinne på nattamningen... Hon tyckte att vi skulle börja vänja av vid det, då det inte är bra för tänderna. Visst, visst sa jag...
  32. 16
    Nu Kommer Ellens siffror.
    Var ju idag på bvc, Ellen 1 år och 10 dagar är nu 77cm lång, och väger hela 11080. Lilla huvudet var ynka 45.5cm. Sprutan var ingenting tyckte Ellen. Hon gillade hela besöket öht. Men fick lite pekpinne på nattamningen... Hon tyckte att vi skulle börja vänja av vid det, då det inte är bra för tänderna. Visst, visst sa jag...
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17
    Hm, då var Amanda minst nu då. Hon vägde ju bara 8700g men hon var 72,5 cm.
    Fast förresten så var vi ju där någon veckan innan hon fyllde 1 år. Vi kanske kan låtsas att hon gått upp 200 g? Hur som helst så kommer jag inte ihåg huvudomfånget nu och hittar inte boken men jag lär återkomma.
    Amanda har alltså bara gått upp 4170g.
    http://mylind.blogspot.com/

    Rebecca -94, Jennifer -02, Amanda -05, Ludvig 24/3-09
  34. 17
    Hm, då var Amanda minst nu då. Hon vägde ju bara 8700g men hon var 72,5 cm.
    Fast förresten så var vi ju där någon veckan innan hon fyllde 1 år. Vi kanske kan låtsas att hon gått upp 200 g? Hur som helst så kommer jag inte ihåg huvudomfånget nu och hittar inte boken men jag lär återkomma.
    Amanda har alltså bara gått upp 4170g.
  35. Medlem sedan
    Sep 1999
    #18

    hehe

    och vi två veckor efter ettårsdagen så då ligger de nog fortfarnde lika ska du se, fick iaf inga kommentarer hon följer isn kurva.

    Är som sagt mest oroad för fötterna.....
  36. 18
    hehe och vi två veckor efter ettårsdagen så då ligger de nog fortfarnde lika ska du se, fick iaf inga kommentarer hon följer isn kurva.

    Är som sagt mest oroad för fötterna.....
  37. Medlem sedan
    Sep 1999
    #19
    Nä, var inte orolig över fötterna, hellre små söta fötter, än våra stora jätte fötter... Jag har jätte stora, och ALLA mina stackars barn följer samma spår....
  38. 19
    Nä, var inte orolig över fötterna, hellre små söta fötter, än våra stora jätte fötter... Jag har jätte stora, och ALLA mina stackars barn följer samma spår....
  39. Medlem sedan
    Sep 1999
    #20

    söt

    vilket gulligt huvud hon måste ha, kan varmt rekommendera rosa stickad mössa med fleecefoder i stl 62/68, sitter riktigt bra och kostar bara 49,50

    Duktig Ellen!
  40. 20
    söt vilket gulligt huvud hon måste ha, kan varmt rekommendera rosa stickad mössa med fleecefoder i stl 62/68, sitter riktigt bra och kostar bara 49,50

    Duktig Ellen!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ettårskontroll
    By spansson in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 07:03
  2. Ettårskontroll i dag
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 22:53
  3. Ettårskontroll
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 10:37
  4. Ettårskontroll!
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 21:15
  5. Ettårskontroll
    By Basio in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 21:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar