Julgranskulor?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Julgranskulor?

    Mina barn brukar alltid få varsin julgranskula i adventskalendern den dan det är dags att klä granen. Meningen är att de ska kunna ta med sig sina egna julgranskulor den dan de flyttar hemifrån. I år är jag tydligen lite sent ute, för jag hittar inga fina kulor alls.

    Ge mig lite tips om var jag kan leta, gärna på Internet! Eller IRL också förresten. Jag har kollat Åhlens, Sia, Indiska och Önska. Jag vill ha riktiga glaskulor.
  2. 1
    Julgranskulor? Mina barn brukar alltid få varsin julgranskula i adventskalendern den dan det är dags att klä granen. Meningen är att de ska kunna ta med sig sina egna julgranskulor den dan de flyttar hemifrån. I år är jag tydligen lite sent ute, för jag hittar inga fina kulor alls.

    Ge mig lite tips om var jag kan leta, gärna på Internet! Eller IRL också förresten. Jag har kollat Åhlens, Sia, Indiska och Önska. Jag vill ha riktiga glaskulor.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Fick själv ett tips

    www.firajul.nu tror jag det var. Så finns det någon butik där...
  4. 2
    Fick själv ett tips www.firajul.nu tror jag det var. Så finns det någon butik där...
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Rusta har jättefina glaskulor, tycker jag! Alla möjliga färger; svarta, silvriga, pasteller, genomskinliga, klassiska röda o guld... Såg även att de har STOOOORA kulor på 15cm i diameter för ca 40kr! *drömmer*
    De har även fina små "kulor" i form av snögubbar, jultomtar, julstrumpor etc.
    Lycka till!

    /Cina
  6. 3
    Rusta har jättefina glaskulor, tycker jag! Alla möjliga färger; svarta, silvriga, pasteller, genomskinliga, klassiska röda o guld... Såg även att de har STOOOORA kulor på 15cm i diameter för ca 40kr! *drömmer*
    De har även fina små "kulor" i form av snögubbar, jultomtar, julstrumpor etc.
    Lycka till!

    /Cina
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Mique (heter inte butiken så) brukar ha jättefina pumlor till granen. Har varje år sneglat åt sidan när vi passerat deras butiker för att inte rusa in på direkten.
  8. 4
    Mique (heter inte butiken så) brukar ha jättefina pumlor till granen. Har varje år sneglat åt sidan när vi passerat deras butiker för att inte rusa in på direkten.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Några jag gillar

    Om det ska vara glaskulor så tycker ajg att crystal galleriet i danmark har fina. Vet att de finns på liseberg och sådana större julmarknader.

    http://shop.crystalgalleriet.dk/deta...alog/index.php

    om det går bra med att inte vara i glas så finns det lite annorlunda men fina kulor hos västergården. De är i keramik och jag gillar mina väldigt mycket. Köpte två lådor en med stora och en med små kulor förra sommaren på rea. Vad jag kommer ihåg var det snabb leverans från dem.

    http://www.vastergarden.se/

    I amelia jul för nåot år sedan fanns det ett stort uppslag med julgranskulor, de var få som tilltalade mig men det var en del som låg i en klass för sig. Problemet var att butiken låg i Stockholm och de skickade inga varor. Var nära att åka upp för att kolla på dem live, men det kändes lite väl fanatiskt att åka 70 mil för några julgranskulors skull. Kommer inte ihåg vad butiken heter och tror jag slängt tidningen. Annars så tycker jag det är svårt att hitta fina kulor, köpte vanliga glaskulor på panduro idag men de ska jag göra decoupage på med bild av dottern plus hennes förskolelärare på och ge dem i julklapp.
    Mamma till T 0202 och F 0606
  10. 5
    Några jag gillar Om det ska vara glaskulor så tycker ajg att crystal galleriet i danmark har fina. Vet att de finns på liseberg och sådana större julmarknader.

    http://shop.crystalgalleriet.dk/deta...alog/index.php

    om det går bra med att inte vara i glas så finns det lite annorlunda men fina kulor hos västergården. De är i keramik och jag gillar mina väldigt mycket. Köpte två lådor en med stora och en med små kulor förra sommaren på rea. Vad jag kommer ihåg var det snabb leverans från dem.

    http://www.vastergarden.se/

    I amelia jul för nåot år sedan fanns det ett stort uppslag med julgranskulor, de var få som tilltalade mig men det var en del som låg i en klass för sig. Problemet var att butiken låg i Stockholm och de skickade inga varor. Var nära att åka upp för att kolla på dem live, men det kändes lite väl fanatiskt att åka 70 mil för några julgranskulors skull. Kommer inte ihåg vad butiken heter och tror jag slängt tidningen. Annars så tycker jag det är svårt att hitta fina kulor, köpte vanliga glaskulor på panduro idag men de ska jag göra decoupage på med bild av dottern plus hennes förskolelärare på och ge dem i julklapp.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Tack för hjälpen!

    Sidan med de danska kulorna var ju helt fantastisk! Jag har handlat på Tivoli nåt år, och det var säkert av dem.
    Rusta ska jag också kolla på. Traditionen är räddad!
  12. 6
    Tack för hjälpen! Sidan med de danska kulorna var ju helt fantastisk! Jag har handlat på Tivoli nåt år, och det var säkert av dem.
    Rusta ska jag också kolla på. Traditionen är räddad!

Liknande trådar

  1. Förvaring julgranskulor
    By alacs in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 18:20
  2. Till 204 julgranskulor
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:37
  3. Disney Julgranskulor
    By skanetjej in forum Hem & fritid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 21:13
  4. Julgranskulor med namn - var?
    By Landsbyggsmamman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 13:35
  5. Julgranskulor
    By Sara* in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 17:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar