William har blivit lite rädd..
_00/01 Vinterbarn
  1. Christine m William
    #1

    William har blivit lite rädd..

    Hur är det med era 6 åringar är dom rädda och ängsliga??

    William har den senaste månaden blivit lite mörkrädd, vill hela tiden ha koll på vad jag gör, vill tex inte vara på någon annan våning än mig i huset och så har det aldrig varit förut.
  2. 1
    William har blivit lite rädd.. Hur är det med era 6 åringar är dom rädda och ängsliga??

    William har den senaste månaden blivit lite mörkrädd, vill hela tiden ha koll på vad jag gör, vill tex inte vara på någon annan våning än mig i huset och så har det aldrig varit förut.
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Paulina är också

    mörkrädd, men hon har alltid varit lite harig av sig.
    Numera är det så att hon vill ha lampan tänd när hon sover, så det får hon.
    Jag tror att det hör till. När man är 6 år är man mer medveten om saker runt omkring, och man funderar mer på liv och död, spöken och monster (finns de?) och så där.
    Dessutom tror jag att den mörka årstiden kan bidra. Förut var det ljust på kvällarna/mornarna, men nu är det alltid mörkt och kusligare.

    Jag tror att det kommer gå över framåt sommaren, dels för att det blir ljusare och dels för att de har funderat färdigt .

    Kram
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  4. 2
    Paulina är också mörkrädd, men hon har alltid varit lite harig av sig.
    Numera är det så att hon vill ha lampan tänd när hon sover, så det får hon.
    Jag tror att det hör till. När man är 6 år är man mer medveten om saker runt omkring, och man funderar mer på liv och död, spöken och monster (finns de?) och så där.
    Dessutom tror jag att den mörka årstiden kan bidra. Förut var det ljust på kvällarna/mornarna, men nu är det alltid mörkt och kusligare.

    Jag tror att det kommer gå över framåt sommaren, dels för att det blir ljusare och dels för att de har funderat färdigt .

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Lite?!

    Ja! Så har vi det här också - har haft så en tid... Man ska vänta vänta vänta hela tiden, för att hon ska hänga med överallt liksom... Lite kämpigt - men så är det...

    Och hon är rädd för så konstiga saker emellanåt...

    Tänkte i mitt stilla sinne att NEJ nu kommer vi inte kunna åka och handla med henne på Kvantum på hela julen när jag såg den gigantiska tomten som de satt på taket på affären här... Så, jag körde det genomglättiga upplägget "Har du sett tomten som sitter där? Visst är han fiiin?! Han ser så himla himla snäll ut, tycker du inte?!" - alla knep är tillåtna... Än så länge är han ett positivt inslag... Få se när hon tycker han är läskig... Hela affären är dessutom full av diverse rörliga gubbar på olika avdelningar t ex tandtroll vid tandborstarna, höns vid äggen o s v - och de där tandtrollen och piraterna vid godiset är hon av någon anledning jätterädd för just nu. Hon KAN gå förbi dem, men hon måste titta åt ett annat håll...

    Så, med detta långa inlägg ville jag bara säga - hav förtröstan - det kan bli värre *s*....
  6. 3
    Lite?! Ja! Så har vi det här också - har haft så en tid... Man ska vänta vänta vänta hela tiden, för att hon ska hänga med överallt liksom... Lite kämpigt - men så är det...

    Och hon är rädd för så konstiga saker emellanåt...

    Tänkte i mitt stilla sinne att NEJ nu kommer vi inte kunna åka och handla med henne på Kvantum på hela julen när jag såg den gigantiska tomten som de satt på taket på affären här... Så, jag körde det genomglättiga upplägget "Har du sett tomten som sitter där? Visst är han fiiin?! Han ser så himla himla snäll ut, tycker du inte?!" - alla knep är tillåtna... Än så länge är han ett positivt inslag... Få se när hon tycker han är läskig... Hela affären är dessutom full av diverse rörliga gubbar på olika avdelningar t ex tandtroll vid tandborstarna, höns vid äggen o s v - och de där tandtrollen och piraterna vid godiset är hon av någon anledning jätterädd för just nu. Hon KAN gå förbi dem, men hon måste titta åt ett annat håll...

    Så, med detta långa inlägg ville jag bara säga - hav förtröstan - det kan bli värre *s*....

Liknande trådar

  1. William har blivit storebror
    By ulle75 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 07:04
  2. Lite nya bilder på William
    By annika85 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 14:13
  3. Har blivit rädd för toaletten
    By jeen in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 13:14
  4. Lite fundersam om William
    By *Magda* in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:29
  5. Liv har blivit rädd :-(
    By Cat. in forum _01 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar