Kan inte fatta
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Kan inte fatta

    att det redan är 1:a december. Wow. Det här året har verkligen ”sprungit iväg”. Hoppas alla mår bra och har trevliga planer iför helgen. Själv har jag mamma här. I går bakade vi pepparkakor. Jättemysigt! Ska försöka montera ihop pepparkakshuset idag.
  2. 1
    Kan inte fatta att det redan är 1:a december. Wow. Det här året har verkligen ”sprungit iväg”. Hoppas alla mår bra och har trevliga planer iför helgen. Själv har jag mamma här. I går bakade vi pepparkakor. Jättemysigt! Ska försöka montera ihop pepparkakshuset idag.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Kul med pepparkakshus!

    Jag har en burk köpta tyska pepparkakor från lågprisbutiken i skafferiet. Konstigt nog otroligt goda!! Till och med godare än mina hemmabakta.
  4. 2
    Kul med pepparkakshus! Jag har en burk köpta tyska pepparkakor från lågprisbutiken i skafferiet. Konstigt nog otroligt goda!! Till och med godare än mina hemmabakta.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Gjorde deg själv för första gången. Blev jättegott faktiskt. Är bara lite orolig att delarna inte ska passa ihop. De blev lite ojämna i ugnen! Tack och lov för glasyr!! Kommer nog att gå åt en hel del...
  6. 3
    Gjorde deg själv för första gången. Blev jättegott faktiskt. Är bara lite orolig att delarna inte ska passa ihop. De blev lite ojämna i ugnen! Tack och lov för glasyr!! Kommer nog att gå åt en hel del...
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    sist jag gjorde pepparkakshus

    var vi 5 svenska tjejer som skulle fira lucia ihop. Jag hade redan bakat ut delarna. Innan vi skulle sätta igång firandet så var jag bara tvungen att gå på föräldramöte på dagis. De andra tjejerna skulle under tiden sätta ihop pepparkakshuset hemma hos mig. Jag förklarade hur man gör kristyren (hårdare glasyr) och lämnade verket åt deras händer. Men det hela hade visst inte gått så bra... När jag kom hem hade de till slut limmat ihop pepparkakshuset med trälim!!! Men trots att det var oätligt så var det fint! Hoppas att det går bättre för dig!
  8. 4
    sist jag gjorde pepparkakshus var vi 5 svenska tjejer som skulle fira lucia ihop. Jag hade redan bakat ut delarna. Innan vi skulle sätta igång firandet så var jag bara tvungen att gå på föräldramöte på dagis. De andra tjejerna skulle under tiden sätta ihop pepparkakshuset hemma hos mig. Jag förklarade hur man gör kristyren (hårdare glasyr) och lämnade verket åt deras händer. Men det hela hade visst inte gått så bra... När jag kom hem hade de till slut limmat ihop pepparkakshuset med trälim!!! Men trots att det var oätligt så var det fint! Hoppas att det går bättre för dig!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Hihi, får kanske leta fram en tub superglue!
  10. 5
    Hihi, får kanske leta fram en tub superglue!

Liknande trådar

  1. kan inte fatta
    By milla g in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 07:19
  2. Kan inte fatta!
    By Skånemamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 08:49
  3. Kan inte fatta det!
    By Vilma-Lia in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 17:12
  4. Ni kan inte fatta..
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 20:49
  5. JAG KAN INTE FATTA
    By nickan73 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 20:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar