OT Varit med om något hemskt
_0407 Julibarn
  1. anonym just nu...
    #1

    OT Varit med om något hemskt

    Kanske lite känsligt för vissa så läs inte vidare om du känner att du lätt blir illa berörd...




















    Min granne hängde sig igår...
    Grannfrun kom in här vid 11,15 på kvällen när vi, precis skulle gå och lägga oss, och skrek att hennes man blivit galen. Sambon rusade med henne över till deras och tittade till dottern innan jag sprang efter. När jag närmar mig deras hus möter jag sambon som skriker: "han har hängt sig!"
    Rusade in och eftersom sambon hade fått ner honom på marken började kolla efter livstecken. Ingen puls, ingen andning händer och öron hunnit börja kallna.... Försent att göra nånting... Sambon ringde sos.
    Dock påbörjade jag HLR för att frun skulle känna att vi i alla fall hade försökt göra nånting... Efter 5 minuter slutade jag och sa till grannfrun att vi kan inte göra mer...det är försent...

    Ambulansen kommer efter ca en kvart och konstaterade att ingen aktivitet fanns.

    Fy, fan alltså! Hur kan man göra så!? Hänga sig 20 meter ifrån där ens barn ligger och sover...!? Överhuvudtaget ta livet av sig!? Människan har 6 barn varav den yngsta är 5 år gammal....
    Att utsätta folk i ens närhet för sånt.....

    Mår ganska dåligt just nu och behövde skriva av mig. Inte meningen att lasta över det på er, men... ja...
  2. 1
    OT Varit med om något hemskt Kanske lite känsligt för vissa så läs inte vidare om du känner att du lätt blir illa berörd...




















    Min granne hängde sig igår...
    Grannfrun kom in här vid 11,15 på kvällen när vi, precis skulle gå och lägga oss, och skrek att hennes man blivit galen. Sambon rusade med henne över till deras och tittade till dottern innan jag sprang efter. När jag närmar mig deras hus möter jag sambon som skriker: "han har hängt sig!"
    Rusade in och eftersom sambon hade fått ner honom på marken började kolla efter livstecken. Ingen puls, ingen andning händer och öron hunnit börja kallna.... Försent att göra nånting... Sambon ringde sos.
    Dock påbörjade jag HLR för att frun skulle känna att vi i alla fall hade försökt göra nånting... Efter 5 minuter slutade jag och sa till grannfrun att vi kan inte göra mer...det är försent...

    Ambulansen kommer efter ca en kvart och konstaterade att ingen aktivitet fanns.

    Fy, fan alltså! Hur kan man göra så!? Hänga sig 20 meter ifrån där ens barn ligger och sover...!? Överhuvudtaget ta livet av sig!? Människan har 6 barn varav den yngsta är 5 år gammal....
    Att utsätta folk i ens närhet för sånt.....

    Mår ganska dåligt just nu och behövde skriva av mig. Inte meningen att lasta över det på er, men... ja...
  3. annonym
    #2

    Det är jobbigt!

    Jag vet hur du känner dig, mitt ex tog sitt liv för ett par år sedan, man blir som förlamad. Det svåraste är ju att han har barn, det hade inte jag och mitt ex som tur vad. Det är svårt att stödja över nätet, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva....
    Men jag vet att första tiden är kaosartad och man funderar på vad man kunde gjort för att hjälpa. I mitt ex fall så fanns ingenting jag kunde gjort, det var ett planerat och noga övervägt beslut från hans sida. Jag har tillslut accepterat att han ville dö och iomed att ahn inte hade några barn att ansvara för så anser jag det vara hans beslut. Det är bara sorgligt att det inte fanns nån lycka i hans liv...
    Jag väljer att vara anonym pga hans anhöriga.

    ps jag tänker på dig...
  4. 2
    Det är jobbigt! Jag vet hur du känner dig, mitt ex tog sitt liv för ett par år sedan, man blir som förlamad. Det svåraste är ju att han har barn, det hade inte jag och mitt ex som tur vad. Det är svårt att stödja över nätet, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva....
    Men jag vet att första tiden är kaosartad och man funderar på vad man kunde gjort för att hjälpa. I mitt ex fall så fanns ingenting jag kunde gjort, det var ett planerat och noga övervägt beslut från hans sida. Jag har tillslut accepterat att han ville dö och iomed att ahn inte hade några barn att ansvara för så anser jag det vara hans beslut. Det är bara sorgligt att det inte fanns nån lycka i hans liv...
    Jag väljer att vara anonym pga hans anhöriga.

    ps jag tänker på dig...
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    Vet inte vad jag ska säga...

    Kan kanske inte riktigt förstå, har aldrig vart med om nåt sånt, men förstår att det måste kännas jättesvårt i alla fall. *Skickar en kram*
  6. 3
    Vet inte vad jag ska säga... Kan kanske inte riktigt förstå, har aldrig vart med om nåt sånt, men förstår att det måste kännas jättesvårt i alla fall. *Skickar en kram*
  7. sol¤
    #4

    Låter verkligen

    tragiskt. Sorgligt..

    Det är svårt att veta vad man skall säga i sådana här lägen. Men jag hoppas att du och din make orkar vidare. Ni har ju varandra. Stackars stackars eran grannfru.

    Skickar varma hälsningar.
  8. 4
    Låter verkligen tragiskt. Sorgligt..

    Det är svårt att veta vad man skall säga i sådana här lägen. Men jag hoppas att du och din make orkar vidare. Ni har ju varandra. Stackars stackars eran grannfru.

    Skickar varma hälsningar.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    *kramar om*

    Människor som begår självmord är oftast inte friska och tänker inte längre normalt. Mannen hade med all säkerhet tänkt över sitt beslut och det faktum att han gjorde det när barnen sov visar ju att han faktiskt ville skydda dem. Vem vet hur en så deprimerad människa tänker i den stund de tar sitt liv, kanske var det just för att skydda i hans värld och göra det enkelt i hans värld?

    Tycker det var fint att ni hjälpte till och jag förstår att det var en chock. Fortsätt möta familjen i den svåra tid de har framför sig och älta alla tankar här med vänner och med oss här på aff..

    Jag var 6 år när min mamma hängde sig i vår källare och de jag föraktar än i dag var de som helt plötsligt tog omvägar och tittade bort när man kom. Fråga hur de känner och våga prata med dem om deras pappa även när det gått en tid t.om. år. De flesta barn har ett behov av att prata om sida föräldrar, sitt ursprung, även om de inte längre lever och det är jobbigt. Tänk vad jag hade kunnat betala för att få höra å, din mamma hade varit så stolt om hon sett dig göra det där, hon älskade bla..bla... någon gång ibland.

    Såhär i efterhand kan jag tänka att det som hände mig kanske ändå var bäst i min situation. Kanske var det just för att skydda mig ifrån den uppväxten som min mamma haft som hon gjorde sitt val. När ingen behandling hjälpte tog hon saken i egna händer.. Jag vet inte, men jag väljer och tänka så och ber människor att inte döma de som faktiskt begår självmord eftersom det skuldbelägger oss anhöriga så enormt. Att ta sitt liv är trots allt inget enkelt val...

    Jag beklagar det som hänt djupt och sänder mina tankar för att stärka er i er fruktansvärda upplevelse! *kramar om hårt* Om du vill prata finns jag här!!!
  10. 5
    *kramar om* Människor som begår självmord är oftast inte friska och tänker inte längre normalt. Mannen hade med all säkerhet tänkt över sitt beslut och det faktum att han gjorde det när barnen sov visar ju att han faktiskt ville skydda dem. Vem vet hur en så deprimerad människa tänker i den stund de tar sitt liv, kanske var det just för att skydda i hans värld och göra det enkelt i hans värld?

    Tycker det var fint att ni hjälpte till och jag förstår att det var en chock. Fortsätt möta familjen i den svåra tid de har framför sig och älta alla tankar här med vänner och med oss här på aff..

    Jag var 6 år när min mamma hängde sig i vår källare och de jag föraktar än i dag var de som helt plötsligt tog omvägar och tittade bort när man kom. Fråga hur de känner och våga prata med dem om deras pappa även när det gått en tid t.om. år. De flesta barn har ett behov av att prata om sida föräldrar, sitt ursprung, även om de inte längre lever och det är jobbigt. Tänk vad jag hade kunnat betala för att få höra å, din mamma hade varit så stolt om hon sett dig göra det där, hon älskade bla..bla... någon gång ibland.

    Såhär i efterhand kan jag tänka att det som hände mig kanske ändå var bäst i min situation. Kanske var det just för att skydda mig ifrån den uppväxten som min mamma haft som hon gjorde sitt val. När ingen behandling hjälpte tog hon saken i egna händer.. Jag vet inte, men jag väljer och tänka så och ber människor att inte döma de som faktiskt begår självmord eftersom det skuldbelägger oss anhöriga så enormt. Att ta sitt liv är trots allt inget enkelt val...

    Jag beklagar det som hänt djupt och sänder mina tankar för att stärka er i er fruktansvärda upplevelse! *kramar om hårt* Om du vill prata finns jag här!!!
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6

    Oj...

    Vilken chock för dig! Och för familjen! Försök om du/ni orkar att vara därför dem! Försvinn inte jag tror att de anhöriga har behov av att prata med dig/er om det som hände!
    ~Per aspera ad astra~ Genom svårigheterna mot stjärnorna

    Matilda 980427
    Thea 040711
    Liv 091124

    http://minimumsa.wordpress.com
  12. 6
    Oj... Vilken chock för dig! Och för familjen! Försök om du/ni orkar att vara därför dem! Försvinn inte jag tror att de anhöriga har behov av att prata med dig/er om det som hände!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Kramar till dig. Förstår att du behöver skriva av dig, finns det ingen som du kan gå och prata med? Det är ju en jobbig situation att behöva uppleva.
    Du gjorde verkligen vad du kunde och jag hoppas att du mår bättre snart.

    Kramar
  14. 7
    Kramar till dig. Förstår att du behöver skriva av dig, finns det ingen som du kan gå och prata med? Det är ju en jobbig situation att behöva uppleva.
    Du gjorde verkligen vad du kunde och jag hoppas att du mår bättre snart.

    Kramar
  15. anonymt just nu...
    #8

    Tack allihop!

    Tack för stöttande ord och kramar! Känns så skönt att kunna "prata" av sig även här...

    Håller som bäst på att bearbeta det som hänt oss och vi pratar mycket om det här hemma och även med grannen när vi träffas. Jag drömmer mycket mardrömmar just nu, men det är väl en slags bearbetning det också skulle jag tro...

    Vi har fått besked om att vi får prata med en krisgrupp om vi behöver, men just nu känns det som om det går bra ändå.

    Tack för att ni finns!!!
    *kramas*
  16. 8
    Tack allihop! Tack för stöttande ord och kramar! Känns så skönt att kunna "prata" av sig även här...

    Håller som bäst på att bearbeta det som hänt oss och vi pratar mycket om det här hemma och även med grannen när vi träffas. Jag drömmer mycket mardrömmar just nu, men det är väl en slags bearbetning det också skulle jag tro...

    Vi har fått besked om att vi får prata med en krisgrupp om vi behöver, men just nu känns det som om det går bra ändå.

    Tack för att ni finns!!!
    *kramas*
  17. Medlem sedan
    Aug 1999
    #9
    Tycker du/ni ska tacka ja till krisgruppen, även om det just nu känns som att det går bra "ändå" det är alltid bra att få ventilera sådant som är obehagligt!

    Kramar om
  18. 9
    Tycker du/ni ska tacka ja till krisgruppen, även om det just nu känns som att det går bra "ändå" det är alltid bra att få ventilera sådant som är obehagligt!

    Kramar om

Liknande trådar

  1. Något hemskt hände grannbyn
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 17:46
  2. Varit med om något hemskt...
    By jessi_ik in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 20:33
  3. Att veta något hemskt
    By anonymt namn in forum Hitta nya vänner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 09:06
  4. Fick just veta något hemskt
    By kryttet in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 18:45
  5. Något som JAg tycker är hemskt svår
    By marib in forum Styvfamiljer
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 17:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar